VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.

seriøst saltvandsforum hvor er det blevet af

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
melau
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17
Postnummer: 4700 Næstved
Geografisk sted: Næstved

seriøst saltvandsforum hvor er det blevet af

Indlæg af melau »

nu har jeg i længere tid gået og tænkt på hvor det seriøse saltvandsforum jeg meldte mig ind i er blevet af?

da jeg meldte mig ind i sin tid var der en masse gode debatter hvor folk, der viste hvad de snakkede om, debaterede. nogle af dem er her stadig, og nye er kommet til, men der er rigtig mange der er forsvunder ( flygtet ) pga de blev sablet ned og svinet til.

jeg er temmelig træt af at læse om hvad folk har læst et eller andet sted er lov, lad os dog få en seriøs og voksen debat, og ikke denne børnehave.

Ser også div tråde blive ødelagt med dårlige/tomme indlæg, hvor folk bare vælter ligegyldigheder ud for, at få flest indlæg..

denne kritik er ikke mindet på dem der vil have en seriøs debat, hvor vi kan snakke stille og roligt om tingene, uden at kaste med muder og være barnelige..

jeg ved at dette ikke kun er min mening men der også er andre der har samme holdning. jeg er meget bange for at alle dem, der virkelig ved noget bliver skræmt væk..

og lad nu vær at spame tråden :sneaky2:
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: seriøst saltvandsforum hvor er det blevet af

Indlæg af ole kekkonen »

hej,det er svært at skrive om detsamme hele tiden med en ny twist?
har emnet ikke lige været oppe?
Brugeravatar
mipe
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af mipe »

Tror også det har noget med, at mange ting er debateret igennem.
Så de gamle garvede brugere af SF, bruger søgefunktionen til at finde oplysninger med og ved hvor der ellers skal søges efter informationer, mens mange nye brugere har en tendens til at oprette et nyt indlæg med det samme og så søge bagefter efter de informationer de mangler.

Og så i takt med at der kommer mere information og mere fokus omkring det at holde saltvand, kommer der jo nok også flere og flere "unge" brugere som lige skal prøve at havde et saltvandsakvarie på værelset, uden egentlig at finde ud af hvad der kræves for at holde sådanne.
"It's not leaking - It's overflowing." (Citat: Homer Simpson)
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Indlæg af AndersGS »

mipe skrev:Tror også det har noget med, at mange ting er debateret igennem.
Så de gamle garvede brugere af SF, bruger søgefunktionen til at finde oplysninger med og ved hvor der ellers skal søges efter informationer, mens mange nye brugere har en tendens til at oprette et nyt indlæg med det samme og så søge bagefter efter de informationer de mangler.

Og så i takt med at der kommer mere information og mere fokus omkring det at holde saltvand, kommer der jo nok også flere og flere "unge" brugere som lige skal prøve at havde et saltvandsakvarie på værelset, uden egentlig at finde ud af hvad der kræves for at holde sådanne.
Så helt og aldeles enig..

Det er i øvrigt ret begrænset hvad der er kommet af nye ting den seneste tid - sidst der var noget sådan rigtigt nyskabende at debattere om var LED og biopellets. Der har jo ikke rigtigt været noget siden. Nu må vi se efter næste års Interzoo i maj, om der kommer noget nyt spændende(helst inden :wink: !)
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Kunne det ikke også skyldes at ens eget focus ændrer sig med tiden?
Fra at alle oplysninger er værdifulde/brugbare til at mange af dem er mere eller mindre ligegyldige, efterhånden som ens eget erfasrings niveau stiger.
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Indlæg af pederrevnørd »

Du har ret Carsten, mange indlæg hjælper ikke erfarne - men der kan de erfarne hjælpe de unge.

I ny og næ er de "unge" jo oz med til at flytte grænser for oz med en del erfaring - og det er vel positivt.
Det er jo vigtigt at vi hjælper hobbyen, og samtidig ikke selv går i stå, men hele tiden udvikler os.

Eneste jeg godt kunne undvære er de samme personer der konstant kommer med udmelding for at have flest indlæg - og så har jeg en opfordring til de helt nye som skal til at starte op.

