VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.

Reef Pearls

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Silkeborg/linå

Re: Reef Pearls

Indlæg af Valentin »

Petsupply.. er yderst tilfreds og helt forelsket i min nye smukke gorgonia..

Brian C.. Du bliver den første der får et lille frag af den..smiler..

StarF.. Mener de pearls er alle pengene værd, det er helt vildt, og ja der er også reaktion på sps-erne, har dog kun fem forskellige, men de har tråde ude alle sammen, og som Brian også skriver går ens acans fuldstøndig amok ( meget mere end med levende artemia ) den ene acan jeg har i lyserød blev dobbelt størelse og blev helt hvid..

Har nu gennem 14 dage fodret stærkt med levende artemia med stadig faldende Nitrat og vil nu prøve med reef pearls hver dag også, og så måle igen om en uge.. Så med disse her fætre burde der måske kunne overfodres men uden Nitrat stigning..( gerne din mening her Brian C )

Og endnu engang :GO :GO :GO :GO Til Petsupply for den yderst smukke koral og selvfølgelig altid gode service..
Mvh Troels

Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Levende artemia burde ikke belaste vandet, så dem kan man bruge mange af.
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Valentin »

Carsten..

Ok.... er du 100 % sikker....? fordi så bliver jeg sku godt nok lykkelig ( ifølge mine målinger over de sidste 14 dage så har min Nitrat som skrevet været faldene hele tiden trods virkelig stærkt fodring med ny klækket artemia ) elsker at nusse om mine koraller..

Og hvis det er helt sandt at man ikke kan overbelaste ens system med levende artemia så kan jeg endda fodre med dem flere gange om dagen.. ( puha sikke en koral vægst..gg..) :K
Mvh Troels

Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

Brian C skrev:StarF> ja det gør jeg, dog ikke nær så voldsom som ved mine LPS'ere, deriblandt acans
min Scolymia vitensis har foldet sig ud i en str den ikke har været i før
min solkoral reagerer osse på det, så noget godt må der være ved det
tak for svaret, jeg må heller få det prøvet :)
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Valentin »

Ja det er da ikke fordi det er den store pung der skal til for sådan en lille lækker pose..gg..
Mvh Troels

spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Så kom jeg også på vognen med at prøve Reef Pearls og jeg må sige korallerne de tager sgu godt imod det forder.
Dog snakkede moby om at DT's Natural Reef Diet Oystereggs skulle være mere fantastisk at fodre med så den købte jeg så også en lille dåse af.
Man får ikke meget østersæg for 175kr i forhold til hvor meget der skal bruges i forhold til mængde vand.
Så vil lige høre om andre har prøvet dette foder og hvor meget de fodre med det.

Der står på Mobys side at 1ml rækker til 200l vand.

http://www.deepoceanshop.dk/foder/koral ... 30-ml.html

Steen
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Valentin »

Hiv nu de oystereggs i og lad og høre hvordan de virker...gg... prøv med lidt, du ved jo producenten overdriver altid, og de aner jo ikke hvor mange koraller vi har pr liter vand..gg..
Mvh Troels

Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Brian C »

de er godt nok pebrede for 30 ml, til den pris, bør mirakler være et krav :wink:
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
jens lyn
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
16
Postnummer: 4000 Roskilde

Indlæg af jens lyn »

spdiving skrev:Så kom jeg også på vognen med at prøve Reef Pearls og jeg må sige korallerne de tager sgu godt imod det forder.
Dog snakkede moby om at DT's Natural Reef Diet Oystereggs skulle være mere fantastisk at fodre med så den købte jeg så også en lille dåse af.
Man får ikke meget østersæg for 175kr i forhold til hvor meget der skal bruges i forhold til mængde vand.
Så vil lige høre om andre har prøvet dette foder og hvor meget de fodre med det.

Der står på Mobys side at 1ml rækker til 200l vand.

http://www.deepoceanshop.dk/foder/koral ... 30-ml.html

Steen
Jeg har brugt dt natural oystereggs, og det er virkelig kram. Da det er dyrt bruger jeg det kun en gang om ugen men min polypexpansion er helt ude i hampen i forhold til reefpearls.

Her er en review fra Eric Bornemann.

One of the difficulties in the maintenance of reef aquaria is the ability to provide consistent, nutritious and usable food resources that help to reproduce the large amount of particulate food or zooplankton available on natural reefs. Late in the summer of 2003, Dennis Tagrin, of DT's Plankton Farm, provided me with a food source he had been considering as a marketable product and asked for my analysis of its utility for reef aquaria.

Under the microscope, the cell density of the product was extremely high and the addition of 1mL of the eggs produced a high particle count in a 55-gallon reef tank (sufficient to feed every coral polyp several times over!). The eggs are approximately 40-50 microns in size, making them an excellent size for capture by corals and other filter feeding invertebrates.

These oyster eggs have a very good nutritional profile, and appear to maintain their nutritional value over long periods of frozen storage. The eggs have a strong "fresh ocean" smell, and elicit a strong feeding response from both fish and invertebrates. I greatly look forward to the regular availability of this product as a natural and beneficial plankton-subsitute for my other reef systems.

- Eric H. Borneman

These eggs are 40 to 50 microns in size. There are about 3,000,000 eggs per ml. Just one 1ml (1/5 tsp) will feed a heavily populated 50-75 gallon tank. Great for SPS coral polyps, especially acroporas. The eggs contain lots of Omega-3 fatty acids, EPA and DHA essential to your coral’s health. This is an excellent zooplankton substitute.
•Highly nutritious & natural food for sps (small polyp stony) corals, gorgonians and other filter feeding invertebrates
•Significant levels of protein and omega3 fatty acides, EPA & DHA
•Remains suspended in the water column
•No additives or preservatives
•Highly concentrated! A little goes a long way.
•The oyster eggs are 40 to 50 microns in size.
•1 mL feeds 50 to 75 gallons.
•1oz (30mL) bottle
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
21
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Indlæg af Engelquist »

Nogle opdates? Hvad er erfaringerne med reef pearls indtil videre?
Jeg tænker især på om man har oplevet stigninger i nitrat og fosfat i forbindelse med brugen af dem... og ikke mindst: hvordan ser koralerne ud i forhold til før Reef Pearls???
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"