mine polypper svinder ind
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 8300 Odder
- Saltvand siden?: 2010
mine polypper svinder ind
Hej
Her gik jeg og troede polypper var noget af det mest hårdføre, men det er de ikke i mit akvarie
Jeg har nogle orange polypper som ganske langsom en efter en lukker samme og forsvinder.
og jeg aner simpelthen ikke hvad der er galt for de andre koraller jeg har står fint især LPS og ingen ændring at se der.
kan de stå i i for stærk strøm, for meget lys ??
mine værdier, Mg 1360 Kh 6 Ca 400 nitrat 0-5, fosfat har jeg ikke testsæt til.
Mvh
Her gik jeg og troede polypper var noget af det mest hårdføre, men det er de ikke i mit akvarie
Jeg har nogle orange polypper som ganske langsom en efter en lukker samme og forsvinder.
og jeg aner simpelthen ikke hvad der er galt for de andre koraller jeg har står fint især LPS og ingen ændring at se der.
kan de stå i i for stærk strøm, for meget lys ??
mine værdier, Mg 1360 Kh 6 Ca 400 nitrat 0-5, fosfat har jeg ikke testsæt til.
Mvh
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 15
Re: mine polypper svinder ind
hey igen
Jeg har lige siddet og nær studeret akvariet lidt og har lagt mærke til det sidder et forholdvist stort antal små søstjerner på stenen med polypperene på i forhold til den andre sten omkring.
de sidder også over på nogle at de polypper der har trukket sig sammen, kan disse små søstjerne sidde og gnaske af dem ?? er det noget i har hørt om før ??
hvis ja hvad kan jeg så gøre ved det ?
kan desværre ikke tage et billede af det selvom jeg gerne ville
Jeg har lige siddet og nær studeret akvariet lidt og har lagt mærke til det sidder et forholdvist stort antal små søstjerner på stenen med polypperene på i forhold til den andre sten omkring.
de sidder også over på nogle at de polypper der har trukket sig sammen, kan disse små søstjerne sidde og gnaske af dem ?? er det noget i har hørt om før ??
hvis ja hvad kan jeg så gøre ved det ?
kan desværre ikke tage et billede af det selvom jeg gerne ville
- Fat_Donnie
- Kejser fisk
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 2605 Brøndby
- Saltvand siden?: 2011
Ved ikke med de andre herinde, men jeg har faaet at vide at de smaa soestjerner godt kan skade koraller.... saa mine bliver spiddet med en tandstikker og direkte i skraldespanden hvis jeg ser nogle (alternativ kunne vel vaere at skaffe de der rejer som aeder dem). =)
Red Sea Reefer 350L, ATI Sunpower Dimmcomp 6x39W, Jebao RW8 Propeller Pump, Nyos Viper 3.0 Return Pump, Coral Box D700 Skimmer, Grotech Tech 3.0 Dosing Pump - Decocean Bailing.
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Nogle arter af de små Asterina æder Zoanthider - Har selv været gennem det nogle gange.. Op med stjernerne hvis de opholder sig på en polyp, eller anskaf en Harlekin reje.. 

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 15
Jeg har pillet alle søstjernerne af stenen nu har dog ikke taget dem op eller slået dem ihjel så må jeg jo lige holde øje med den fremover.
Er du overhovedet til nogen nytte ? eller kan man roligt tage dem op ??
har faktisk tænkt på en Harlekin reje før for de er ret flotte synes jeg, men læste mig vist frem til de kunne rydde et akvarie ret hurtig for søstjernerne og der efter var svære at få til at tage andet foder til sig
Er der nogen der har erfaring med dem ??
Er du overhovedet til nogen nytte ? eller kan man roligt tage dem op ??
har faktisk tænkt på en Harlekin reje før for de er ret flotte synes jeg, men læste mig vist frem til de kunne rydde et akvarie ret hurtig for søstjernerne og der efter var svære at få til at tage andet foder til sig
Er der nogen der har erfaring med dem ??
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Orange polypper?? Er det dem her?
http://www.meerwasser-lexikon.de/tiere/ ... 0%2001.htm
Hvis ja, så skal de fodres, ellers holder de ikke.
http://www.meerwasser-lexikon.de/tiere/ ... 0%2001.htm
Hvis ja, så skal de fodres, ellers holder de ikke.
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 15
nej de er mere som disse
http://dk.reeflex.net/tiere/3633_Zoanthus_sp.%2032.htm
Men tror nu stadig på teorien om det er søstjernerne der spiser dem fordi de er forsvundet fra kanten af kolonien og ind og så måtte jeg fjerne 3-4 søstjernerne fra dem her til morgen igen
http://dk.reeflex.net/tiere/3633_Zoanthus_sp.%2032.htm
Men tror nu stadig på teorien om det er søstjernerne der spiser dem fordi de er forsvundet fra kanten af kolonien og ind og så måtte jeg fjerne 3-4 søstjernerne fra dem her til morgen igen
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Hvis det er Asterina søstjerner, så vil jeg ønske dig en god kamp, da det kan være en langsom proces.
I nat når lyset har været slukket i et par timer, tager du en lommelygte og lyser ind på polypperne. Der findes nemlig også nøgensnegle som tager polypper, og de er meget hurtigere til at forsvinde, når det bliver lysere end søstjerner
I nat når lyset har været slukket i et par timer, tager du en lommelygte og lyser ind på polypperne. Der findes nemlig også nøgensnegle som tager polypper, og de er meget hurtigere til at forsvinde, når det bliver lysere end søstjerner
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 15
Joo tak jeg skal da gøre mit bedste, så håber jeg polypperene vil vokse hurtigt frem igenCarsten skrev:Hvis det er Asterina søstjerner, så vil jeg ønske dig en god kamp, da det kan være en langsom proces.

Vil også lige prøve at tage en kigger ind i akvariet en nat har i weekenden for at se om der er andet der hapser af dem