Hjælp til aqua-medic setup.

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
spdiving
Reactions:

Hjælp til aqua-medic setup.

Indlæg af spdiving »

Jeg har en aqua-medic PH controler.

Jeg har kalibreret elektroden med væske og det gik fint nu skal jeg have den sat til min Kalk reaktor ( koralLin ) fra klovnfisken.

Spørsmåler er at Thomas sagde den sklulle være 6.70 i PH i kalkreaktoren. Men jeg er lidt usikker på hvordan jeg sætter PH Controleren til det.

Skal man bare fylde Akvarie vand i beholderen og starte pumpen på reaktoren og sætte PH Controleren til 6.70 ??

Eller skal man tilføje CO2 også og så sætte controleren til 6.70 ??

Steen.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Selvom det ikke er den samme controller jeg har, så fungerer det nok nogenlunde ens.
Controlleren indstilles til den ønskede ph værdi. Magnetventilen monteres på manometeret på Co2 flasken. Slangen med Co2 monteres på kalkreaktoren, åbnes for flasken. Magnetventilen sættes i stikket på controlleren. så burde det gå helt af sig selv.
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Sandt nok så langt er jeg også kommet men hvordan får jeg så magnetventilen til at holde styr på at PHen ligger på 6.70 i reaktoren jeg skal vel indstilde ph controleren til 6.70 på en eller anden måde ?

steen
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Jeg har prøvet mig lidt frem nu og det hele er sat op som jeg tror det skal være.

PH Controleren Starter magnetvintilen når den måler over 6.70 feks. 6.73 så åbner den for Co2en til reaktoren og den lukker igen for CO2en når den er under 6.70 Feks ved 6.50.

er det som det skal være ??

Steen
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Magnet ventilen er helt ligeglad med om ph er 1 eller 10, deter kontrolleren der styrer den. Sæt stikket fra magnetventilen i stikket på kontrolleren, så klarer den sagen. Du indstiller kontrolleren, på det du vil, hvordan ved jeg ikke. Har du ikke fået en brugsanvisning med??
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Magnet ventilen er helt ligeglad med om ph er 1 eller 10, deter kontrolleren der styrer den. Sæt stikket fra magnetventilen i stikket på kontrolleren, så klarer den sagen. Du indstiller kontrolleren, på det du vil, hvordan ved jeg ikke. Har du ikke fået en brugsanvisning med??
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Jeg fandt manualen på nettet og den var lige så uforstålig som den der fuldte med den jeg købte af Thomas.
derfor spurte jeg efter hjælp til at indstilde PH Controleren.

Jeg ved godt at magnetvintilen er ligeglad med hvornår den skal åbne bare den får strøm når den skal gøre det.

steen
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"