Hvor stor lampe??
Hvor stor lampe??
Hejsa
Jeg pusler med en ny tank og skal lige i den forbindelse høre nogen af jer om i har en ide om hvilken lampe jeg som min. skal vælge til en tank på 150 x 70 x 60 (l x b x h)
Jeg har kig på en Gieseman på 1200 mm men er den for kort til en tank på 1500 mm?
Lampen er på 2x250W og 4X 80 W
Jeg pusler med en ny tank og skal lige i den forbindelse høre nogen af jer om i har en ide om hvilken lampe jeg som min. skal vælge til en tank på 150 x 70 x 60 (l x b x h)
Jeg har kig på en Gieseman på 1200 mm men er den for kort til en tank på 1500 mm?
Lampen er på 2x250W og 4X 80 W
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Jeg må nu også indrømme at jeg vil foretrække den løsning du kigger på (medmindre det rammer sammen med tværstivere), da det giver mulighed for at belyse med flere forskellige farver lys. Dog forstår jeg ikke, hvorfor du ikke vil bygge det selv, så du kan placere dem uafhængit af hinanden. Har du ikke lyskasse over?Mack skrev:Mads: den jeg er ude efter laves kun i 1200 og 1800 mm.
Hougaard: ja men noget af de 4 x 54W skal fungere som månelys, og det er den maks. str. på den lampe jeg har kig på.
T5 rør er alt for kraftigt til månelys. Det skal bruges til overgangslys mellem lys og mørke (nat og dag). Månebelysningen skal ikke være mere end et ganske svagt skær i vandet.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
Sorry Mads har været mange timer på job, jeg mente også overgangslys som du selv er inde på.
Jeg har ikke specielt meget lyst til at fifle med det selv så det bliver nok den nemme men dyre løsning.
Jeg har ikke bestilt baljen endnu, skal lige have lys på plads, så bliver det endelig besluttet, for hvis en 1200mm lampe er for lidt til tank på 1500 så må jeg jo ændre på tanken da jeg ikke har plads til en på 1800 mm.
Jeg har ikke specielt meget lyst til at fifle med det selv så det bliver nok den nemme men dyre løsning.
Jeg har ikke bestilt baljen endnu, skal lige have lys på plads, så bliver det endelig besluttet, for hvis en 1200mm lampe er for lidt til tank på 1500 så må jeg jo ændre på tanken da jeg ikke har plads til en på 1800 mm.