VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.

Vortech garanti?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Hvidtfeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 5240 Odense NØ
Geografisk sted: 5240 Odense

Vortech garanti?

Indlæg af Hvidtfeldt »

Hej.

Jeg købte en Vortech mp40W i marts 10 og har først fået den sat til nu. Syntes den larmer lidt for meget til mig og har prøvet alle indstillings muligheder og den har kørt i et par uger.

Det kunne se ud som om at den sorte magnet i mototeren ikke sidder 100 lige og den larmer osse når den bliver holdt i hånden.

Hvordan skal jeg forholde mig? Butikke hvor den er købt giver ikke garanti på den, med 2 års reklamtionsret.
Men hvad er Vortech garanti politik?

Hvad skal jeg gøre? Det er en super lækker pumpe og ville gerne beholde den, men ikke med det støjniveaue den har lige nu, akvariet SKAL være stille.

Mvh. Daniel
Akvarie på 250 L i opstarts fasen!
AndersNT
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 8000 Århus C

Re: Vortech garanti?

Indlæg af AndersNT »

Jeg ville prøve at skrive til Vortech og beskrive problemet!
Har du prøvet at indstille den lige som beskrevet i flere tråde her på siden og på RC?
Brugeravatar
Hvidtfeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af Hvidtfeldt »

Har gået næsten samtlige gamle tråde igennem. Men har ikke prøvet nogen af forslagene fra RC.
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense NØ

Indlæg af Helena »

Det kan vel så heller ikke være rimeligt, at så dyr en pumpe skal larme så meget, medmindre man er heldig at finde den rette indstilling, eller den rette side :wink:
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
Brugeravatar
Hvidtfeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af Hvidtfeldt »

Det kan nemlig ikke være rimligt!

Nogen der har en mail adresse på dem?
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af Lord Mike »

Jeg vil nu mene at det er en sag mellem din forhandler og producent. Kan ikke helt se hvorfor det er dig som kunde der skal tage fat i producenten da du ikke har handlet med dem men derímod din fiskedealer eller har jeg misforstået noget her?

Jeg har 4 stykker af disse pumper og det har kun været den ene som gav en smule rysten/larm indtil den blev indstillet rigtig. Men larm fra disse pumper er åbenbart et problem for nogle, dette kan vel betegnes som værende et generalt problem eller også er der nogen som ikke kan indstille dem korrekt.
Brugeravatar
Hvidtfeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af Hvidtfeldt »

Du har fuldstændig ret. Har osse lige tænkt lidt over det, selvom forhandleren ikke giver garanti så giver producenten garanti og så må det osse være forhandleren der har pligt til at sørge for den garanti.

Tror jeg tager fat i forhandleren og ser hvad han siger.
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Hvidtfeldt skrev:Du har fuldstændig ret. Har osse lige tænkt lidt over det, selvom forhandleren ikke giver garanti så giver producenten garanti og så må det osse være forhandleren der har pligt til at sørge for den garanti.

Tror jeg tager fat i forhandleren og ser hvad han siger.

Det kan jeg godt forstå at du vælger at gøre, en forhandler skal give 2 års garenti på dette produkt. Jeg har dog hørt at producenten skulle være ret så langsomlig i deres gøren og laden på reklamationer desværre... Derfor krydser jeg alt hvad der kan krydses for ikke at få problemer med mine.

Pøj pøj :wink:
Brugeravatar
Hvidtfeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af Hvidtfeldt »

Mange tak.

Mener du at forhandleren SKAL give 2 års garanti på produktet? Det mener jeg nemlig ikke.
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Helt præcis er det 2 års reklamationsret.

Prøv at se her: http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/kobelov/
Brugeravatar
Hvidtfeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af Hvidtfeldt »

Arh okay nu er jeg med. De 2 års reklamationsret kan man ikke løbe fra. Garantien er så bare en ekstra service fra forhandlerens side. I dette tilfælde er der ikke givet nogen.

