VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.
Tunze 9210
- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2860 Søborg
- Saltvand siden?: 2009
Tunze 9210
Har købt sådan en brugt her inde..
Jeg kan bare ikk få den til at skumme andet end store bobler men intet skum? Den har kørt
Nogle timer nu .. Har prøvet at både at skue helt op og helt ned og i midten men intet skum rigtigt kun bobler?
Hvad er metoden? Den er vel ikke i stykker ? Min gamle tunze 9002 sku man skue den blå ventil helt ind næsten før den ikke bare fyldte koppen med vand..
Den er jo ikke helt formet som de lange er men hvor man hænger den på kanten? Den hænger rimelig lige men ikke helt i vatter? Men det vel ikk pga det?
Jeg kan bare ikk få den til at skumme andet end store bobler men intet skum? Den har kørt
Nogle timer nu .. Har prøvet at både at skue helt op og helt ned og i midten men intet skum rigtigt kun bobler?
Hvad er metoden? Den er vel ikke i stykker ? Min gamle tunze 9002 sku man skue den blå ventil helt ind næsten før den ikke bare fyldte koppen med vand..
Den er jo ikke helt formet som de lange er men hvor man hænger den på kanten? Den hænger rimelig lige men ikke helt i vatter? Men det vel ikk pga det?
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 5000 Odense C
Re: Tunze 9210
bare giv den noget tid.. et par timer er ikke altid nok.. den skal lige slamme til så kommer det..
min kørte en uge først gang.. og det gør den også hvis jeg går i bunden med at gøre den ren..

min kørte en uge først gang.. og det gør den også hvis jeg går i bunden med at gøre den ren..
Even a pizza can get to your house faster than an ambulance.... !!!
- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Puha det var længe uden en skummer så?
Hørte lige fra gammel ejer at han næsten havde ventilen næsten skuet helt ud? Min gamle var skuet næsten helt ind?
Hborfor er det så forskelligt på den slags skummer?
Her til morgen lavede den stadig kun store bobler ingen skum
Hørte lige fra gammel ejer at han næsten havde ventilen næsten skuet helt ud? Min gamle var skuet næsten helt ind?

Du skal give det nogle dage:-) det er ganske normalt ved skummerskift:-)Mikas skrev:Puha det var længe uden en skummer så?
Min 9015 tog også et par dage før den gik i gang:-)
MVH
- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Nå okay.. Sys bare min 9002 startede efter en times tid når jeg har haft den fra og til som reserve?
Men stadig .. Hvordan ved jeg hvorlangt den skal studs skal være ude eller inde? Mere så den køre nogenlunde på den rigtige mængde?
Men stadig .. Hvordan ved jeg hvorlangt den skal studs skal være ude eller inde? Mere så den køre nogenlunde på den rigtige mængde?
- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Betyder det noget om den gænger lidt skævt? Det ikke meget men lidt gør den nu?
Det er jo formet som en kaffe maskine.. Det er den ende med pumpen der lavest.. Den ende med koppen er i rigtig højde?
Det er jo formet som en kaffe maskine.. Det er den ende med pumpen der lavest.. Den ende med koppen er i rigtig højde?
- spax
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9900 Frederikshavn
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Frederikshavn
Som de andre skriver, så skal du bare give det lidt mere tid. Nej det betyder ikke det store, at den hænger lidt skævt. Det eneste du kan gøre, er at prøve dig frem, med den ventil. Det er nemlig forskelligt for hver skummer, hvordan den skal indstilles. Bare prøv lidt af gangen.
Mvh kim
160L akvarie med 54L sump. Tunze overløb. Tunze 6045. Tunze 6015 x 2 . Tunze 9005 skummer. ATI sunpower 6x24w
viewtopic.php?f=92&t=48533
160L akvarie med 54L sump. Tunze overløb. Tunze 6045. Tunze 6015 x 2 . Tunze 9005 skummer. ATI sunpower 6x24w
viewtopic.php?f=92&t=48533
- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Okay.. Jamen tak for input drenge 
Hørte ogs lige fra den gamle ejer han havde haft renset den helt og ikk kun vasket den så måske det derfor også

Hørte ogs lige fra den gamle ejer han havde haft renset den helt og ikk kun vasket den så måske det derfor også

- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
den piver lidt ala en græshoppe der "spiller" eller hvad det hedder nu.. det sku lidt irriterende.. men håber det er fordi der er kommet lidt vand i systemet ?