Sikke en fin service...

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions: 1
21
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2002

Sikke en fin service...

Indlæg af Lord Mike »

Hej forum

Af cirkulationspumper har jeg altid brugt Tunze i flere udgaver, og det kan åbenbart for mig ikke undgåes at nogle af disse pumper pludselig ikke virker af den ene eller anden grund. Af samme årsag havde jeg efterhånden fået samlet 3 gamle Tunze 6101 som lå i skabet og var ikke fungerende.

Da jeg så havde et uheld med vand udover den ene af mine cirkulationspumpes strømforsyning (den nye model Tunze 6105) som driver akvariet i dag var gode råd dyre. Det første var naturligvis at finde en cirkulationspumpe som kunne tage over hvor min 6105 var stået af, og med gode venner her fra forummet lykkedes det mig at få lånt en midlertidig erstatning af Steen (spdiving), og skal derved lige takke mange gange for lån "du er og bliver en guttermand :GO".

Men jeg fik fundet alle mine ødelagte cirkulationspumper frem (3 x 6101 og 1 x 6105), disse bliv via forhandler sendt til Tunze for at blive rep. Jeg må indrømme at jeg ikke havde de store forventninger til de 3 gamle modeller, dog havde jeg en forventning om at den nye model (6105) nok skulle blive lavet så den skulle virke efter hensigten.
Så da dagen kom hvor pakken kunne afhentes havde jeg ikke den store forventning udover at der lå 1 pumpe, nemlig min 6105. Så med min lille forventning begyndte jeg at åbne pakken og til min store overraskelse lå der faktisk 4 sprit nye pumper af modellen 6105.

Det er sgu hvad jeg kalder service, derfor fortjener Tunze en :GO herfra.
Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
Reactions: 0
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Re: Sikke en fin service...

Indlæg af herzberg »

Ja man kan ikke beskylde Tunze for ikke at yde kanon kundeservice. Jeg har til dato ingen dårlige erfaringer haft med dem.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions: 10
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Fin service. Det betaler sig nok også for dem, anbefalinger fra mand til mand, er bedre end selv det største reklamebudget
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
18
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

Jeg har lige haft skrevet en mail til dem om at min strøm forsyning til 6055 var stået af og der gik en uges tid hvor jeg intet hørte fra dem, fandt jeg den på deres hjemmeside under reservedele, så fik jeg bestilt en strømforsyning, og i går fik jeg sgu en mere Uden beregning. så jeg har været lidt for hurtig ude at bestille en til 42 Euro. men nu har jeg da en extra ;)
MMartin
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
18
Postnummer: 3600 Frederikssund
Geografisk sted: 3600 Frederikssund

Indlæg af MMartin »

Det eneste luksus problem jeg har haft med Tunze er, at de ikke fortæller når de sender en ny pumpe :GO
Brugeravatar
kenneth145
Dragefisk
Dragefisk
16
Postnummer: 4400 Kalundborg
Geografisk sted: kalundborg

Indlæg af kenneth145 »

Det er en meget fin service de har har selv fået byttet 4 pumper derindefra samt en multicontroller.
Men en ting der slår mig ved det her er at det er forbavsende mange tunze pumper der går i stykker :dizzy:
Mvh. Kenneth boserup

nu med 500 l saltvand..
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
18
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

Mine 6055 er ca. 3 år. gamle og min 6200 er nok de 5 år. nu og har kun haft strøm forsyningen som er gået.
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
21
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af Lord Mike »

