Mål på Deltec HLP5250

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
sneppevej
Reactions:

Mål på Deltec HLP5250

Indlæg af sneppevej »

Hej.

Er der nogen her der kan oplyse mig mål fra gulv til midt indsugning en Deltec HLP5250, da jeg skal lave ny sump, og skifte min RD6.5 ud med en HLP5250 eksternt.

Men mål ønskes :-)

Ikke noget med "hvorfor dog det" ;-)

/Henrik
Senest rettet af sneppevej ons 9. aug 2006 12:33, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Det var da et sjovt bytte, det er som regel den anden vej folk bytter ?
sneppevej
Reactions:

Indlæg af sneppevej »

Hougaard skrev:Det var da et sjovt bytte, det er som regel den anden vej folk bytter ?
Men din kommentar er nu sjovere :-) - eller bare underlig.

Den gav mig ikke rigtigt noget svar, vel :roll:

..eller glemte du bare at skrive et?

Det er et meget simpelt spørgsmål der er nemt et besvare for den der har en sådan pumpe.

/Henrik
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Sådan er det, der er ikke noget der er gratis i denne verden Henrik, så gider du ikke svare på mit spørgsmål, gider jeg ikke svare på dit...
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4200 Slagelse
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Indlæg af wondersurfer »

henrik du er sgu da en sur tos
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
sneppevej
Reactions:

Indlæg af sneppevej »

Hougaard skrev:Sådan er det, der er ikke noget der er gratis i denne verden Henrik, så gider du ikke svare på mit spørgsmål, gider jeg ikke svare på dit...
Jamen, det ved jeg godt du ikke gør Erik - det viste du jo allerede i første svar. Du vælger kun at komme med en totalt unødvendig kommentar. Sjovt nok, du plejer ellers at være kæmpe modstander af at man tager "betaling" for noget som helst.
Jeg kan ikke se hvorfor jeg skal argumentere over for mit valg. Har du spørgsmål, så opret din egen tråd.

wondersurfer skrev:henrik du er sgu da en sur tos
Jamen tak for det - havde du ellers et informativt svar - eller skulle du bare hævde dig ;-)?

/Henrik
Senest rettet af sneppevej ons 9. aug 2006 13:16, rettet i alt 1 gang.
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af wondersurfer »

giv mig 2 sec så måler jeg min pumpe
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af wondersurfer »

5.6 cmfra gulv til midt
BOYU L200 KØLER
sneppevej
Reactions:

Indlæg af sneppevej »

wondersurfer skrev:5.6 cmfra gulv til midt
Thx :-D wondersurfer

Så simpelt, kan det gøres, Hougaard!

/Henrik
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Jeg syntes ikke du skal "argumentere" for dit valg - men stillede blot et uskyldigt spørgsmål - havde du nu svaret pænt, ville mit svar have være, at jeg skulle forbi en sådan pumpe senere i eftermiddag og skulle da nok lige tage en lineal med og måle.

Men du bliver altid så vrissen og agressiv i din kommunikation at det bestemt ikke fremmer lysten til at hjælpe dig - men dig om det !

Og at du retter dit oprindelige indlæg med Ikke noget med "hvorfor dog det" " virker lidt underligt - Det kunne jo faktisk være at dine begrundelser for det var interessante for andre brugere her på boardet? Hvorfor ikke dele information engang imellem ?

/Erik
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Re: Mål på Deltec HLP5250

Indlæg af Brian »

Hougaard skrev:Det var da et sjovt bytte, det er som regel den anden vej folk bytter ?
Ja det må man sige ;)
sneppevej skrev:Er der nogen her der kan oplyse mig mål fra gulv til midt indsugning en Deltec HLP5250
På min gamle sump sugede jeg i siden med en 5250 og der var hullet 6 cm oppe kan jeg se på en gammel skitse.
Så hvis wondersurfer siger 6,5 passer det helt sikkert :y

TIPS - Husk du skal ikke lave bøjninger eller lange rør til pumpen - og vælg korrekt rør størrelse. Ellers har du grunden til at den brænder af hævder Deltec(men hva den brænder jo af alligevel :D)
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8970 Havndal
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Demstrup

Indlæg af Nolan »

:?: :?: :?:

Jeg undrer mig altså over, hvordan noget kan udvikle sig på denne måde...

Men pludselig kan man måske bedre forstå, hvorfor der til stadighed er krig i verden.

Jeg har selv den holdning, at hvis et spørgsmål eller en udtalelse kan forstås på flere måder og én af måderne gør mig ked eller sur - så er det én af de andre måder der menes.
Hvis alle tænkte sådan, er det min overbevisning, at mange unødvendige konflikter kunne undgås.

Og nej, det er ikke for at spille hellig - men hvis vi alle benyttede enhver chance til at pisse territorie af, så blev det sgu en "sjov" verden at leve i.

Og så skal jeg måske lige skrive, at uanset hvad der nu bliver smidt af svinere i bøtten på mig, så agter jeg ikke at kommentere yderligere.

/Kim
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"