VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.
moms og eksportafgift på vare fra kina?
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: FREDERICIA
moms og eksportafgift på vare fra kina?
Overvejer at bestille en Bubblemagnus skummer fra kina.
Jeg ku tænke mig at høre folk der har erfaring med det, om hvor stor er chancen tror i, for at man havner i moms og eksportafgift fælden, hvis man bestiller noget fra ebay/kina.
Jeg ku tænke mig at høre folk der har erfaring med det, om hvor stor er chancen tror i, for at man havner i moms og eksportafgift fælden, hvis man bestiller noget fra ebay/kina.
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Geografisk sted: Rakkeby
Re: moms og eksportafgift på vare fra kina?
Du kan jo regne ud om det kan betale sig økonomisk hvis den bliver stoppet i Tolden, bliver den ikke det så har du sparet en del kroner formegentligt.
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Geografisk sted: Rakkeby
Har du evt et link til hvor den kan købes derude ?
- pederrevnørd
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 1978
- Geografisk sted: Gilleleje
Hver gang jeg har bestil fra asien eller us er der kommet behørig told og moms, præcis som der skal.
Tror du skal regne med at betale den - der er samme sandlynlighed for at skat fjerner dig fra deres kundedatabase
Tror du skal regne med at betale den - der er samme sandlynlighed for at skat fjerner dig fra deres kundedatabase

1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: 8960 Uggelhuse
da jeg startede i 2007 slap pakkerne altid i gennem tolden uden at blive bemærket, men alle de ting jeg har bestilt i 2010-2011 er blevet taget, så jeg tror de har strammet meget op d sidste år
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Det kommer også lidt an på hvor stor pakken er.
Eneste gang jeg har betalt told og moms, er af en ringblitz, og den var nu ikke så meget større i pakken end dem som er kommet fra andre steder.
Men varer fra US bliver med garanti stoppet.
Jmsjms:http://www.fish-street.com/bubble_magus_1 Om den findes billigere andre steder ved jeg ikke.
Ebay.com bragte også en del hit med sig.
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... Categories
Priserne er ikke sammenlignet, og pas på nogle af dem kan komme fra US hvor de bruger 110 volt
Eneste gang jeg har betalt told og moms, er af en ringblitz, og den var nu ikke så meget større i pakken end dem som er kommet fra andre steder.
Jmsjms:http://www.fish-street.com/bubble_magus_1 Om den findes billigere andre steder ved jeg ikke.
Priserne er ikke sammenlignet, og pas på nogle af dem kan komme fra US hvor de bruger 110 volt
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Geografisk sted: Fredericia
Hey hey mester,uzi07 skrev:Overvejer at bestille en Bubblemagnus skummer fra kina.
Du skal da bare købe den hos Seastars.dk
http://www.seastars.dk/prestashop/276-bubble-magus
De har en super service, og så er det nemmere med reklamation, hvis uheldet skulle være ude, da det er i Dk

[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
pederrevnørd skrev:Hver gang jeg har bestil fra asien eller us er der kommet behørig told og moms, præcis som der skal.
hahaha.. Ja det har du nok ret i. Ønsketænkning!
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
Ja du har nok ret i det. Det det med at være forbredt på det væreste og håbe på det bedste. Jeg må lige overveje det.jmsjms skrev:Du kan jo regne ud om det kan betale sig økonomisk hvis den bliver stoppet i Tolden, bliver den ikke det så har du sparet en del kroner formegentligt.
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
Marco R skrev:Hey hey mester,uzi07 skrev:Overvejer at bestille en Bubblemagnus skummer fra kina.
Du skal da bare købe den hos Seastars.dk
http://www.seastars.dk/prestashop/276-bubble-magus
De har en super service, og så er det nemmere med reklamation, hvis uheldet skulle være ude, da det er i Dk
Tak for linket Marco. Ja de er heller ikke dårlige de priser. Det er faktisk kun 4-500 kr. forskel end hvis man køber det fra kina. Så kan man jo sige, det er det man betaler for sikkerheden hvis uheldet skulle være ude og man fik brug for garantien. Spørgsmålet er bare om det ikke er meget for noget der kun koster 1000 kr. Jeg har nemlig tænk mig at bestille en BM NAC3.5 CONE . Og den kommer til at koste 1050 ca inkl. moms, levering og 180kr eksportgebyr. Og de har samme leveringstid som Seastars idet seastars højst sansynlig også får dem direkte fra kina.
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
Tak for tippetCarsten skrev:Det kommer også lidt an på hvor stor pakken er.

