Hvad skal jeg bruge for et komplet setup :)

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Brugeravatar
DonZeusAlonso
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
14
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2011

Hvad skal jeg bruge for et komplet setup :)

Indlæg af DonZeusAlonso »

Først og fremmest er det her projekt bare ved tanken, men kommer der nok penge i "kassen" så skal det fuldføres.

Jeg havde tænkt mig akvariet skulle være 280x50x60 (eller er det mål der ikke kan bruges?) + sump selvf. og hvem kan lave det egentlig ?

Hvis man nu gik efter top kval til teknikken, her tænker jeg økonomi(menes watt forbrug), støj og ydeevne. Hvad skal jeg så gå efter ?

Eller det er måske nemmere for mig ( ikke for jer :wink: ) Hvis der var en gavmild sjæl som gad skrive alt hvad jeg har brug for af kvali udstyr, til et akvarie i den størrelse.
For lad os nu sige jeg intet har i forvejen.

Kunne nemlig være meget fedt at have en liste at gå efter og et ca beløb der skulle stå på kontoen. :K
Når man først har haft saltvand i blodet, er det sgu en større afhængighed end heroin
LarsSteen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1987
Geografisk sted: Auning / Djursland

Re: Hvad skal jeg bruge for et komplet setup :)

Indlæg af LarsSteen »

DonZeusAlonso skrev:Først og fremmest er det her projekt bare ved tanken, men kommer der nok penge i "kassen" så skal det fuldføres.

Jeg havde tænkt mig akvariet skulle være 280x50x60 (eller er det mål der ikke kan bruges?) + sump selvf. og hvem kan lave det egentlig ?

Hvis man nu gik efter top kval til teknikken, her tænker jeg økonomi(menes watt forbrug), støj og ydeevne. Hvad skal jeg så gå efter ?

Eller det er måske nemmere for mig ( ikke for jer :wink: ) Hvis der var en gavmild sjæl som gad skrive alt hvad jeg har brug for af kvali udstyr, til et akvarie i den størrelse.

Kunne nemlig være meget fedt at have en liste at gå efter og et ca beløb der skulle stå på kontoen. :K
der er ikke noget slut resultat, da udviklingen kan gå lidt hurtigt, og resten er næster religion for den enkelte akvarist.

men når du har imellem min. 30000 - 40000 kan du begynde at fint topgrej, hvis du ikke vil nøjes ..... som os andre eller bygge det lige så stille op.

men sjovt at lege med tanken :GO
Mvh. Lars Steen
mangler Neo. armatus - Pseudochromis fridmani - Synchiropus stellatus - Cent. multicolor
viewtopic.php?f=94&t=12057
[center]Da jeg har lukket mit firma sælger ud af lageret http://www.larssteen.dk/salg.html[/center]
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

DonZeusAlonso skrev:Først og fremmest er det her projekt bare ved tanken, men kommer der nok penge i "kassen" så skal det fuldføres.

dybeden i akvaritet er ret lav, jo støre dybde jo lettere er det at lave en flot opsætning, mange køre med 60-70cm dybe akvarier. (jeg mener ikke højde med dybde)

kvalitets udstyr, top kasse i skummere og retur pumpe er royal exclusive, så snakker vi skummer fra 5000kr og op efter, og retur pumper ligger også der omkring. til 840L og top klasse udstyr vil jeg skyde på ca: 45k ca.. men det er svært at spå om, for lys osv afhænger det meget af hvad du vil. Men for uden akvariet skal du nok afsætte en 40k hvis det skal være kvalitet :)
Brugeravatar
DonZeusAlonso
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
14

Indlæg af DonZeusAlonso »

Jeg siger tak for svarene ihvertfald :)

Hvem ville I så anbefale jeg skulle gå til for at få lavet selve akvariet inkl. møbel ?
Når man først har haft saltvand i blodet, er det sgu en større afhængighed end heroin
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Decocean og dansk saltvandscenter, er vel de mest nærliggende. Hvis du selv kan klare bordet, så er der også Tropeakvarier.
DennisJ
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
20
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Ballerup

Indlæg af DennisJ »

Decocean er et godt bud, har selv fået et 220x50x50 med møbel derude fra.
Brugeravatar
Chrissy62
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 4780 Stege
Geografisk sted: Stege

Indlæg af Chrissy62 »

Decocean, da Carsten, også vil vejlede dig på bedste vis, i forhold til din pengepung og kvalitet, samt også giver service med opsætning osv. og så er han reel helt igennem, og meget billig i fht. andre steder;)
Mvh
Christina Frisdahl Faurbye

Møn Rev: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=44299&p=434032#p434032
Månedens akvarie september 2013: viewtopic.php?f=138&t=62205
Brugeravatar
amddurin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Næstved
Kontakt:

Indlæg af amddurin »

Chrissy62 skrev:Decocean, da Carsten, også vil vejlede dig på bedste vis, i forhold til din pengepung og kvalitet, samt også giver service med opsætning osv. og så er han reel helt igennem, og meget billig i fht. andre steder;)
Det er osse mit indtryk og de akvarier han får hjem på de bestilte mål, fra Tjekkiet, er til fine priser... (Møbel med højglans lak er dog meget, meget dyre)

En skummer som ATI PowerCone 250i skulle være rigeligt og den koster under 4.000,- kr.
Cirkulation som f.eks. Tunze 6045 x 8 á små 500,- kr./stk eller måske et mindre antal af en større model bliver ca 4000,- kr ialt
Skal cirkulation være vortech med styring til forskellige typer vandbevægelse, så er det vel mindst 2 x 40W ES ca 6400,- kr ialt
Selv hjemmebyg Cree LED lampe vil løbe op i 10-12.000,- kr, men så er der osse lys nok til krævende koraller...

Jeg vil bare mene at udgifter til EL pr måned osse er værd at tage med i overvejelser om akvarie i den størrelse...

Skal der så en del koraller i og det bliver for meget at skulle dossere Ca, Mg, KH manuelt, så kommer udgifter til GHL akvariecomputer, prober og doseringspumper oveni 6-8000,- kr kan man nemt bruge på det...

+ Akvariet, bord/underskab, pyntetop, returpumpe, testsæt, sump mv. - så skal det nok løbe op...

:beer:
"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62
(Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"