ekstern sump til boyu 128L HJÆLP SØGES..!

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
gons
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
14
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2009

ekstern sump til boyu 128L HJÆLP SØGES..!

Indlæg af gons »

hej alle venlige og bedrevidende sjæle..!

jeg står og har planer om en 40x40x40 sump under akvariet men hvordan filen skal man få vandet derned...? jeg er med på retur pumpen men hvordan får jeg det fra akvarie til sumpen..?!?

hvis nogle før har lavet lign eller lig kan fortælle (evt tegne) hvordan det gøres ville blive VIRKELIG glad..!
på forhånd tak..! :wink:
Mvh. Matias

why do we need a god when a universe consists of three simple things that are totally free? - Stephen Hawking
Brugeravatar
J.A
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
15
Postnummer: 9230 Svenstrup Jylland
Saltvand siden?: 2008

Re: ekstern sump til boyu 128L HJÆLP SØGES..!

Indlæg af J.A »

Hej Matias
Jeg går ud fra akvariet er tomt , for så ville jeg få boret huller i bunden og sætte rørgennemføringer i, så bare føre rør videre ned i sumpen.
Evt. fjerne bagvæggen/intern sump den er lavet i plastik og kan fjernes let med hobbykniv,så får du lidt mere plads i dybben at gøre godt med.
Bare min mening.
Mvh J.A
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Bingocaller »

Og så køb dig en ordentligt skummer - måske en deltec mc 500 ;)

Den ville passe super i det setup - du kan jo have den kørende ligesom den gør på mit pt og ville være dejlig stod til dine snart 200 liger vand
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
gons
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
14

Indlæg af gons »

akvariet er desværre ikk tomt og sumpen bag akvariet er ikk tæt altså jeg mener jeg kan ikk tømme sumpen for der løber vande ind i den fra akvariet ret hurtigt... ellers kunne jeg bare bore hul ja men tror ikk det vil gå så godt med vand i desværre... og ideen er nettop at få en bedre skummer på og der er ikk plads til en skid i den lille lorte sump...
Mvh. Matias

why do we need a god when a universe consists of three simple things that are totally free? - Stephen Hawking
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Bingocaller »

gons skrev:akvariet er desværre ikk tomt og sumpen bag akvariet er ikk tæt altså jeg mener jeg kan ikk tømme sumpen for der løber vande ind i den fra akvariet ret hurtigt... ellers kunne jeg bare bore hul ja men tror ikk det vil gå så godt med vand i desværre... og ideen er nettop at få en bedre skummer på og der er ikk plads til en skid i den lille lorte sump...
Kan en Deltec MC 500 ikke stå i din nye sump?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
gons
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
14

Indlæg af gons »

nej lige en deltec mc 500 tror jeg ikk kan desværre... ;)
Mvh. Matias

Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"