Sørg for at læse godt på området - for jeres egen skyld, og stil så spørgsmål til alt det i ikke forstår.

Jeg er personligt rigtig glad for forummet - vi er mange forskellige slags mennesker her, men vi har i det mindste eet samlingspunkt , og det er vores hobby :-)
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
strobbe
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af strobbe »

ja lige præcis peder vi er de eneste der kan hjælpe dem som ikke ved hvad det handeler om og ja man skal sætte sig godt ind i tingne før man hopper ud i det det er nemlig en hobby hvor man nemt kan miste modet hvis det hele bare går galt .Og der troe jeg
nemlig vi mister mange pga de ikke lige vidste hvad det krævede og så smutter det hele mellem fingerne på dem og så det for sent :)
ingen salt mere :(
Brugeravatar
lotp
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af lotp »

Ja der har været en del af disse tråde på det sidste. Måske netop fordi der er brug for dem... Der var engang én der sagde til mig: "Saltvand er ikke nogen videnskab, det er nærmere en religion." Det er måske netop derfor bølgerne går lidt højt engang imellem...
Jeg har selv været aktiv bruger af sf gennem et par år. Nok mest i periferien. Jeg er på forummet dagligt. Jeg blander mig ikke så meget i debatten. Hvis jeg har brug for råd, søger jeg på emnet og finder som regel en masse svar. Så kan jeg i ro og mag vurdere hvad der passer bedst til netop mit akvarie, uden at risikere at blive "tromlet" :)
Jeg kan kun opfordre nybegynderne til at søge på siderne. Der ligger meget værdifuld viden! Vær åbne og tro på at de erfarne egentlig kun vil jeres bedste.
Til de erfarne: Vær åbne! Fordi det virkede/ ikke virkede for jer, er det ikke sikkert at det gør/ ikke gør for andre. Der er selvfølgelig åbenlyse kritikpunkter som eksempelvis store kirurger i et lille bitte nanoakvarie. Men hjælp nybegynderne i stedet for at tromle dem.
Der er da også mange som får et akvarie og er meget aktive herinde, men hurtigt er væk igen. Det er der nok inden for alle hobbies. Nogle der lige skal prøve det af og så finder ud af at det ikke var noget alligevel. Og dem skal der jo også være plads til.
Jeg synes det er et godt forum. Men som i alle andre sammenhænge skal man bruge sin sunde fornuft og gode opdragelse. Ikke bare gemme sig bag tastaturet og skrive hvad der passer én. Det burde vi måske alle huske :)
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af Tykki »

Det er et godt forum vi har til rådighed, ingen tvivl om det. Forsatan da mand, når jeg ser på de indlæg jeg selv kommer med, somme tider i desparation, glæde eller det der er værre, kan jeg da godt forstå at nogen ryster på knolden. Dem som " ved " alt, og har en komentar til alt er jo så nemme at gennemskue. Man behøver jo blot at tænke sig lidt om, og så meget fylder de ikke, at det er værd at blive hidsig over. Personligt ville jeg ikke have turde at starte op igen efter mit første nederlag, hvis det ikke havde været for jeres tålmodige hjælp. Jeg er taknemmelig for de råd, og søgefunktionen, debatter, lallerøve og provokatører, ja hele pakken her. Det er nøjagtig som alle andre steder, og det må aldrig blive anderledes. Forskelligheder, eller herrefolkets totale magt. Personligt ved jeg godt hvad jeg vil vælge. Tak for jeres måde at være på, erfarne som u. Mvh Dan.
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Olsen »

synes ikke jeg falder over så mange tråde hvor folk sviner hinanden til. Det sker faktisk sjældent. Så egentlig vil jeg stille spørgsmålstegn ved trådstarters indlæg om at der er blevet mere og mere dårlig snak.
Er ikke nybegynder længere og hvis jeg ikke skriver så mange indlæg her hen over det senere ½ års tid, så er det pga. arbejde og andre interesser tager tiden - ikke fordi at tonen er blevet dårlig her på SF.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"