jeg kigger jo på det live lige nu
glæder mig godt nok til at få fyldt noget i mit akvarie igen..
får jo helt lyst til at tage noget med hjem her nede fra rødehavet
håber i hygger jer der hjemme i kulden
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten. Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Bingocaller skrev:Hvad så med alt det gode du har I det gamle?
Noget specielt du tænker på?
Jeg er lige nu lidt i tænkeboksen ang. hvad der skal ske med det nuværende.
Altså jeg tænkte på om du ville flytte alt det levende med over i det nye større eller hvorledes? Men fedt med en tudsetank! Hvad art havde du i tankerne?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Nicki Henriksen skrev:Jeg er stille og rolig igang med planlægningen, jeg flytter i april/maj måned så før er det ikke
Okay nice Det er også kun en super ting at starte med planlægningen i rigtig god tid.
Så man får tænkt tingene ordentligt igennem, og den vej så undgår fejl
Nicki Henriksen skrev:nogle koraller og fisk er jeg for glad for til af skulle af med, så der er jeg lidt i vildrede..
tudsen kommer i et 54L , har planer om en af følgende :
-Painted Frogfish
-Wartskin Frogfish
Jeg vil sige at du skal op på 120-150 L for at lave sådan en frog-hjem. Det andet bliver aldrig godt med mindre du smækker en mega spandpumpe på, skifter 25 % vand ugentligt eller har en god sump. De skider altså seriøst og kan også brække ufordøjet føde op hvis de overæder - så det kræver lidt buffer kapacietet og det får du ikke i et 54 L med måske netto vandindhold på 40 L.
Nicki Henriksen skrev:nogle koraller og fisk er jeg for glad for til af skulle af med, så der er jeg lidt i vildrede..
-Painted Frogfish
-Wartskin Frogfish
Jeg vil sige at du skal op på 120-150 L for at lave sådan en frog-hjem. Det andet bliver aldrig godt med mindre du smækker en mega spandpumpe på, skifter 25 % vand ugentligt eller har en god sump. De skider altså seriøst og kan også brække ufordøjet føde op hvis de overæder - så det kræver lidt buffer kapacietet og det får du ikke i et 54 L med måske netto vandindhold på 40 L.
Kan det ikke køre på samme teknik som mit reef? Eller sviner den for meget?
-Painted Frogfish
-Wartskin Frogfish
Kan det ikke køre på samme teknik som mit reef? Eller sviner den for meget?
Jo da selvf. så er der ingen problemer, havde ikke lige fanget det var på bypass. Min gamle basse kører selv på bypass til fragtanken. De går fint med caulerpa
Du har et rigtig flot akvarie som det står nu, men kan godt følge dig i det spændende i en frogfish tank! Overvejer ofte at putte en i mit... specielt efter stortset alle mine fisk er døde!
Ja nogle gange vil man gerne have noget anderledes.. Konen vil dog ikke af med alle de farvestrålende fisk, så den må få sit eget
Tænker om jeg kan holde den med en lille dragefisk og hvor meget plads de så kræver.. Fandt en amerikansk side hvor der stod man kunne holde Painted eller Wartskin Frogfish i 36L
Nicki har du links til disse fisk? Kan ikke lige finde dem på nettet hvordan de ser ud?
Men kan da ikke se noget problem i at have dem i så lidt vand - de flytter sig jo ikke så meget - har bare hørt der skal en stor skummer på da de sviner af HT
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Hvordan kan jeg dog ha overset dette akvarie!! Det ser da vanvittigt godt og sundt ud.. Nogen lækre koraller du holder dig - Du siger bare til hvis der er noget du skal af med ikke
Det eneste jeg ville mene ville pynte det var at få skiftet sandet til hvidt - Det ville fremhæve dine flotte koraller meget mere
Kirling skrev:Hvordan kan jeg dog ha overset dette akvarie!! Det ser da vanvittigt godt og sundt ud.. Nogen lækre koraller du holder dig - Du siger bare til hvis der er noget du skal af med ikke
Det eneste jeg ville mene ville pynte det var at få skiftet sandet til hvidt - Det ville fremhæve dine flotte koraller meget mere
Der kommer fint levende sand i det nye.. dog er det også meget fedt men ikke så pænt på billeder som LIVE
Bingocaller skrev:Nicki har du links til disse fisk? Kan ikke lige finde dem på nettet hvordan de ser ud?
Men kan da ikke se noget problem i at have dem i så lidt vand - de flytter sig jo ikke så meget - har bare hørt der skal en stor skummer på da de sviner af HT