ATI powercone 250i luftindtag?

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
19
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

ATI powercone 250i luftindtag?

Indlæg af nielsk »

Jeg har en powercone 250 på under 1 år. Der var et problem med pumpen som gentagne gange stoppede og gik helt i stå, jeg kontaktede fabrikken. Det skyldes nok jeg har luftindtag væk fra sumpen og pumpen ikke kun klare det lange træk når der kom lidt snavs i hjulet.
Løsningen blev at de sendte mig den nye model 250i pumpe for 900 kr. Den har nemlig autostart efter 8 sek når det sker - og det fungerer fint. Den starter bare op når igen når den lige "taber pusten".

Men men men - der er lavet plads til dobbelt luftindtag på pumpen og i det ene sidder bare en prop. Men der fulgte ingen instruks med pumpen og på deres hjemmeside står der intet i manualen.

Er der nogen som kører med dobbelt luftslange/luftindtag på deres 250i og hvad skulle fordelen være
SPS : Stability provides succes
nielsk
Reactions:
19

Re: ATI powercone 250i luftindtag?

Indlæg af nielsk »

Tidligere skrev de også at pumpen var rated til 3000 L, nu skriver de 2000 L - nok mere realistisk.

Den nye elektroniske pumpe larmer også en hel del - den gamle er lydløs. Nogen som har den erfaring også?
Brugeravatar
8220
Foxface
Foxface
Reactions:
14
Postnummer: 8220 Brabrand
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af 8220 »

Hvordan er vandstanden i jeres sump?

Jeg har lige købt en, hvordan ser man forskel på om det er den "nye" eller "gamle" pumpe der sidder på?

Min kører kanon indtil videre, men den har kun kørt i 2 uger +
nielsk
Reactions:
19

Indlæg af nielsk »

max 20 cm vandstand skriver ATI, den nye pumpe er elektronisk regulerbar på medfølgende boks - så det er du slet ikke i tvivl om.
Brugeravatar
TimW
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
18
Postnummer: 4690 Haslev
Saltvand siden?: 2007

Indlæg af TimW »

nielsk skrev:Jeg har en powercone 250 på under 1 år. Der var et problem med pumpen som gentagne gange stoppede og gik helt i stå, jeg kontaktede fabrikken. Det skyldes nok jeg har luftindtag væk fra sumpen og pumpen ikke kun klare det lange træk når der kom lidt snavs i hjulet.
Løsningen blev at de sendte mig den nye model 250i pumpe for 900 kr. Den har nemlig autostart efter 8 sek når det sker - og det fungerer fint. Den starter bare op når igen når den lige "taber pusten".

Men men men - der er lavet plads til dobbelt luftindtag på pumpen og i det ene sidder bare en prop. Men der fulgte ingen instruks med pumpen og på deres hjemmeside står der intet i manualen.

Er der nogen som kører med dobbelt luftslange/luftindtag på deres 250i og hvad skulle fordelen være
Den extra er til ozon jeg plejer og sætte en finger på luftmålerens indsug og så puste hårdt igenem den extra studs som jeg har sat slange på op til mit ozon plejer og hjælpe lidt når den taber pusten
Senest rettet af TimW ons 28. dec 2011 10:33, rettet i alt 1 gang.
nielsk
Reactions:
19

Indlæg af nielsk »

TimW skrev:
nielsk skrev:Jeg har en powercone 250 på under 1 år. Der var et problem med pumpen som gentagne gange stoppede og gik helt i stå, jeg kontaktede fabrikken. Det skyldes nok jeg har luftindtag væk fra sumpen og pumpen ikke kun klare det lange træk når der kom lidt snavs i hjulet.

Den extra er til ozon jeg plejer og sætte en finger på luftmåleren og så puste hårdt igenem den extra studs som jeg har sat slange på op til mit ozon plejer og hjælpe lidt når den taber pusten
Ok tak for det, så man kan ikke sætte turbo på skummeren ved at lade begge indtag stå åbne :f3: - men selvfølgeligt er det til ozon. Jeg tænkte bare ikke så langt der...
Mega fed pumpe ellers og finindstillingen er helt top.
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"