Erfaringer med Christmas Worms?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions: 0
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Erfaringer med Christmas Worms?

Indlæg af Bingocaller »

Var ud hos Carsten (Decocean red.) for et par uger siden og han havde nogen fede sten liggende med CW - de var godt nok flotte!

Men hvordan holder man disse? HVad kræver de af lys - foder etc? Tænker de er jo for små til at tage frost mysis - atemia?

Eller er jeg helt gal på den?

Fyr løs
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
17
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Erfaringer med Christmas Worms?

Indlæg af Han$en »

Det er ikke sten som sådan - De sidder i en Porites lobata :)
http://www.reeflex.net/tiere/582_Porites_lobata.htm

Hele korallen er kendt som Christmas Tree. Jeg havde for noget tid siden en tråd kørende, og nogle gør intet, og holder ormene kørende, andre fodre dem med plankton. De er bestemt til at få til at overleve i akvarie, men det kræver formentlig daglig plankton tilførsel. De er 100% filter-feeders, så frost tager de ikke :)
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Bingocaller »

Ok my bad - så dem bare som en "sten" .men det vil sige at hvis man købte sådan en "sten" og så bare tilføre noget dødt plantton ville det være ok? Jeg tilføre allerede et bløb af det når jeg lige kommer fordi det.

Andre erfaringer? De er jo super fede!
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
17

Indlæg af Han$en »

Tror de kræver at der er plankton i akvariet konstant..

Folk der holder dem må vidst hellere lige ind over her. :)
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
spdiving

Indlæg af spdiving »

Jeg havde en for nogle år siden den døde bare langsom.

Har ikke prøvet siden da det ikke er nogle nem koral.

Steen
Brugeravatar
Stephensen
Foxface
Foxface
17
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Foran computeren...

Indlæg af Stephensen »

Jeg har en sten med porites og orme, den lever nu ganske fint og gør ikke noget særligt for at fodre ormene. Dog er nogen af ormene døde som følge af slimalger :(
Alt i alt kan det sagtens lade sig gøre
martinknorr
Rev haj
Rev haj
Reactions: 3
17
Postnummer: 8370 Hadsten
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hadbjerg

Indlæg af martinknorr »

Jeg ved ikke, tror det er en svær en at svare på. Der er jo mange forskellige akvarier.
Umiddelbart tror jeg det er en mellemsvær koral/invertebrat. Der er jo massere der ikke kan lide det mindste svæv i vandet og derved tror jeg også der filtreres en masse fra inden det kommer i display tanken. Personligt kan jeg sige at jeg altid har lidt svæv i vandet og det ser ud til at de fleste koraller og andet små kravl lever i bedste velgående.
Dog er det ikke noget jeg har lavet nogen forsøg med, så det er bare min egen teori :y :beer:
MVH
Martin
8370 Hadsten
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
17

Indlæg af Han$en »

martinknorr skrev:Jeg ved ikke, tror det er en svær en at svare på. Der er jo mange forskellige akvarier.
Umiddelbart tror jeg det er en mellemsvær koral/invertebrat. Der er jo massere der ikke kan lide det mindste svæv i vandet og derved tror jeg også der filtreres en masse fra inden det kommer i display tanken. Personligt kan jeg sige at jeg altid har lidt svæv i vandet og det ser ud til at de fleste koraller og andet små kravl lever i bedste velgående.
Dog er det ikke noget jeg har lavet nogen forsøg med, så det er bare min egen teori :y :beer:
Den holder ikke helt - Disse orme filtrere plankton, og det kan du ikke se som svæv :)
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
18
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Brian C »

Han$en skrev:
martinknorr skrev:Jeg ved ikke, tror det er en svær en at svare på. Der er jo mange forskellige akvarier.
Den holder ikke helt - Disse orme filtrere plankton, og det kan du ikke se som svæv :)
og så alligevel lidt :wink:
for mange af dem der har krystalklart vand tilfører heller ikke plankton

selv har jeg en smule svæv i vandet, tilfører lidt plankton, jeg har en blå porites med christmas tree worms, som jeg har haft siden starten af februar 2009, der er stadig orme i den, osse i de lidt skarpere farver, bla blå, dog ikke så mange, da korallen havde lidt nedtur sidste år pga et "mindre" Po4 boom

man skal huske en vigtig ting, ormene er afhængige af korallen, så det er vigtigt at holde denne i live, som det første i forhold til at holde ormene i live, dernæst skal der noget plankton og andet til
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"