VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.
Ider til månelys. Billeder af akvariet er vedlagt.
Ider til månelys. Billeder af akvariet er vedlagt.
Jeg skal have mig noget månelys, men er såååå meget i tvivl om hvad jeg skal vælge.
Mit eneste forslag ville være at bygge 6 små kasser i sort pleksi. Ca 2x2 cm som så bliver forsynet med en lille led pære (dem som også er i rsm som månelys). De 6 små bokse skulle monteres i hvert hjørne på akvariet. 4 i fronterne som peger ned mod vandet selvfølgelig og så 2 i hvert bagerst hjørne. Har lavet en lille tegning i paint som illustrere min lille ide. Håber i kan tyde den ellers må i sku lige spørge. Der er vedlagt lidt billeder så i kan få en lille forståelse af min ide. Beklager kvaliteten, men mit nikon d3100 kommer først ind ad døren i næste uge.
De 6 små lyskasser bliver bygget så det ser ud som om de er en del af den sorte ramme på akvariet.
Kom med indput tak.
Mit eneste forslag ville være at bygge 6 små kasser i sort pleksi. Ca 2x2 cm som så bliver forsynet med en lille led pære (dem som også er i rsm som månelys). De 6 små bokse skulle monteres i hvert hjørne på akvariet. 4 i fronterne som peger ned mod vandet selvfølgelig og så 2 i hvert bagerst hjørne. Har lavet en lille tegning i paint som illustrere min lille ide. Håber i kan tyde den ellers må i sku lige spørge. Der er vedlagt lidt billeder så i kan få en lille forståelse af min ide. Beklager kvaliteten, men mit nikon d3100 kommer først ind ad døren i næste uge.
De 6 små lyskasser bliver bygget så det ser ud som om de er en del af den sorte ramme på akvariet.
Kom med indput tak.
Senest rettet af jesper kristensen ons 9. nov 2011 16:33, rettet i alt 1 gang.
Re: Ider til månelys. Billeder af akvariet er vedlagt.
Mange tak Casper. Ja de fik klippet det hele på 3 dage. Selv om natten sprang de søvnen over og åd istedet. Det resulterede så i nitrat, men det er der ved at være styr over igen og de stortrives allesammen. Det er ikke en naso, men det ligner den bare. Her er et link af den.
http://www.google.dk/search?hl=da&q=Aca ... a=N&tab=wi
http://www.google.dk/search?hl=da&q=Aca ... a=N&tab=wi
Du har ret Casper. Det er sku en naso, men om det er en elegans. Ups. Det var den sku ikke lige købt som. Den må videre når den bliver lidt større.Heeger skrev:Hej Jesper
Dit akvarie ser sq godt ud, fiskene har hurtigt klippet plænen![]()
Er det ikke en Naso kirurg ? den er da ikke på listen i din akvarietråd eller er jeg galt på den![]()
sorry for off topic og tak for sidst
Mvh. Casper
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7800 Skive
- Saltvand siden?: 2010
Men fin fisk under alle omstændigheder 

Ja det spiller bare. Mangler dog et par stykker til samlingen. 2 klovne 4 rejer og tre kirurger mere så er det slut.Heeger skrev:Men fin fisk under alle omstændigheder
Acanthurus triostegus samt Ctenochaetus hawaiiensis og til sidst en Zebrasoma xanthurum, men nu ser vi. Det skal heller ikke overfyldes jo.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Fredericia
Har du ikke tænkt på at købe 7095 eller 7096 Multicontroller, hvor der medfølger et månelys (en enkelt diode), som kan følge 29 dages månefase.
Jeg er super glad for mig, og du kan sætte op til 8 pumper til den
Jeg har dog valgt 7095, da jeg ikke gider at være afhængig af en computer (det skal 7096'eren nemlig bruge). Plus at jeg har læst, at der er flere, hvor softwaren driller.
Men akvariet ser jo godt ud som altid
Jeg er super glad for mig, og du kan sætte op til 8 pumper til den

Jeg har dog valgt 7095, da jeg ikke gider at være afhængig af en computer (det skal 7096'eren nemlig bruge). Plus at jeg har læst, at der er flere, hvor softwaren driller.
Men akvariet ser jo godt ud som altid

[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Marco R[/center]
Tak Marco. Jeg har skam controller 7095 men synes ikke der er nok lys i dioden.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
jesper kristensen skrev:Tak Marco. Jeg har skam controller 7095 men synes ikke der er nok lys i dioden.
Så lidt

Jamen du skal trykke på den, som hedder Moonligth på din controller. Så kan du stille dine pumper på Nightmode også. Så når dit lys slukker, så gør disse to indstillinger, at dine pumper går ned på min. om natten, og så tænder dit månelys.
Det samme sker så omvendt, når lyset tænder igen. Så slukker månelyset, og dine pumper starter på den indstilling, som du nu har valgt osv. osv.

