VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.

UPD. 27/9 Bustur til saltvandsshop v. Hamburg??

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
Chrissy62
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 4780 Stege
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Stege

Re: Bustur til saltvandsshop v. Hamburg??

Indlæg af Chrissy62 »

Mht. Opsamlingssteder, så ville det være pasende, at bussen starter ved KBH. Hovedbanegård kl. 6.00 og kører ud på sydmotorvejen mod Odense.

Kl. 6.30 Ved afkørsel 32 Køge drejer bussen fra og kommer til en rundkørsel. Her vælger bussen 1. vej, Nordhøj og holder ind til siden lige efter. Her vil der så blive opsamling fra alle dem der kommer sydfra.

Bussen kører på motorvejen igen mod Odense. Opsamlingssted ved Rasteplads Langeskov, kl. ca. 7.30 lige før Odense.

Herefter fortsætter bussen til Fredericia. Opsamling ved afkørsel 28. ca. kl. 8.15. Bussen drejer til højre ad Snohøj Landevej og holder ind til siden. (Her kan alle der kommer fra Nord, vest og sydjylland komme til).

Dette er sidste opsamling og nu går turen så mod Hamburg herfra med et kort stop ved Fleggaard. :beer:
Mvh
Christina Frisdahl Faurbye

Møn Rev: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=44299&p=434032#p434032
Månedens akvarie september 2013: viewtopic.php?f=138&t=62205
Brugeravatar
bhjensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 7850 Stoholm Jylland
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Stoholm Jyll. (mellem Skive og Viborg)

Indlæg af bhjensen »

Chrissy62 skrev:Mht. Opsamlingssteder, så ville det være pasende, at bussen starter ved KBH. Hovedbanegård kl. 6.00 og kører ud på sydmotorvejen mod Odense.

Kl. 6.30 Ved afkørsel 32 Køge drejer bussen fra og kommer til en rundkørsel. Her vælger bussen 1. vej, Nordhøj og holder ind til siden lige efter. Her vil der så blive opsamling fra alle dem der kommer sydfra.

Bussen kører på motorvejen igen mod Odense. Opsamlingssted ved Rasteplads Langeskov, kl. ca. 7.30 lige før Odense.

Herefter fortsætter bussen til Fredericia. Opsamling ved afkørsel 28. ca. kl. 8.15. Bussen drejer til højre ad Snohøj Landevej og holder ind til siden. (Her kan alle der kommer fra Nord, vest og sydjylland komme til).

Dette er sidste opsamling og nu går turen så mod Hamburg herfra med et kort stop ved Fleggaard. :beer:
Fint forslag.
Ved ikke lige på stående fod hvor Snohøj Landevej ligger, men var det ikke smartere at det sidste opsamlingssted var ved en station, så de der foretrak det, kunne tage tog/bus dertil?

Vil du være mand for at undersøge hvad sådan en tur vil komme til at koste sådan circa? :h
Hilsen Bjørn Heeger Jensen.
Lægelige råd gives: send PB til mig
Boyu 128 L
RSM 250 m. LED og Deltec MC500
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Chrissy62 skrev:Mht. Opsamlingssteder, så ville det være pasende, at bussen starter ved KBH. Hovedbanegård kl. 6.00 og kører ud på sydmotorvejen mod Odense.

Så ligner det sgu noget der kunne vække lidt interesse.

Steen
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Han$en »

spdiving skrev:Så ligner det sgu noget der kunne vække lidt interesse.

Steen
Du ved godt vi vil kunne nå at være stive inden Korsør, ikke? :K
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Brugeravatar
Chrissy62
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Indlæg af Chrissy62 »

Han$en skrev:
spdiving skrev:Så ligner det sgu noget der kunne vække lidt interesse.