Carsten skrev:Fin service. Det betaler sig nok også for dem, anbefalinger fra mand til mand, er bedre end selv det største reklamebudget
Om det ligefrem kan betale sig ifh. til et stort reklame budget skal jeg ikke sige noget om, men den er ihvertfald mere troværdig. Men uanset hvad så er der bestemt nogle producenter i denne hobby som kunne lære noget af denne fine service :wink:
ronny.w skrev:Jeg har lige haft skrevet en mail til dem om at min strøm forsyning til 6055 var stået af og der gik en uges tid hvor jeg intet hørte fra dem, fandt jeg den på deres hjemmeside under reservedele, så fik jeg bestilt en strømforsyning, og i går fik jeg sgu en mere Uden beregning. så jeg har været lidt for hurtig ude at bestille en til 42 Euro. men nu har jeg da en extra ;)
Troede virkelig du havde fået større tålmodighed efter du er startet på saltvandsakvarie..... :T Reservedele kan man aldrig få nok af :GO
kenneth145 skrev:Det er en meget fin service de har har selv fået byttet 4 pumper derindefra samt en multicontroller.
Men en ting der slår mig ved det her er at det er forbavsende mange tunze pumper der går i stykker :dizzy:
Nu er den ældste af de indsendte pumper over 7år gammel og den nyeste er knap 1 1/2 år, så her går de bestemt ikke tit i stykker. Så med jævnlig vedligeholdelse vil jeg nu nok mene man ikke kan klage over kvaliteten, men de er trods alt heller ikke billige.
Brugeravatar
kenneth145
Dragefisk
Dragefisk
16
Postnummer: 4400 Kalundborg
Geografisk sted: kalundborg

Indlæg af kenneth145 »

kenneth145 skrev:Det er en meget fin service de har har selv fået byttet 4 pumper derindefra samt en multicontroller.
Nu er den ældste af de indsendte pumper over 7år gammel og den nyeste er knap 1 1/2 år, så her går de bestemt ikke tit i stykker. Så med jævnlig vedligeholdelse vil jeg nu nok mene man ikke kan klage over kvaliteten, men de er trods alt heller ikke billige.[/quote]

Det er imponerende at de sender en ny pumpe som erstatning for en 7 år gammel...Det er god service ingen tvivl om det.
syntes bare at der er mange strømforsyninger der er røget og pumper der er sendt til rep.
men igen vi har jo også næsten tunze alle sammen. så der kører jo en del af dem..
Mvh. Kenneth boserup

nu med 500 l saltvand..
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
18
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

Lord Mike skrev: Troede virkelig du havde fået større tålmodighed efter du er startet på saltvandsakvarie..... :T Reservedele kan man aldrig få nok af :GO
HAHA ja det er jo det, jeg burde faktisk have en håndflad for at være for hurtig, det er jo en af de ting jeg er efter folk for ;)
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions: 10
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Jeg har også haft Tunze pumper, så længe som de har lavet de elektoniske. Har ikke haft nogen problemer med dem. Men en 6045 gik i stykker, akselen knækkede helt af sig selv.
Ved at andre har oplevet det samme.
Jeg har end ikke forsøgt at få pumpen byttet. Den er bare smidt ud.
Brugeravatar
Stefan
Rev haj
Rev haj
Reactions: 52
19
Postnummer: 2750 Ballerup
Kontakt:

Indlæg af Stefan »

Har også kun ros tilovers for deres kundeservice, som jeg efterhånden har haft fat i et par gange. Først en tre-fire gange med knækkede holdere til de første udgaver af nanoerne. Derefter sendte jeg en støjende skummerpumpe ned til dem sammen med en yderst støjende 800/2 powerhead, som jeg havde haft liggende i et par år. Har alle gangene modtaget nye dele uden nogen form for spørgsmål eller beregning.
melau
Kejser fisk
Kejser fisk
17
Postnummer: 4700 Næstved
Geografisk sted: Næstved

Indlæg af melau »

jeg har også et par pumper liggende der ikke virker af den ene eller anden grund.. hvordan går i for at få dem byttet?
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
18
Postnummer: 9530 Støvring
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

Jeg har også draget nyttet af deres sublime service, har prøvet et par gange hvor en driver stod af, byttet selv om jeg skrev jeg ikke kendte alderen på dem, og de var købt brugt.
SPS = Stability Provides Succes

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=80627" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"