Hej alle, jeg vil have nogle bølger i mit fremtidige setup og derfor undersøger jeg nu mulighederne. jeg er faldet over disse meget billige pumper/wavemakers på reefshops.com og vil lige høre jeres mening om de duer eller om det er noget værre bras
"Varens værdi: Hvor meget skal jeg betale?
Under 80 kr. Du skal hverken betale moms, told eller importgebyr
80 - 1.150 kr. Du skal betale moms og importgebyr
Over 1.150 kr. Du skal betale moms, told og importgebyr"
Da den vil koste 136.5kr inklusiv forsendelse, så skal der ligges moms oveni, og ved du hvor meget importgebyret er? har aldrig hørt om importgebyr før nemlig
haha så typisk at det er dyrere at importere lortet end hvad det koster at købe selve varen nogle gange er det virkelig bare besværligt at leve i samhørighed med de danske regler :b
Kan jeg evt få din mening om denne lampe også? du lyder til at have lidt forstand på denne hobby nemlig :b
Mikkel sloth skrev:haha så typisk at det er dyrere at importere lortet end hvad det koster at købe selve varen nogle gange er det virkelig bare besværligt at leve i samhørighed med de danske regler :b
Kan jeg evt få din mening om denne lampe også? du lyder til at have lidt forstand på denne hobby nemlig :b
Det er da ikke wavemakere i den forstand, at de giver et varieret flow. De giver vist et konstant flow ligesom almindelige powerheads ala tunze 6015, 6025 og 6045. Men stadig meget billigt - altså prisen uden fragt, told, moms osv.
Lampen ser i og for sig fin ud, men husk nu på at der også kommer moms og afgift på sådan en.
Jeg er dog noget skeptisk over for manglende aktiv køling. En "Kinalampe" med 6x39W uden aktiv køling tror jeg godt kan blive problematisk medmindre du selv fixer en blæser på en måde.