Steen
Du ved godt vi vil kunne nå at være stive inden Korsør, ikke? :K
*LOL* Du er da uforbederlig, Hansen;)

@ bhjensen:

Jo, jeg skal nok lave et budget, men det kommer an på, hvad bussen skal have for at køre fra København til Hamburg + bropenge;) Når jeg ved det, så kan jeg regne det ud pr. person i fht. hvor man står på henne;)

Det er ikke noget problem for en chauffør at stoppe ved de opsamlingssteder jeg har nævnt. Stationer ligger tit langt væk fra motorvejen, så derfor vil vi spilde alt for meget kostbar tid, ved at skulle samle folk op på stationer istedet for langs motorvejen;)

Du skal tænke på, hvis vi starter fra KBH kl. 6.00, tager turen uden stop ca. 5 timer. Men vi skal både stoppe og hente folk, samt købe ind i fleggaard, spise frokost osv., så hvis vi siger turen derned tager 7 timer, så passer det nok;) dvs. vi er der ca. kl. 13.00-14.00 Herefter vil vi gerne have 1- 1½ time i forretningen inden vi tager hjem igen og med stop igen på vej hjem og 7 timers transport til de sidste, så er vi hjemme kl. ca. 22.00-23.00. Så nej til at bruge ekstra tid til at hente folk på stationer der ikke har bil. Man må i så fald finde nogle der kan køre en til opsamlingsstedet ved motorvejen;)
Mvh

Møn Rev: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=44299&p=434032#p434032
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Han$en »

Chrissy62 skrev:*LOL* Du er da uforbederlig, Hansen;)

@ bhjensen:

Jo, jeg skal nok lave et budget, men det kommer an på, hvad bussen skal have for at køre fra København til Hamburg + bropenge;) Når jeg ved det, så kan jeg regne det ud pr. person i fht. hvor man står på henne;)

Det er ikke noget problem for en chauffør at stoppe ved de opsamlingssteder jeg har nævnt. Stationer ligger tit langt væk fra motorvejen, så derfor vil vi spilde alt for meget kostbar tid, ved at skulle samle folk op på stationer istedet for langs motorvejen;)

Du skal tænke på, hvis vi starter fra KBH kl. 6.00, tager turen uden stop ca. 5 timer. Men vi skal både stoppe og hente folk, samt købe ind i fleggaard, spise frokost osv., så hvis vi siger turen derned tager 7 timer, så passer det nok;) dvs. vi er der ca. kl. 13.00-14.00 Herefter vil vi gerne have 1- 1½ time i forretningen inden vi tager hjem igen og med stop igen på vej hjem og 7 timers transport til de sidste, så er vi hjemme kl. ca. 22.00-23.00. Så nej til at bruge ekstra tid til at hente folk på stationer der ikke har bil. Man må i så fald finde nogle der kan køre en til opsamlingsstedet ved motorvejen;)
Lyder som en ganske kanon plan!
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af Moente »

Glimrende idé :)
Mvh Tobias
Brugeravatar
bhjensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Indlæg af bhjensen »

Chrissy62 skrev:@ bhjensen:

Hvis der er bred opbakning for dette forslag, er jeg da også med på den idé.
Det lader til at der er størst interesse for lørdag 1. oktober, det kan nu også godt lade sig gøre for min skyld.
Glæder mig at du gider indhente tilbud på bussen og regne lidt på det.
Så snart vi har fastsat dato og pris laver jeg en tråd med tilmelding og betalingsbetingelser. En anden venlig sjæl har lovet (formentlig) at stå for oprettelse af konto til indbetaling. Forventer det kan blive i løbet af juli måned.
Boyu 128 L
Brugeravatar
Anette
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
17
Postnummer: 8700 Horsens
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af Anette »

Hvorfor ikke droppe grænsekiosken, så folk der kommer med tog også kan komme med? Folk man kommer bare lidt nordfra i Jylland er der langt til Fredericia, og det er ikke alle der kan lokke nogle til at køre fra fx Århus for at køre hjem igen og hente dem hen på aftenen igen..
Mvh Anette og Kristoffer
Lohse
Foxface
Foxface
Reactions:
15
Postnummer: 6000 Kolding

Indlæg af Lohse »

Syntes nu også at 2 timer i butikken må være et abselut minimum, hvis vi er små 30 mennesker efterhånden, for han/vi fandme travlt, for jeg tager ikke med for at kigge på butikken, men der imod at tømme den ;)

