beklager hvis dette er endt i den forkerte tråd.
Jeg er noget ny i det her kære saltvandsfag. og nu er jeg stødt ind i noget som undrer mig af h******** til.
Akvariet har kørt upåklageligt, alle værdier på nær silikat er optimale..
Her til aften da lyset skal slukkes (manuelt da aut.uret er gået i stykker) opdager jeg så at der er nogle af mine søstjerner mangler et-to ben, det undrer jeg mig lidt over. Og så går jagten ellers ind, hvad mon der er er sket, troede egentlig først at det måske var mine 2 sandfeedere der havde gumlet på dem, men nej de var ingen steder at finde ? de var der da igår... 5-6cm. store dyr, arrh det kan ikke passe???
Nu har jeg haft det meste af min stensætning skilt ad og rumsteret rundet som en besat, mine sandfeeder er PIST VÆK, mine erimit krebs 2 stk. på str. med en 2kr. er PIST væk og mere eller mindre alle de søstjerner der var synligt fremme mangler en eller flere legmesdele.........???
Mine snegle ser ud til at trives der mangler ikke nogen.. so far....

Hvad pokker er det for et kræ jeg slås med??? Er der nogen fælder eller noget man kan sætte for hvad det nu end er der laver ravage..

Ved der er en orm i den ene sten, denne har jeg ikke været i stand til at tage billede af eller finde en konkret "match" til på nettet endnu, men den lader ikke til at gøre nogen harme som sådan, når jeg har observeret denne grå flade orm med hvide tentakler på nærmest alle sider har den tøffet rundt og leget lidt med det tørfodder som falder ned i nærheden af dens hul. Den er bare fandens hurtig når man vil tage billeder af den.