VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.
Rørorme... Rigtig mange
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 3000 Helsingør
Rørorme... Rigtig mange
Hej
Jeg har det sidste ½ år haft en massiv fremgang af rørorme.
de popper frem overalt.
Skal jeg gøre noget ved det eller bare nyde dem?
Skal jeg evt. fjerne nogen af dem?
hilsen
Christian
Jeg har det sidste ½ år haft en massiv fremgang af rørorme.
de popper frem overalt.
Skal jeg gøre noget ved det eller bare nyde dem?
Skal jeg evt. fjerne nogen af dem?
hilsen
Christian
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Re: Rørorme... Rigtig mange
Give nogen af dem til mig 

Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Og mig!Bingocaller skrev:Give nogen af dem til mig

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Bare roligt, de dukker op helt af sig selv, hvis de får muligheden og roen til det.
-
- Foxface
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 5874 Hesselager
Hvor lækkert... Send dem gerne til Fyn 

Med venlig hilsen
Kenneth
Jeg startede med ingenting og har da det meste endnu.!!
Kenneth
- Niclas
- Foxface
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2009
Men de forsvinder for altid hvis man har de forkerte fisk/rejer i baljen. Jeg mistede ihvertfald alle mine store børsteorm (den art der også ses på billedet) efter jeg havde købt en gul kirurg, en wurdemani reje og to dannebrogs rejer. Hvem der var synderen ved jeg ikke, men efter dem forsvandt alle børsteorm, og jeg har ikke set dem siden selvom samtlige rejer og kirurgen er væk igenCarsten skrev:Bare roligt, de dukker op helt af sig selv, hvis de får muligheden og roen til det.

Mit 250 liters -nedlagt-
- pederrevnørd
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 1978
- Geografisk sted: Gilleleje
Hej Christian,
Tillykke, du har en god balance, sundt miljø og gode farver på både sten og koraller.
Nyd det - og bliv ved med at passe på det
, og dine rørorme.
Du skal simpelthen bare være stolt.
Tillykke, du har en god balance, sundt miljø og gode farver på både sten og koraller.
Nyd det - og bliv ved med at passe på det

Du skal simpelthen bare være stolt.
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 3000 Helsingør
Tak for det.
Næste problem hvis man kan kalde det et problem er min nye tank på 960 ltr. kommer næste uge og så skal alt flyttes..
Så må jeg jo se om de gider flytte med.
Men Carsten har ret i at de nok skal have roen til at komme, jeg har intet rørt i baljen i det ca. ½ år hvor der bare er kommet flere og flere:-)
jeg vil så bare nyde dem når de synkron lukker hvis en fisk eller eremit kommer får tæt på.
Næste problem hvis man kan kalde det et problem er min nye tank på 960 ltr. kommer næste uge og så skal alt flyttes..
Så må jeg jo se om de gider flytte med.
Men Carsten har ret i at de nok skal have roen til at komme, jeg har intet rørt i baljen i det ca. ½ år hvor der bare er kommet flere og flere:-)
jeg vil så bare nyde dem når de synkron lukker hvis en fisk eller eremit kommer får tæt på.
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
Er de blå i virkeligheden eller er det lyset der gør det?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 5000 Odense C
Hvor mange vil du gerne have.. har dem også over det hele.. og min sump er sat til
andersen2009 skrev:Hvor lækkert... Send dem gerne til Fyn
Even a pizza can get to your house faster than an ambulance.... !!!
-
- Foxface
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 5874 Hesselager
b2t skrev:Hvor mange vil du gerne have.. har dem også over det hele.. og min sump er sat til
andersen2009 skrev:Hvor lækkert... Send dem gerne til Fyn
SERIØST..???
Jeg vil da vanvittig gerne have nogle..!!!
Jeg har vel samlet 8-10 stykker i de 70 kg LS jeg har, men vil da mægtig gerne have en "stak" af dem.!

Med venlig hilsen
Kenneth
Kenneth
- Johnny
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 3760 Gudhjem
- Geografisk sted: Bornholm
det troede jeg også i min balje havde ingen synlige tilbage men da jeg opgraderede og pillede alle sten op var mange sten oversået med rørorme alle de steder fiskene ikke kunne komme til så tror ikke alle dine er væk nok bare ikke synlige jeg er overbevist og min gule kirug er sønderen det er iverfald den eneste hvis næb har kunne nå demNiclas skrev:Men de forsvinder for altid hvis man har de forkerte fisk/rejer i baljen. Jeg mistede ihvertfald alle mine store børsteorm (den art der også ses på billedet) efter jeg havde købt en gul kirurg, en wurdemani reje og to dannebrogs rejer. Hvem der var synderen ved jeg ikke, men efter dem forsvandt alle børsteorm, og jeg har ikke set dem siden selvom samtlige rejer og kirurgen er væk igenCarsten skrev:Bare roligt, de dukker op helt af sig selv, hvis de får muligheden og roen til det.

Hilsen Johnny
630l inbygget woha balje
630l inbygget woha balje
- Niclas
- Foxface
- Reactions:
- 16
Uh dejligt, så er der håb endnu, jeg opgraderer snart min balje til 250 liter, så kan det være man er heldigJohnny skrev:det troede jeg også i min balje havde ingen synlige tilbage men da jeg opgraderede og pillede alle sten op var mange sten oversået med rørorme alle de steder fiskene ikke kunne komme til så tror ikke alle dine er væk nok bare ikke synlige jeg er overbevist og min gule kirug er sønderen det er iverfald den eneste hvis næb har kunne nå demNiclas skrev:Men de forsvinder for altid hvis man har de forkerte fisk/rejer i baljen. Jeg mistede ihvertfald alle mine store børsteorm (den art der også ses på billedet) efter jeg havde købt en gul kirurg, en wurdemani reje og to dannebrogs rejer. Hvem der var synderen ved jeg ikke, men efter dem forsvandt alle børsteorm, og jeg har ikke set dem siden selvom samtlige rejer og kirurgen er væk igenCarsten skrev:Bare roligt, de dukker op helt af sig selv, hvis de får muligheden og roen til det.

Så må man hellere lige gemme nogen i sumpen hvis man anskaffer sig en kirurg igen

Mit 250 liters -nedlagt-
- Johnny
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 3760 Gudhjem
- Geografisk sted: Bornholm
jeg er sikker på de er derNiclas skrev:Uh dejligt, så er der håb endnu, jeg opgraderer snart min balje til 250 liter, så kan det være man er heldigJohnny skrev:det troede jeg også i min balje havde ingen synlige tilbage men da jeg opgraderede og pillede alle sten op var mange sten oversået med rørorme alle de steder fiskene ikke kunne komme til så tror ikke alle dine er væk nok bare ikke synlige jeg er overbevist og min gule kirug er sønderen det er iverfald den eneste hvis næb har kunne nå demNiclas skrev:Men de forsvinder for altid hvis man har de forkerte fisk/rejer i baljen. Jeg mistede ihvertfald alle mine store børsteorm (den art der også ses på billedet) efter jeg havde købt en gul kirurg, en wurdemani reje og to dannebrogs rejer. Hvem der var synderen ved jeg ikke, men efter dem forsvandt alle børsteorm, og jeg har ikke set dem siden selvom samtlige rejer og kirurgen er væk igenCarsten skrev:Bare roligt, de dukker op helt af sig selv, hvis de får muligheden og roen til det.
Så må man hellere lige gemme nogen i sumpen hvis man anskaffer sig en kirurg igen

Hilsen Johnny
630l inbygget woha balje
630l inbygget woha balje
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Geografisk sted: Demstrup
Da jeg begyndte, at fodre akvariet med Julian Sprungs phyto- og zoo-plan, skete der en voldsom "opblomstring" af disse rørorm. De er stort set alle steder.
Det skal siges, at jeg har haft en C. kleinii, som decimerede dem voldsomt men de er kommet tilbage siden.
/Kim
Det skal siges, at jeg har haft en C. kleinii, som decimerede dem voldsomt men de er kommet tilbage siden.
/Kim
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Hvis der er nogen i Kbh området som synes de ikke kan leve uden de rør orme, så har jeg da et par tusinde eller mere. Så en lille håndfuld kan de godt få.
Men de skal afhentes!
Men de skal afhentes!
- Niclas
- Foxface
- Reactions:
- 16
Det kan være du bliver holdt op på det bud når den nye balje står klarCarsten skrev:Hvis der er nogen i Kbh området som synes de ikke kan leve uden de rør orme, så har jeg da et par tusinde eller mere. Så en lille håndfuld kan de godt få.
Men de skal afhentes!

Mit 250 liters -nedlagt-