Relæ til aut. vandpåfyldning.
- TorbenC
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 6760 Ribe
- Saltvand siden?: 2009
Relæ til aut. vandpåfyldning.
Jeg mangler et relæ til mit aut. vandpåfyldning.
Mine flydekontakter er til 12v, og jeg skal trigge en 220v pumpe.
Er der nogen der kan finde hvilken en jeg kan bruge på http://www.el-supply.dk ?
Den må både være mekanisk og elektronisk.
Mine flydekontakter er til 12v, og jeg skal trigge en 220v pumpe.
Er der nogen der kan finde hvilken en jeg kan bruge på http://www.el-supply.dk ?
Den må både være mekanisk og elektronisk.
- Ronny
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 6430 Nordborg
- Geografisk sted: Nordborg, Danmark
- Kontakt:
du kan få et bygge sæt for 56 kr.
FK425 Water Pump Level Control
FK425 Water Pump Level Control
mvh
Ronny Madsen
720 liter(160X75X60), 325 liter sump, 2X400 watt HQI 14.000 K + 2x80 watt T5. 8400 l/t retur samt 55000 L/t cirkulation, Profilux styring/dosering, Aquamedic TurboFlotor 5000, 100 mg/t Ozon, Kalkreaktor, Rowaphosfilter, Klimaanlæg.
Ronny Madsen
720 liter(160X75X60), 325 liter sump, 2X400 watt HQI 14.000 K + 2x80 watt T5. 8400 l/t retur samt 55000 L/t cirkulation, Profilux styring/dosering, Aquamedic TurboFlotor 5000, 100 mg/t Ozon, Kalkreaktor, Rowaphosfilter, Klimaanlæg.
- TorbenC
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Boris skrev:Haugaard: Jeg besluttede mig for at skifte til 12v da jeg ikke ville have 220v i akvariet.. og SHH! har man ikke noget konstruktivt at sige, så behold det som en tanke! og ja, du har helt ret, du lyder dumsmart!
Jeg skal kun bruge relæet da jeg har skaffet alle flydekontakter til ingen ting.
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Men har du ikke allerede masser af 220v i akvariet? Dine Eheim pumper kører da 220v og du har sikkert også et varmelegme ?
Jeg undrer mig bare, da det var meget vigtigt at spare 25 kr da du købte flydekontakten, og nu skal du så til at købe et relæ, en strømforsyning, noget til at huse relæet. Det kommer helt sikkert til at stå dig i mere.
Men hvis det skal være en god løsning, så skal der faktisk et lille kredsløb til, der forhindre at bølgeskvulp ikke står og "filer" på kontakten ved hele tiden at tænde og slukke. (det er så uafhængigt af forsyningsspændingen).
Jeg undrer mig bare, da det var meget vigtigt at spare 25 kr da du købte flydekontakten, og nu skal du så til at købe et relæ, en strømforsyning, noget til at huse relæet. Det kommer helt sikkert til at stå dig i mere.
Men hvis det skal være en god løsning, så skal der faktisk et lille kredsløb til, der forhindre at bølgeskvulp ikke står og "filer" på kontakten ved hele tiden at tænde og slukke. (det er så uafhængigt af forsyningsspændingen).
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Hej Johnny,
Jeg skændes sandelig ikke. Da Boris for at stykke tid siden var igang med at finde en flydekontakt hjalp jeg ham med forskellige alternativer - og i den forbindelse udtrykte han en økomonisk holding til det - Jeg tillod mig at udtrykke min undren over den model han er endt med.
Derfor brugte jeg også udtrykket "dumsmart" omkring mit egen udsagn.
Men for at svare på spørgsmålet, så ville jeg vælge et solidstate relæ, men de koster ca. 125 kroner så følgende kunne være et mekanisk alternativ:
http://www.rsonline.dk/cgi-bin/bv/rswww ... search.jsp
/Erik
Jeg skændes sandelig ikke. Da Boris for at stykke tid siden var igang med at finde en flydekontakt hjalp jeg ham med forskellige alternativer - og i den forbindelse udtrykte han en økomonisk holding til det - Jeg tillod mig at udtrykke min undren over den model han er endt med.
Derfor brugte jeg også udtrykket "dumsmart" omkring mit egen udsagn.
Men for at svare på spørgsmålet, så ville jeg vælge et solidstate relæ, men de koster ca. 125 kroner så følgende kunne være et mekanisk alternativ:
http://www.rsonline.dk/cgi-bin/bv/rswww ... search.jsp
/Erik
- TorbenC
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Jeg er bare træt af at mange folk herinde, ikke bare kan hjælpe andre, de SKAL først lige give personen, dens idé/projekt en sviner først.
Jeg bad om hjælp til at finde et relæ, derfor ser jeg det 100% irelevant at der skal diskuteres alt muligt andet!
Om jeg havde købt 220v kontakter, så ville jeg have smidt et relæ på alligevel.
Jeg bad om hjælp til at finde et relæ, derfor ser jeg det 100% irelevant at der skal diskuteres alt muligt andet!
Om jeg havde købt 220v kontakter, så ville jeg have smidt et relæ på alligevel.
- TorbenC
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Re: Relæ til aut. vandpåfyldning.
Boris skrev:Er der nogen der kan finde hvilken en jeg kan bruge på http://www.el-supply.dk ?