Er der nogle som "gider" at tegne/beskrive hvordan en sump kunne se ud??, vil nemlig gerne lave en selv, havde saltvand tilbage i halvfjerserne og der er jo unægtelig sket noget siden
Mvh. Peder (som har fået lyst til smagen af salt igen )
I ---------------------------- I
I ---------------------------- I
I ------------ I-------------- I
I ------------ I ------------- I
I ------------ I ------------- I
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
Vandet kommer ind i det højre kammer fra overløbet, pga skillevæggen er vandniveauet altid det samme her (25 cm) og derfor sidder skummeren i det rum, der ligger også lidt småstykker af levende sten og jeg overvejer at sætte en lampe på og komme noget caulerpa eller lignende i.
I det venstre kammer sidder returpumpen og her har jeg angivet (med tape) grænserne for hvor meget vand jeg skal efterfylde pga fordampning.
PVC røret i det venstre kammer er for at afstive plexivæggen i midten da den buede noget faretruende pga forskellen i vandniveau.
peder skrev:Er der nogle som "gider" at tegne/beskrive hvordan en sump kunne se ud??, vil nemlig gerne lave en selv, havde saltvand tilbage i halvfjerserne og der er jo unægtelig sket noget siden
Mvh. Peder (som har fået lyst til smagen af salt igen )
Der er jo også denne tråd om brugernes (her på saltvandsforum.dk) sumpe: