Jeg ved at Brigelux er ringere end Cree, dog er der en del i USA der bruger dem. Men dokumentation på samme om forskellen har jeg ikke kunnet finde. Tvivler på det er mange procents forskel. Til gændgæld kan der være noget med levetiden især på driveren i forhold til meanwell og muligvis også på LED pæren. Igen tror jeg ikke det er meget tid men hvem ved. Det er sådan set ligegyldigt. Jeg får hvad jeg betaler for. Indtil videre har jeg brugt 1750 kroner på Led og køl alt inkl. Jeg har dog siden købt 2 blæsere, primitiv temp. styring og trafo dertil. En ekstra tube kølepasta og en ekstra tube lim for at være sikker på jeg ikke løber tør i weekenden. Pris 600 ca.
Mit formål er stadig (og det er det væsentlige) at spare strøm og penge. Mit kriterie for succes er: Samme
lys eller mere med max forbrug på 200 watt. Jeg sparer så 100 watt, + indkøb af nye pære/lysstofrør. Desuden opnår jeg den fordel at jeg med tiden kan udbygge med mere styring. Dette ville kræve nye lamper her hos mig. Om LED lampen kommer til at kunne køre fuld blus, er også ligegyldigt (så sparer jeg ikke strøm, jo 30w)
At den aldrig kommer til at ligne en købe lampe rager mig langsomt, den er under alle omstændigheder lukket inde. Sælges kan den ikke, og jeg ved, at jeg aldrig ville turde købe en brugt LED lampe, da jeg ikke ved hvor mange timer den har kørt osv osv.....
Buttom line: Jeg kan ikke se andet end jeg vinder uanset hvad (medmindre lortet bryder i brand første gang jeg tænder den) MEN, vinder jeg i Lotto på Onsdag, er det første jeg skrotter min lampe