Murebalje eller?
- DGMadsen
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2610 Rødovre
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Rødovre
Murebalje eller?
Hej
Jeg skal have opbevaret sten, fisk vand mm. når vi på et idspunkt skal flytte, men det lader til at være den generelle opfattelse af sorte murebaljer er en dårlig løsning da de åbenbart kan afgive stoffer til vandet.
Hvad skal man så bruge? Bedroller/plastkasser med låg? De fås til en rimelig penge og sådan en har jeg brugt tidligere, men kan de også afgive ting og sager?
Nogen der har nogle erfaringer de vil dele?
MVH
David
Jeg skal have opbevaret sten, fisk vand mm. når vi på et idspunkt skal flytte, men det lader til at være den generelle opfattelse af sorte murebaljer er en dårlig løsning da de åbenbart kan afgive stoffer til vandet.
Hvad skal man så bruge? Bedroller/plastkasser med låg? De fås til en rimelig penge og sådan en har jeg brugt tidligere, men kan de også afgive ting og sager?
Nogen der har nogle erfaringer de vil dele?
MVH
David
Med Venlig Hilsen
David
Saltvand siden 2009
- spax
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9900 Frederikshavn
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Frederikshavn
Re: Murebalje eller?
Kan du ikke få fat på de blå tønder, de skulle være gode, og afgiver ikke noget
Mvh kim
160L akvarie med 54L sump. Tunze overløb. Tunze 6045. Tunze 6015 x 2 . Tunze 9005 skummer. ATI sunpower 6x24w
viewtopic.php?f=92&t=48533
160L akvarie med 54L sump. Tunze overløb. Tunze 6045. Tunze 6015 x 2 . Tunze 9005 skummer. ATI sunpower 6x24w
viewtopic.php?f=92&t=48533
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Det kommer vel også an på hvor mange kilo det er du skal have opbevaret.
De store plastkasser er fine til mange ting, men ikke lige vand. De er fortynde i plasten til at de holder formen.
Jeg har brugt sådan en da jeg skulle lave nogle søjler til akvariet, men optimalt var det bestemt ikke.
Og da jeg sidste år tømte akvariet for koraller på grund af en ombygning, fyldte jeg kassen med koraller og vand, ca. 50% men bunden flækkede på kassen - ikke heldigt på et trægulv.
Vil anbefale dig at købe en eller flere at de blå tønder. Så har du også beholdere når du skal lave vandskifte.
De store plastkasser er fine til mange ting, men ikke lige vand. De er fortynde i plasten til at de holder formen.
Jeg har brugt sådan en da jeg skulle lave nogle søjler til akvariet, men optimalt var det bestemt ikke.
Og da jeg sidste år tømte akvariet for koraller på grund af en ombygning, fyldte jeg kassen med koraller og vand, ca. 50% men bunden flækkede på kassen - ikke heldigt på et trægulv.
Vil anbefale dig at købe en eller flere at de blå tønder. Så har du også beholdere når du skal lave vandskifte.
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 3600 Frederikssund
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: 3600 Frederikssund
Ellers kan du vel gå ned til din lokale fiskepusher. De plejer at have masser af flamingokasser man må få hvis man spørger pænt
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 7430 Ikast
- Saltvand siden?: 2010
Altså jeg kogte bare murerbaljerne af med noget kogende vand. Det virkede fint her....
- DGMadsen
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2610 Rødovre
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Rødovre
Ja... dem har jeg et par stykker af, men de er vel også uegnede til vand?!!MMartin skrev:Ellers kan du vel gå ned til din lokale fiskepusher. De plejer at have masser af flamingokasser man må få hvis man spørger pænt
Jeg må nok bare have fat i en blå tønne eller to.
Tak for hurtige svar

Med Venlig Hilsen
David
Saltvand siden 2009
- nbd
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6000 Kolding
- Saltvand siden?: 1988
- Geografisk sted: Kolding
Flamingokasser er ikke altid helt vandtætte (har selv oplevet én, der lækkede).
En stor plastikspand, som er godkendt til fødevarer - de burde ikke afgive skadelige stoffer. Jeg har selv nogle 30 og 50 L spande, som jeg bruger når jeg rører honning (jeg er også biavler. Det er en hobby der giver økonomisk overskud - godt supplement til saltvand
)
En stor plastikspand, som er godkendt til fødevarer - de burde ikke afgive skadelige stoffer. Jeg har selv nogle 30 og 50 L spande, som jeg bruger når jeg rører honning (jeg er også biavler. Det er en hobby der giver økonomisk overskud - godt supplement til saltvand