Råd til Heniochus diphreutes

Forum for snak omkring sygdom i akvariet.
Besvar
Brugeravatar
DDT2
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 4190 Munke Bjergby
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Syd- og Vestjælland

Råd til Heniochus diphreutes

Indlæg af DDT2 »

Hej
Jeg anskaffede mig denne fisk i går aftes hos en pga. hans akvarie var flækket men her til morges måtte konen fange den op og over i en anden balje pga den havde mange hvide pletter.
her da jeg kom hjem ligner det kun svage hvide pletter hvis man kan kalde det det. men den ser en smule mat ud i farven dog ikke ret meget. den spiser og svømmer fint nok rundt. Dog vil jeg sige jeg synes den virker en smule tynd i det.
er der nogle gode råd til hvad jeg kan gøre for den kan få det bedre så den på senere sigt kan komme i det store akvarie.
Tænker på om en gang uv, fred og ro samt en masse at spise plus vandskift 2 gange om uge evt.?

Mvh. Kenneth
Brugeravatar
citrushund
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
15
Postnummer: 6600 Vejen
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Vejen
Kontakt:

Re: Råd til Heniochus diphreutes

Indlæg af citrushund »

Du har fat på det helt rigtige vil jeg mene. UV er kanont mod hvidepletter, Så meget frostfoder som muligt uden at belaste dit akvarie for meget. Held og lykke med det.
Har du evt billeder af fisken vil da gerne se før og efter når du kommer det til livs :)
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=48030
RSM 130D - 45Liter Sump, Maxspect G2-400 110w + Aquaray 500 Marine Blue LED, Lifereef Siphon overløb, ATI BM 200 Skummer, Vortech MP10Es, Tunze Osmolator, Grotech TEC NGIII Dosering
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Indlæg af wondersurfer »

citrushund skrev:Du har fat på det helt rigtige vil jeg mene. UV er kanont mod hvidepletter, Så meget frostfoder som muligt uden at belaste dit akvarie for meget. Held og lykke med det.
Har du evt billeder af fisken vil da gerne se før og efter når du kommer det til livs :)
hvorfor lige frostfoder?

jeg vil også mene du har fat i det rigtige med ro mad og uv
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
Brugeravatar
DDT2
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 4190 Munke Bjergby
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Syd- og Vestjælland

Indlæg af DDT2 »

har desværre ikke bedre billeder end dem her:

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
Brugeravatar
citrushund
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
15
Postnummer: 6600 Vejen
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Vejen
Kontakt:

Indlæg af citrushund »

Kan være jeg er helt galt på den men har selv gode erfaringer med fodring af varieret frostfoder til afkræftede fisk. Siger bestemt ik flage, pellets ik er gode for det får mine da også.
Det var bare mine erfaringer jeg ville dele :D
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=48030
RSM 130D - 45Liter Sump, Maxspect G2-400 110w + Aquaray 500 Marine Blue LED, Lifereef Siphon overløb, ATI BM 200 Skummer, Vortech MP10Es, Tunze Osmolator, Grotech TEC NGIII Dosering
Besvar

Tilbage til "Sygdom"