Bjørn kan du ikke finde ud af, når vi har datoen på plads, om han ikke kan sørge for at have en lækker ny levering hjemme der? ville jo være træls at kommed ned til brune koraller og tomme hylder...
Brugeravatar
bhjensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Indlæg af bhjensen »

Anette skrev:Hvorfor ikke droppe grænsekiosken, så folk der kommer med tog også kan komme med? Folk man kommer bare lidt nordfra i Jylland er der langt til Fredericia, og det er ikke alle der kan lokke nogle til at køre fra fx Århus for at køre hjem igen og hente dem hen på aftenen igen..
Det er vist ved at blive til lidt af en hvepserede jeg har stukket fingrene I :T

Primært set var det meningen at samle nogle Midt-Vest Jyder, men interessen blev stor fra hele landet.

Så hvorfor dog ikke mødes på tværs af regionsgrænser, tænkte jeg.

Det medfører selvfølgelig nogle praktiske problemer, som forhåbentlig vil overskygges af det sociale element.

Jeg mener grænsekiosken vil være fin til en strække-ben-toilet pause, carrywurst/schnitzel og evt. lidt indkøb. Det behøver jo ikke tage vældig lang tid.
Boyu 128 L
Brugeravatar
bhjensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Indlæg af bhjensen »

Lohse skrev:Syntes nu også at 2 timer i butikken må være et abselut minimum, hvis vi er små 30 mennesker efterhånden, for han/vi fandme travlt, for jeg tager ikke med for at kigge på butikken, men der imod at tømme den ;)

Bjørn kan du ikke finde ud af, når vi har datoen på plads, om han ikke kan sørge for at have en lækker ny levering hjemme der? ville jo være træls at kommed ned til brune koraller og tomme hylder...
JO - det kan du tro.
Er ved at finde en tysk-kyndig person der kan forhandle med shoppen ang. leverancer og rabatter.
Forventer det bliver afklaret i løbet af den kommende uge, så vi kan få fastlagt en dato som det første.
Boyu 128 L
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V

Indlæg af Bingocaller »

Og så måske lige gøre dem venligst opmærksom pÅ at når der kommer en helt bus for at tømme deres biks må de gerne være mere end 1 sælger og en praktikant med snot ud af næsen på arbejde :)
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Chrissy62
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Indlæg af Chrissy62 »

Jeg har nu haft natten til at tænke over det her meget store projekt, og min tanke er, at det vil være alt for dyrt i forhold til det vi får ud af det, medmindre vi allesammen har tænkt os at købe for mange mange penge.

Jeg forudser også problemer med at vi er så mange, der evt. får øje på de samme to flotte koraller, hvem har så ret til dem, og hvem afgører, hvem der så dem først...Det er ikke for at være lyseslukker, for jeg synes faktisk at ideen med at vi mødes og drikker ØL og snakker saltvand er super duper, og at det forenes med salg for øje, men da vi alle ved at vores hobby er dyr nok i forvejen, tror jeg det bedste vil være, at vi forener os selv på dansk jord, som en anden herinde foreslog, og så får arrangeret en De Jong sending istedet for, hvor en eller anden henter på opsamlingsstedet og kører sendingen til en der holder et hyggearrangement;)

På den måde vil vi i ro og mag kunne sidde herhjemme og bestille de varer vi gerne vil have, og have den oplevelse til gode, at vi følte os forfordelt, fordi en anden snuppede lige den Koral/fisk vi havde udset os;)
Senest rettet af Chrissy62 lør 25. jun 2011 14:12, rettet i alt 1 gang.
Mvh

Brugeravatar
bhjensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Indlæg af bhjensen »

UPDATE: der bliver mandag taget kontakt til forhandleren mhp. hvornår han får friske leverancer. Det bliver jo også afgørende for datoen. Evt. forhandling om et lukket arrangement for os, rabat, rigeligt med betjenings-personale osv.

