Erfaring med ARM medie

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Lucaszen
Copepod
Copepod
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Viborg

Erfaring med ARM medie

Indlæg af Lucaszen »

Jeg anvender groft ARM medie i min Korallin 1501 kalkreaktor. Har hørt at man i stedet for at fylde op efterhånden som mediet er forbrugt - bør tømme reaktoren helt og opfylde med nyt?? Jeg har dog svært ved at se logikken i dette - da det resterende ikke bør fejle noget....?
Er der nogen der kan bekræfte dette eller har andre erfaringer? Hvornår skifter/opfylder I medie i reaktoren (ved hvor lavt niveau)?
På forhånd tak
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Erfaring med ARM medie

Indlæg af Carsten »

Der samler sig en pokkers masse slam i bunden af reaktoren. Det tilbageværende medie kan du sagens genbruge i toppen af reaktoren.
Nu er det rigtigt mange år siden jeg rodede med en 1501 reaktor, men vil mene at når du når ned på ca 50% indhold bør du fylde op igen
Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: middelfart

Re: Erfaring med ARM medie

Indlæg af Thue »

Carsten skrev:Der samler sig en pokkers masse slam i bunden af reaktoren. Det tilbageværende medie kan du sagens genbruge i toppen af reaktoren.
Nu er det rigtigt mange år siden jeg rodede med en 1501 reaktor, men vil mene at når du når ned på ca 50% indhold bør du fylde op igen

Tjek ;-) lige præsis når reaktor er ca halv fuld begynder der og være meget bundfald og så kan koralin ikke rigtig recirkulere rigtig som den skal, så op med medie som Carsten siger og så skyl og læg det i toppen. Og rens reaktor godt ;-) oplevede nogen gange at når det ikke kunne cirkulere ordentligt så begyndte der og ske støv dannelse i reaktor, svært og forklare ;-)
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"