Marco R[/center]
Marco R[/center]
Jeg er skam helt inde i hvordan den fungere.Synes bare stadig ikke den giver meget lys. Hvis man vender den ned ad så den peger med bunden kan den så registrere lyset tændes og slukkes?Marco R skrev:jesper kristensen skrev:Tak Marco. Jeg har skam controller 7095 men synes ikke der er nok lys i dioden.
Så lidt![]()
Jamen du skal trykke på den, som hedder Moonligth på din controller. Så kan du stille dine pumper på Nightmode også. Så når dit lys slukker, så gør disse to indstillinger, at dine pumper går ned på min. om natten, og så tænder dit månelys.
Det samme sker så omvendt, når lyset tænder igen. Så slukker månelyset, og dine pumper starter på den indstilling, som du nu har valgt osv. osv.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Det var nu ikke ment at være frækjesper kristensen skrev:Jeg er skam helt inde i hvordan den fungere.Synes bare stadig ikke den giver meget lys. Hvis man vender den ned ad så den peger med bunden kan den så registrere lyset tændes og slukkes?Marco R skrev:jesper kristensen skrev:Tak Marco. Jeg har skam controller 7095 men synes ikke der er nok lys i dioden.
Så lidt![]()

Ja min sidder lige ved siden af min LED-lampe, og pejer stort led direkte ned. I mit tilfælde med vilje ned på min 3 Sacrophyton. Der registrerer den fint.
Marco R[/center]
Marco R[/center]
Jeg ville bare gerne det hele var lidt oplyst. Hælder til de 4-6 små led jeg havde i tankerne først. Aner bare ikke hvor man skaffer dem henne. T-Hansen havde dem ikke.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
I mine øjne synes netop, at dette månelys er mere naturtrojesper kristensen skrev:Jeg ville bare gerne det hele var lidt oplyst. Hælder til de 4-6 små led jeg havde i tankerne først. Aner bare ikke hvor man skaffer dem henne. T-Hansen havde dem ikke.

Er din controller købt brugt?
Marco R[/center]
Marco R[/center]
Ja det er den. Fik den for 1500 inc 2 6055 pumper med silencer. Jeg må hellere få kigget på det og strikket noget sammen. Tror jeg bliver nød til at lave en lille holder til den da den originale er ødelagt.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Havde jeg lidt på fornemmelsenjesper kristensen skrev:Ja det er den. Fik den for 1500 inc 2 6055 pumper med silencer. Jeg må hellere få kigget på det og strikket noget sammen. Tror jeg bliver nød til at lave en lille holder til den da den originale er ødelagt.

Grunden til at du ikke synes, at den giver noget lys. Kan nemlig være indstilling fra den tidligere ejer. Det vil sige, at den er igang med en månefase. Som du selvfølgelig ved - så ved du jo, at den daler og stiger i takt med ny og fuldmåne, og her tror jeg, at den er på vej ned eller op i styrke. Så vent et par dage så burde/ skal den give mere lys. Mit akvarie står på mit værelse, og den lyser meget op, når det er "fuldmåne". Det er bare en tanke, at det kunne være derfor, at du synes, at det er for svagt.
Det lyder som en god ide. Du er jo ferm til det. Har set nogle af de ting, som du har lavet af acryl.
Marco R[/center]
Marco R[/center]
- Hr. Jørgensen
- Kejser fisk
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Esbjerg
Kan såen to blå strimler smd bånd ikk gøre det? Fylder jo intet og kan sikket limes fast inden i dit nuværende armatur...
[center]viewtopic.php?f=93&t=46618
Akvastabil Mark II 360l:
112l sump:
Akvastabil Mark II 360l:
- 2 Ecotech Radion XR30W - 2 Ecotech MP40WES
112l sump:
- MS Red Devil RDC-1600 skummer - Hydor Seltz L30 Returpumpe
APS UV-C 36W + MS Red Devil D3000 pumpe - Eheim Jaeger 3615
Jeg har slået det der måne fase noget fra, så den burde lyse på fuld skrald.Marco R skrev:Havde jeg lidt på fornemmelsenjesper kristensen skrev:Ja det er den. Fik den for 1500 inc 2 6055 pumper med silencer. Jeg må hellere få kigget på det og strikket noget sammen. Tror jeg bliver nød til at lave en lille holder til den da den originale er ødelagt.![]()
Grunden til at du ikke synes, at den giver noget lys. Kan nemlig være indstilling fra den tidligere ejer. Det vil sige, at den er igang med en månefase. Som du selvfølgelig ved - så ved du jo, at den daler og stiger i takt med ny og fuldmåne, og her tror jeg, at den er på vej ned eller op i styrke. Så vent et par dage så burde/ skal den give mere lys. Mit akvarie står på mit værelse, og den lyser meget op, når det er "fuldmåne". Det er bare en tanke, at det kunne være derfor, at du synes, at det er for svagt.
Det lyder som en god ide. Du er jo ferm til det. Har set nogle af de ting, som du har lavet af acryl.
Jeg har tænkt på det Jørgensen, men er bange for det kommer til at lyse i en stribe i akvariet. Tvivler på en ordentligt spredning med sådan et bånd.Hr. Jørgensen skrev:Kan såen to blå strimler smd bånd ikk gøre det? Fylder jo intet og kan sikket limes fast inden i dit nuværende armatur...
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Jamen hvis du har slået det fra. Så kommer der jo slet ikke noget lys ud af den. Du skal jo tænde den, så der kommer rødt lys i dioden ved siden af denjesper kristensen skrev:Jeg har slået det der måne fase noget fra, så den burde lyse på fuld skrald.Marco R skrev:Havde jeg lidt på fornemmelsenjesper kristensen skrev:Ja det er den. Fik den for 1500 inc 2 6055 pumper med silencer. Jeg må hellere få kigget på det og strikket noget sammen. Tror jeg bliver nød til at lave en lille holder til den da den originale er ødelagt.![]()