Snarest muligt kommer der en frisk update

@ Chrissy62:
Forstår da godt dit personlige synspunkt.
Jeg tror og håber da stadig der er rigelig med tilslutning til arrangementet.
Dit forslag kunne måske blive til et senere arrangement. Du kan såmen godt gå igang med at forberede planlægningen :h
Boyu 128 L
Brugeravatar
Chrissy62
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Indlæg af Chrissy62 »

Okay lad os fortsætte planlægningen med bussen, friske varer masser af personale osv. og så må vi se, hvordan det ser ud med timingen og udgifterne;)

Der var vist 2 herinde der snakkede om, at de kendte en der kunne køre bussen, så det er vel dem der skal høre, hvad det koster fra Kbh - Hamburg retur incl. bropenge, og så er det min opgave at regne prisen ud for hver enkelt deltager i forhold til opsamlingssted;)

Så jeg efterlyser de 2 der meldte sig med en busforbindelse;)
Mvh

Brugeravatar
Chrissy62
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Indlæg af Chrissy62 »

henrikp skrev:jeg kan skaffe en bus til 550kr i timen. incl. brændstof og chauffør, så sig til vis det skulle ha interesse
Det her er vist rigtigt billigt siger manden, som er buschauffør til daglig;)

Men så skal der være en del der starter fra KBH, for ellers så kan det vist ikke svare sig for dem, da de så skal betale den første og sidste time, ialt 1100 kr. + de også skal deltage i betalingen af resten af timerne. :y
Mvh

Brugeravatar
maigaard
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
16
Postnummer: 8723 Løsning
Geografisk sted: Jylland

Indlæg af maigaard »

Det lyder rigtig fint, men udelukker i ikke folk fra Midt og Nordjylland? Er der nogen der undersøgt vores geografiske placeringer.
mvh.

Maigaard

60 liter nano med LED.
henrikp
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
17
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: 8960 Uggelhuse

Indlæg af henrikp »

Chrissy62 skrev:
henrikp skrev:jeg kan skaffe en bus til 550kr i timen. incl. brændstof og chauffør, så sig til vis det skulle ha interesse
Det her er vist rigtigt billigt siger manden, som er buschauffør til daglig;)

Men så skal der være en del der starter fra KBH, for ellers så kan det vist ikke svare sig for dem, da de så skal betale den første og sidste time, ialt 1100 kr. + de også skal deltage i betalingen af resten af timerne. :y

den pris er også kun for start i malling ved Århus. kan oplyse at normal pris er 850-1000kr i timen
J. Andersen
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
15
Postnummer: 4800 Nykøbing Falster

Indlæg af J. Andersen »

Hvor manger er der plads til i den bus "manden" kører med?
henrikp
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
17
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: 8960 Uggelhuse

Indlæg af henrikp »

40-45 personer
Brugeravatar
Chrissy62
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Indlæg af Chrissy62 »

Ej, altså, det holder ikke rent økonomisk for Sjællænderne og det lader til at chaufføren bor i Jylland, så hvis der skal køres fra Kbh, skal der findes en chauffør der bor i Kbh;)

Jeg beklager, men jeg trækker mig, da jeg kan se at det økonomisk bliver en bondegård for turen;)

Men jeg ønsker alle jer andre en rigtig god tur:) :beer:
Mvh

Brugeravatar
bhjensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Indlæg af bhjensen »

Vi kan selvfølgelig godt splitte os op i 2 forskellige turer, én fra øst og én fra vest - med det ville jeg sgu personligt være ked af...

Ser da frem til at mødes med nogle af østdanskerne.

Kan ikke se det kommer til at koste en bondegård, i forhold til hvad vi ellers ofrer på vores hobby og fritid.

Jeg (med hjælp fra flere andre) arbejder videre på en samlet løsning, der kan accepters af hovedparten.
Boyu 128 L
J. Andersen
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
15
Postnummer: 4800 Nykøbing Falster

Indlæg af J. Andersen »

hvis en cherfør skal have max 1000 kr i timen og lad os sige det tag ca 17 timer det er 17000kr Og hvis så vi er 40 stk, så er det 425kr pr stk. er det ikke en fin pris?
Brugeravatar
bhjensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Indlæg af bhjensen »

J. Andersen skrev:hvis en cherfør skal have max 1000 kr i timen og lad os sige det tag ca 17 timer det er 17000kr Og hvis så vi er 40 stk, så er det 425kr pr stk. er det ikke en fin pris?
JO DA, men det kæver så også at vi når op på 40 deltagere :beer:

Har forøvrigt modtaget følgende PB fra en bruger der har været dernede idag:

"ja så har vi været i hamborg idag vi blev ca 10 kilo fattigere all inclusive.
Butikken er kæmpe stor og meget pæn rent overalt. meget imponerende.
betjeningen var også rigtig god selv om der var mange hvilket betød vente tid men hvad gør det når der er en så imponerende butik.
jeg talte med ham om at i var ved at arrangere en bustur derned. han var lidt bekymret da han jo også har en stor export bl.a til butikker i danmark, men han tøede op da han fandt ud af at det var butikken i ville besøge.
han vil gerne have at i informere ham i godtid således at han kan have ekstra personale den dag i kommer. jeg tror hvis man har specifikke ønsker kan man jo maile ham før i kommer.
han får nye leverancer to gange i ugen."
Boyu 128 L
Brugeravatar
maigaard
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
16
Postnummer: 8723 Løsning
Geografisk sted: Jylland

Indlæg af maigaard »

Jeg har et alternativt ide hvis det andet glipper.

Hvis nu at der ikke er nok tilmeldte til en bus, kunne man så ikke køre i egne biler og så følges af derned? Fra fx. Horsens er der 700 km (højt sat) tur retur. Min diesel kører gennemsnitligt 17 km literen, nok lidt lavere hvis vi kører fire sammen. Det vil koste ca. 500-700 kr. i diesel + måske et slidtillæg på fx. 100 kr, Dermed ligger prisen på ca. 200 kr per person. Jeg ved så ikke hvor vild jeg er med at køre inde i Hamburg og jeg kan godt se at det sociale går af turen, men vi kan jo holde nogen stop på rastepladserne og spise morgenmad sammen.......

Vi kunne jo evt. mødes i Fredericia på en rasteplads og så fortsætte nedad i fællesskab.
mvh.

Maigaard

60 liter nano med LED.
hkr0111
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
14
Postnummer: 7100 Vejle
Geografisk sted: Lindved

Indlæg af hkr0111 »

hej Maigård
I skal ikke ind i hamborg by den ligger lige ud til motorvejen. der er et motorvejs kryds lige før elb tunnel mod pinneberg der skal i dreje også ligger shoppen praktisk talt på afkørslen ( ca 200 m).
jeg har en brochure liggende hvis du vil have den, du kan bare kigge over og hente den. så kan du også se hvad vi fik dernede
Hanne
Brugeravatar
bhjensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Indlæg af bhjensen »

maigaard skrev:Jeg har et alternativt ide hvis det andet glipper.

Hvis nu at der ikke er nok tilmeldte til en bus, kunne man så ikke køre i egne biler og så følges af derned? Fra fx. Horsens er der 700 km (højt sat) tur retur. Min diesel kører gennemsnitligt 17 km literen, nok lidt lavere hvis vi kører fire sammen. Det vil koste ca. 500-700 kr. i diesel + måske et slidtillæg på fx. 100 kr, Dermed ligger prisen på ca. 200 kr per person. Jeg ved så ikke hvor vild jeg er med at køre inde i Hamburg og jeg kan godt se at det sociale går af turen, men vi kan jo holde nogen stop på rastepladserne og spise morgenmad sammen.......

Vi kunne jo evt. mødes i Fredericia på en rasteplads og så fortsætte nedad i fællesskab.
Nogen kommentarer til dette forslag?

Selv foretrækker jeg fælles bustransport aht. til det sociale. Så kan vi jo bruge selve transporttiden til hygge og snak.

Hvis der viser sig udbredt stemning for individuel samkørsel i biler, er jeg da også med på det.
Boyu 128 L
Brugeravatar
Monica&Jacob
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 9200 Aalborg SV

Indlæg af Monica&Jacob »

Jeg har også en diesel trasker, som kan hive mig +3 til mekka. ;-)
men det går da noget hygge væk, ved og køre i 10-15 biler

evt. så kan jeg samle lidt folk op, på vej til fredericia. kommer jo lidt nord fra.

jacob
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Han$en »

Tænk på miljøet folkens!!
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"