Tak for dit råd. Det var lige det vi var på udkig efter
 . Bruger du doseringsmaskine eller manuel dosering?
. Bruger du doseringsmaskine eller manuel dosering?/Anette

Hej igen,Anette skrev:Hej Peder,
Tak for dit råd. Det var lige det vi var på udkig efter. Bruger du doseringsmaskine eller manuel dosering?
/Anette

Det med carbon og dsb ikke går sammen lyder interessant. Har du et link til en kilde eller sådan noget? Kunne være lidt sjovt at undersøge nærmere, kan ikke umiddelbart se en forbindelse mellem de to ting, men meget interessant oplysning. Tak!pederrevnørd skrev:
Hej igen,
Jeg bruger doseringsmaskine - men er helt nede på at bruge <2 ml vodka dagligt.
Så lige at du overvejer dsb. Iflg nettet kan det give problemer at blande dsb og carbon, men ved dog ikke hvorfor at de 2 systemer modarbejder hinanden.
Jeg har kommet en bunke Chaeto i sumpen - og no3 ca 0,2 og po4 <0,03 - og det er da simpelt. Derudover blot skummer.

helt enigAndersGS skrev:Hvis jeg må supplerer peder, så er der jo mange niveauer at kører VSV på, en DSB skal have lidt guf at leve af og piner du næringsværdierne hårdt ned med VSV, så holder DSB'en ikke. VSV er er godt, men jeg synes det fungerer bedst hvis man bruger en mindre dosis i kombination med andet, fx. refugium, DSB osv. Samme gælder for pellets.

Det lyder ikke helt tosset - tak Niels! Vi har forhåbentlig fundet en fiskefælde vi kan låne, så der er en chance for at vi snart kan få den fanget. Ikke at den ikke trives, det er nok mere samvittigheden der mener den snart skal have noget større.nielsk skrev:Jeg har både chatomorpa, samt caulerpa taxifolia og racemossa - så når olivenkirurgen skal fanges kan I jo lige få et tot eller 2 med oveni handlen.

Du er da mere end velkommennielsk skrev:Flotte frags, nu bliver jeg næsten nødt til at købe et par stykker når jeg henter kirurgen
 Men de skal lige have lov at hele helt op før vi begynder at sælge af dem. Og nogle af dem skal lige skæres over på midten igen så de får en passende størrelse.
 Men de skal lige have lov at hele helt op før vi begynder at sælge af dem. Og nogle af dem skal lige skæres over på midten igen så de får en passende størrelse.Benjaminkn skrev:Hvad kommer fragtmenterne til at ligge til i pris?

Tak, det er vi også selv ret godt tilfredse medCelia skrev:Fedt akvarie, men tør jeg sige at det er et endnu federe teknikskab
 . Nu mangler vi også bare liiiige det sidste, det kender alle herinde vel ganske glimrende
 . Nu mangler vi også bare liiiige det sidste, det kender alle herinde vel ganske glimrende  

for dælen nogle lækre koraller i holder jer og de scolymia koraller er bare alt for lækre
  for dælen nogle lækre koraller i holder jer og de scolymia koraller er bare alt for lækre  

. Vores erfarring er at lps'er hurtigt taber farven under transport, så det er også håbet her.
. Vores erfarring er at lps'er hurtigt taber farven under transport, så det er også håbet her.  Fodrer jævnligt med cyclopeeze og de spiser alle godt.
 Fodrer jævnligt med cyclopeeze og de spiser alle godt. 

.
 . 

Absolut.. mere af den slagspederrevnørd skrev:Elsker dine indlæg Erik, altid positiv, konstruktiv og værd at lytte til

I mit hovede i hvertfald
 I mit hovede i hvertfald  

Men det kunne da være et sjovt eksperiment hvis man har nogle frags af samme koral i samme størrelse i to akvarier med forskellig temperatur, der ellers kører "ens".
 Men det kunne da være et sjovt eksperiment hvis man har nogle frags af samme koral i samme størrelse i to akvarier med forskellig temperatur, der ellers kører "ens". 
  Nu ser vi hvordan det hele udarter sig.
 Nu ser vi hvordan det hele udarter sig. 

.
. .
.