Fjernelse af planaria...

Forum for snak omkring sygdom i akvariet.
Besvar
Brugeravatar
DDT2
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 4190 Munke Bjergby
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Syd- og Vestjælland

Fjernelse af planaria...

Indlæg af DDT2 »

Som overskriften siger har jeg lige brugt lidt tid på at fjerne de skide planaria, har prøvet medicin men desværre tog det ikke det hele så nu går der intensiv kamp igang med en slange og den hårde vej, dog ser det ud til det er noget der virker.

dette er dagens fangst :-)
Billede
Walther86
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
15
Postnummer: 4281 Gørlev
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Gørlev

Re: Fjernelse af planaria...

Indlæg af Walther86 »

Hold da op! Du er da godt nok hårdt ramt?

dem er jeg heldigvis sluppet fra, indtil videre!

lider tanken nogen skade af det, eller er det bare fordi det ikke er så kønt?
Mvh. Mikkel Jensen
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Korsør86 skrev:Hold da op! Du er da godt nok hårdt ramt?

dem er jeg heldigvis sluppet fra, indtil videre!

lider tanken nogen skade af det, eller er det bare fordi det ikke er så kønt?
akvariet lider ikke nogen skade af dem, men da de blandt andet lever af lys, kan deres antal dæmpe lyset markant.
Da mit angreb var på det højeste, sugede jeg planarier op hver uge. Jeg kunne se tydelig forskel i lyset, der hvor jeg havde været med slange og hvor jeg endnu ikke havde været.
eneste tidspunkt hvor akvariet kan tage skade, er når planarierne dør. For da udskiller de en gift i vandet.
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Anders månsson »

jeg er lidt hippie, så jeg har aldirg prøvet medicinen imod planaria... Jeg har så også haft et mssivt angreb af dem de sidste 6 måneder. Da jeg ikke skifter vand, kan jeg heller ikke suge dem ud ved vandskift... Jeg har fået anskaffet mig en Mandarin fisk, der stille og roligt nappe til dem, men den vil hellere havde alle de andre pods i akvariet. Det tager tid på den måde! Mandarinen er en svær fisk og der skal være RIGELIGT af pods i akvariet. De er svære at få til at spise f. eks Artemia.

En seks stribet gylte skulle være mere grådig anlagt, men de er døde for mig hver gang jeg har prøvet at tilsætte dem i akvariet. Der er dog inden garanti for at fiskene tager planariaerne
Brugeravatar
DDT2
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 4190 Munke Bjergby
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Syd- og Vestjælland

Indlæg af DDT2 »

anders det behøver man heller ikke ved at lade det løbe ned igennem noget stof eller lign som de ikke kan komme igennem. jeg lader mit vand løbe ned i sumpen og så hæverteffekt så er den skid slået :)
ang mandarin har jeg dog ikke sådan en og godt nok heller ikke tænkt mig at skulle have en sådan lige pt. ang 6-stribet gylte har jeg allerede sådan en men synes ikke at se den æder dem.

carsten det vil sige jeg bare skal prøve at fortsætte med at suge dem op indtil jeg ikke kan finde flere?

korsør: ja synes i hvert fald det er alt for mange der er :), men umiddelbart synes jeg ikke den lider koraller osv står ganske fint meeen kønne er de sgu ikke.
har ellers også været sluppet igennem mmange år men tømte et akvarie for noget tid siden hvilket de nok har været med i der.
Besvar

Tilbage til "Sygdom"