- apfolmer
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7120 Vejle Øst
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: vejle
Forskellen på om en privat eller et firma bestiller den fra kina er at du som privat får en højere regning, pga import gebyr på ca 200-250 kr, alt efter hvem der skal står for indfortoldning (postdk, dhl, glas osv).
Så regn med :
Skummerens pris
+ Told (xx %)
+ Importgebyr (200-250 kr)
+ moms af det hele (25%)
Told afhænger af hvilken vare der er tale om. Det kan være 5%, men kan også være 80 % ....
Så regn med :
Skummerens pris
+ Told (xx %)
+ Importgebyr (200-250 kr)
+ moms af det hele (25%)
Told afhænger af hvilken vare der er tale om. Det kan være 5%, men kan også være 80 % ....
***** ApFolmer@hotmail.com *****
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Du betaler ikke moms af det gebyr som postvæsnet opkræver.
De Lumenarc reflektorer jeg fik hjem var tolden 2%
Så sammensætningen så ud som følger.
Varens pris+
transport+
told+
moms af det hele+
toldgebyr som er 185 kroner
De Lumenarc reflektorer jeg fik hjem var tolden 2%
Så sammensætningen så ud som følger.
Varens pris+
transport+
told+
moms af det hele+
toldgebyr som er 185 kroner
- apfolmer
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7120 Vejle Øst
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: vejle
CARSTEN :
Ja, det er rigtigt...
Men tolden kan variere fra , ja 0% -> 100% , alt efter hvilken vare der er tale om.
Og afsender kan godt skrive en lavere pris på for at give mindre moms, told osv., men hvis/NÅR pakken åbnes hos tolden, så er det DIG der skal fremvise en kvittering for overførsel/betaling for varen, som jo så ikke vil passe med den værdi der er angivet. Og så komemr man alligevel til at betale told , moms osv af det rigtige beløb--
Toldgebyret er forskelliget fra postdanmark, dhl, gls osv..
Ja, det er rigtigt...
Men tolden kan variere fra , ja 0% -> 100% , alt efter hvilken vare der er tale om.
Og afsender kan godt skrive en lavere pris på for at give mindre moms, told osv., men hvis/NÅR pakken åbnes hos tolden, så er det DIG der skal fremvise en kvittering for overførsel/betaling for varen, som jo så ikke vil passe med den værdi der er angivet. Og så komemr man alligevel til at betale told , moms osv af det rigtige beløb--
Toldgebyret er forskelliget fra postdanmark, dhl, gls osv..
***** ApFolmer@hotmail.com *****
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4100 Ringsted
- Saltvand siden?: 2006
De gange jeg har købt elektronik fra udlandet, fx. kina har jeg regnet med at gange prisen i kina med 1,3 for at få den komplette pris i danske kroner når varen er på mit køkkenbord. Og det har som udgangspunkt passet meget godt.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
[quote="apfolmer"]CARSTEN :
Ja, det er rigtigt...
quote]
Det har jeg da heller ikke på noget tidspunkt benægtet.
Men toldsatsen på akvaireudstyr var på det tidspunkt 2 % Og tror ikke den er ændret
Ja, det er rigtigt...
quote]
Det har jeg da heller ikke på noget tidspunkt benægtet.
Men toldsatsen på akvaireudstyr var på det tidspunkt 2 % Og tror ikke den er ændret
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
Men lige til an anden succes historie! : Jeg fik min gamle skummer til at due igen!
Havde lige brugt 370kr på reservedele fra tunze, men kunne stadig ikke få den til at due. Så jeg ville lige prøve en aller sidste gang inden jeg gik igang med at bestille ny skummer. Og Wooollaaaa!!! Så kørte den igen! Super nice.. Så der sparede jeg lige knap 2000 kr. Dejligt.. Bubble Magnus må vente lidt endnu