Har lige skrevet en mail og så må vi se hvad han siger. I mine øjne burde det ikke være noget problem, da den sorte magnet i motoren ikke sidder lige og tror det er der problemet er :/
Brugeravatar
Hvidtfeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af Hvidtfeldt »

Har fået den her besked tilbage fra forhandleren, hvordan jeg forholde mig :

Hej Daniel
Jeg forstår ikke hvorfor du først reklamere over den nu når den er fra marts 2010.
Hvis du mener at der en fabrikationsfejl på pumpen kan du sende den retur sammen med fakturaen på pumpen. Derefter vil den blive retuneret til leverandøren for konstatering for fejl.Hvis leverandøren ikke skønner der er tale om en fabrikations fejl vil al porto til leverandøren og tilbage til dig blive faktureret.
Det skal dog siges at der har været flere pumper med fejl på, så jeg kan ikke udelukke at din ikke også har denne fejl.
Hvis det er normalt slid er det ikke dækket af reklamationsretten.
Lohse
Foxface
Foxface
Reactions:
15
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af Lohse »

Lige så det er helt på plads så er reklamationsret og garanti to meget forskellige ting.

Under de nuværende regler gives der i Danmark 2 års reklamations ret, og de er faktisk ret enkelt sat op. De første 6 mrd. formodes ALLE fejl og være en produktionsfejl og dermed forhandler/producents problem at rette. Hvis en fejl er blevet rettet eller udbedret inden for de første 6 mrd. er denne eller disse fejl også indkluderet i de sidste 18 mrd. Opstår fejlen EFTER de første 6 mrd. er det kundens ansvar at kunne bevise/påpege at fejlen skyldtes en defekt der var fra ny af, hvis ikke der kan opnåes en enighed der, så skal kunden selv betale for udbedring af fejlen.

2 års garanti er ligeledes simpel, opstår der en defekt i produktet som ikke skyldtes slid, misviligeholdes eller anden påførelse at skade på produktet, så skal produktet laves på producenten/forhandlerens regning.

EDIT: Det er op til forhandleren selv om de ønsker at benytte de garanti forhold der gives fra producenten eller blot give de lovpligtige to års reklamationsret.
Brugeravatar
Hvidtfeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af Hvidtfeldt »

Hvad med Vortechs garanti? De giver jo selv 1 års garanti på deres produkt, så den må jeg kunne benytte mig af. Men jeg kan vel risikere at han modtager pumpen og siger han har sendt den videre og siger til mig efter et par uger at der ikke er nogen fejl og så giver mig en god regning for fragt frem og tilbage?
Og kan sagtens påvise at fejlen har været der fra start, hvertfald den ene af dem.
Lohse
Foxface
Foxface
Reactions:
15

Indlæg af Lohse »

Som jeg ser det, så vil en udgift på fragten være det mindste problem HVIS det er den afvise, da de pumper jo er ret dyre. Og det vil sgu være træls at have en så dyr pumper der larmer.

Mht. til larmen så er det jo et problem med disse pumper, at erfaringerne med disse er MEGET! forskellige. Derved er det jo skide svært at vide om det rent faktisk er en fejl eller blot en indstillings fejl. Det er en ting som jeg kæmper meget med, med mine kunder i mine butikker. For producenten bonger altså kunderne når vi sender produkter ind for fejl som skyldtes at kunden ikke har sat sig nok ind i produktet (så kan vi så diskutere om vejledninger i denne hobby er gode nok, ISÆR! i forhold til priserne på tingene).

En lille er erfaring jeg har gjort mig er at resonans fra pumper i både selve baljen/sump og i bordet det står på oftes bliver glemt. kom altid skum af en slags imellem akvarie og bord. Det har hjulpet mig sindsygt meget...
Brugeravatar
Hvidtfeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af Hvidtfeldt »

Jeg er ret sikker på det ikke er en indstillings fejl. Men jeg kan jo godt tage fejl.
Har skum mellem akvarie og bord og bordet står på gulvtæppe.

Tror jeg sender den op til ham og så må han sende den videre. Den skal ikke larme så meget og hvis den kommer tilbage uden at være lavet, så bliver den solgt.

Kan jeg kræve at se dokumentation for at den har været sendt til reperation?
Lohse
Foxface
Foxface
Reactions:
15

Indlæg af Lohse »

Der er jeg faktisk i tvivl, men det vil jeg mene, og du kan forlange det hvis han opkræver fragt for dette. Alle vores reperationer er der altid medfølgende dokumentation, både for reperationen eller for afvisningen.
Brugeravatar
Hvidtfeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af Hvidtfeldt »

Super! Vil lige se om jeg kan finde noget om det. Men hvis han ikke kan bevise den har været afsted, så kan han næsten heller ikke opkræve penge for fragt. Men nu må vi se hvad der sker og hvad han svare tilbage.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"