Så vil den alt efter, hvor langt den forrige ejer var i månefasen, begynde at lyse når dit lys slukker

Marco R[/center]
Marco R[/center]
Sorry det er 7096 jeg har. Der er kun moonlight i den. Ikke det der månefase noget.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Jeg har lige kigget manualen igennem på Tunze's hjemmeside, og den kan helt det samme som 7095, hvad angår månefasejesper kristensen skrev:Sorry det er 7096 jeg har. Der er kun moonlight i den. Ikke det der månefase noget.

Se på side 44 i manualen (er det i hvert fald i deres manual på deres hjemmeside)
Marco R[/center]
Marco R[/center]
- Nicki Henriksen
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2760 Måløv
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
8 kirurger i 333L?!jesper kristensen skrev:Ja det spiller bare. Mangler dog et par stykker til samlingen. 2 klovne 4 rejer og tre kirurger mere så er det slut.Heeger skrev:Men fin fisk under alle omstændigheder
Acanthurus triostegus samt Ctenochaetus hawaiiensis og til sidst en Zebrasoma xanthurum, men nu ser vi. Det skal heller ikke overfyldes jo.
Nicki
Mit nye reef viewtopic.php?f=127&t=85430
360L rumdeler viewtopic.php?t=33857
120L Mixed reef viewtopic.php?f=92&t=54207
Mit nye reef viewtopic.php?f=127&t=85430
360L rumdeler viewtopic.php?t=33857
120L Mixed reef viewtopic.php?f=92&t=54207
Ja det er måske nok at presse den lidt.Nicki Henriksen skrev:8 kirurger i 333L?!jesper kristensen skrev:Ja det spiller bare. Mangler dog et par stykker til samlingen. 2 klovne 4 rejer og tre kirurger mere så er det slut.Heeger skrev:Men fin fisk under alle omstændigheder
- PederP
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8560 Kolind
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Kolind
Lækker balje
Er bølge bryderen ikke bred nok til at der kunne ligge 6x1W Led?
Man kunne lave en lille vandtæt lampe ved at monetere led'en på en lille køleplade, så bore to huller så du trækker strøm gennem kølepladen. Derefter lime et lag akryl på led siden hvor man borer et hul så der er plads til led'en, og så endnu et lag akryl uden på som dækglas.

Man kunne lave en lille vandtæt lampe ved at monetere led'en på en lille køleplade, så bore to huller så du trækker strøm gennem kølepladen. Derefter lime et lag akryl på led siden hvor man borer et hul så der er plads til led'en, og så endnu et lag akryl uden på som dækglas.
Mvh. Peder
Mit 910L Saltvand
Mit 910L Saltvand
Jeg er ikke lige med, men det lyder som en dyr løsning. Er på jagt efter 6 små pærer som dem i red sea max lamperne. Nogle der kan trækkes af en mobil lader, men med en god spredning. Ved bare ikke hvor jeg skal få dem henne.PederP skrev:Lækker balje![]()
- Hr. Jørgensen
- Kejser fisk
- Reactions:
- 13
http://www.matronics.dk/Kategori/Baad-o ... -Baand-12V
Kan se de har en spredning på 120-140 grader... Så tror ikke du for en ''linje'' af blåt lys
Kan se de har en spredning på 120-140 grader... Så tror ikke du for en ''linje'' af blåt lys

Akvastabil Mark II 360l:
112l sump:
Akvastabil Mark II 360l:
112l sump:
Tjaa det kunne være man skulle prøve og bestille sådan et sæt med dimmer. Tror det bliver til 4x40 cm som sættes sammen.Hr. Jørgensen skrev:http://www.matronics.dk/Kategori/Baad-o ... -Baand-12V
Men 395 er også en slags penge jo.
- Hr. Jørgensen
- Kejser fisk
- Reactions:
- 13
Ja... Prøv og søg på andre sider efter bedre priser 

Akvastabil Mark II 360l:
112l sump:
Akvastabil Mark II 360l:
112l sump: