Erfaring med pistolrejer
- Crown-of-thorns
- Foxface
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8000 Århus C
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Midt Jylland
Erfaring med pistolrejer
Hej.
Overvejer at anskaffe mig et gobi og pistolreje par, men vil gerne lige høre om jeres erfaring med rejerne.
Jæger de noget af det andet liv i baljen, rejer, krabber eller fisk?
Hvor aktive er de om natten med klik lydende, kan man sove i samme rum som akvariet eller er det umuligt?
Skriv venligst hvilke arter det er i har gående, da der sikkert er stor forskel fra art til art.
Mvh. Jakob
Overvejer at anskaffe mig et gobi og pistolreje par, men vil gerne lige høre om jeres erfaring med rejerne.
Jæger de noget af det andet liv i baljen, rejer, krabber eller fisk?
Hvor aktive er de om natten med klik lydende, kan man sove i samme rum som akvariet eller er det umuligt?
Skriv venligst hvilke arter det er i har gående, da der sikkert er stor forskel fra art til art.
Mvh. Jakob
Mit 120L Juwel Lido:
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=26792
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2200 København N
- Geografisk sted: nørrebro
Re: Erfaring med pistolrejer
De klikker...om du kan sove fra det ved jeg jo ikke....men jeg kunne tydeligt høre min indefra stuen når jeg var hoppet i seng.
Når det er sagt må jeg indrømme at der aldrig kommer en i mit akvarie igen. Den gravede som bare f#¤%& og barrikaderede sin hule med alt den kunne finde (også koraller der stod løst på bunden). Dog oplevede jeg ikke at den gik på rov efter andet levende i akvariet.
Når det er sagt må jeg indrømme at der aldrig kommer en i mit akvarie igen. Den gravede som bare f#¤%& og barrikaderede sin hule med alt den kunne finde (også koraller der stod løst på bunden). Dog oplevede jeg ikke at den gik på rov efter andet levende i akvariet.
210 liter 70Bx60Dx50H, Skimz Monzter SM121, Maxspect Razor 120, Tunze 6015/6025mod
- Sarah R
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5700 Svendborg
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Tåsinge
Jeg har en citrongoby med to Alpheus bellulus. De er ikke så store, så det er begrænset hvor meget ravage de laver i sandet. De gemmer sig meget og kommer kun frem når gobien forlader hulen, og de er generelt mere aktive om aftenen og natten end om dagen. Jeg synes ikke deres klikken er så slemt, men nu er akvariet heller ikke i mit soveværelse, så hvor meget de larmer ved jeg desværre ikke. Men jeg kan helt klart anbefale sådan et par, da de er meget fredelige og kun opholder sig i nærheden af gobien og hulen.
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Så Sarah du har 2 rejer med 1 goby? Bor de så i samme hule eller hvad?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Pistolrejerne er kun farlige for ganske små krebsdyr/børsteorme osv..
- nesnej
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: København Ø
- Kontakt:
Det kommer vel an på pistoler ens størrelse. Jeg skal ALDRIG have sådan en i min balje hvis jeg kan undgå detCarsten skrev:Pistolrejerne er kun farlige for ganske små krebsdyr/børsteorme osv..
Venlig hilsen
Henning Augustine Jensen
Henning Augustine Jensen
- Sarah R
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5700 Svendborg
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Tåsinge
Ja de bor begge i samme hule med gobien.Bingocaller skrev:Så Sarah du har 2 rejer med 1 goby? Bor de så i samme hule eller hvad?
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Hvad spiser de af de foder man giver dem? Frost eller hvad? Eller går de selv rundt og finder ting mellem stenene?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
nesnej skrev:Det kommer vel an på pistoler ens størrelse. Jeg skal ALDRIG have sådan en i min balje hvis jeg kan undgå detCarsten skrev:Pistolrejerne er kun farlige for ganske små krebsdyr/børsteorme osv..
Jeg har lige checket op, på størrelsen af rejerne. Og af dem som jeg kan se størrelse på, er der kun 1 som bliver 6 cm, alle andre er mindre, en hel del meget mindre 2-3 cm. Foderet er beskrevet som artemia og stort frost foder. Kun en enkelt art er beskrevet som jagende andre rejer.
- bio
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7323 Give
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Givskud
- Kontakt:
Jeg har en Alpheus soror, den gør ingen fortræd. Til gengæld ser jeg den aldrig, jeg tror jeg har set den tre-fire gange de to år jeg har haft den, jeg høre den dog hver aften når lyset slukker. Den jeg har tror jeg er omkring 4-5 cm, det var den i hvert fald da jeg fik den, så måske lidt større nu.
Mvh Lasse
Biolog, Nordic Reef
Biolog, Nordic Reef
- Crown-of-thorns
- Foxface
- Reactions:
- 16
Tak for de mange svar!
Må se om jeg falder over et passende par næste gang jeg kommer forbi en forhandler, for er helt sikkert hooked på at prøve en af de ovenstående arter.
Tror det er begrænset hvor meget den kan gemme sig i min lille balje:D
Må se om jeg falder over et passende par næste gang jeg kommer forbi en forhandler, for er helt sikkert hooked på at prøve en af de ovenstående arter.
Tror det er begrænset hvor meget den kan gemme sig i min lille balje:D
Mit 120L Juwel Lido:
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Synes bare det er sjældent man ser dem i handel? Altså et sæt?
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Det er nok bestillingsvare. Men har set det et par gange hos ThomasBingocaller skrev:Synes bare det er sjældent man ser dem i handel? Altså et sæt?
- Slingerskæv
- Naso kirurg
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 5220 Odense SØ
Også set ved Jan på fyn.. www. Saltvandfyn.dk
Henrik
I indsamlingsfasen til nyt saltet eventyr.
I indsamlingsfasen til nyt saltet eventyr.
- Crown-of-thorns
- Foxface
- Reactions:
- 16
Må se om ikke Flemming får nogle hjem i de sendinger han får i denne uge...
Mit 120L Juwel Lido:
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Er det muligt at gå til en forhandler og lave en desideret bestilling når de alligevel laver en bestillingen på fisk etc? Nogen der har erfaring med at gøre det sådan?
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Yes men så skal man jo stå op før fanden for sko på og mødes men sælger på en eller anden P-plads i pis øs regnvejr - så er det sgu sjovere at forhandleren ringer at nu er de kommet hjem og går og hygger sig - og så svinger man lige forbi efter arbejde og henter sin prizeKewin skrev:Man kan også få dem hjem fra De Jong.

- Alexcpdk
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Sydsjælland
du ser den aldrig, og den lamer sindsygt meget.. jeg fik hele tiden et chok, og troede glasset var flækket eller sådan noget. desuden kan man ikke tvinge en goby og reje til at have sympiose. selvom de har fanget som et symbiose par, så kan de sagtens finde på at slå sig ned i hver sin ende af akvariet, nå de bliver lukket ud af posen... men det kan selvf. lade sig gøre 

Mvh
Alexander
510L 170x50x60cm med 2 x 150w HQI og 4 x 24W blå T5
Alexander
510L 170x50x60cm med 2 x 150w HQI og 4 x 24W blå T5
- Thomaas
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 16
- Saltvand siden?: 2006
Jeg ser min gobi og reje (Alpheus ochrostriatus) hver dag, men de har også lavet hule et perfekt sted.Alexcpdk skrev:du ser den aldrig, og den lamer sindsygt meget.. jeg fik hele tiden et chok, og troede glasset var flækket eller sådan noget. desuden kan man ikke tvinge en goby og reje til at have sympiose. selvom de har fanget som et symbiose par, så kan de sagtens finde på at slå sig ned i hver sin ende af akvariet, nå de bliver lukket ud af posen... men det kan selvf. lade sig gøre
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