Stiv plast rør til luftslange HvOr?
- ronny.w
- Rev haj

- Reactions: 1
- 18
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
- Kontakt:
Stiv plast rør til luftslange HvOr?
hvor kan man købe det stive hårde plast rør som man kan sætte på en Alm. luftslange. som man foreks. bruger til balling dunke for at komme helt ned i bunden med et lige stykke rør
- Brian C
- Rev haj

- Reactions: 0
- 18
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fredericia
Re: Stiv plast rør til luftslange HvOr?
jeg har ikke fundet det, men jeg bruger istedet 6 mm pvc rør, med et lille stykke 8 mm silikoneslange i enden
i dette stykke slange kan luftslangen lige så let klemmes ind, og det holder fint
PVC røret har vi lidt af i Petsupply
i dette stykke slange kan luftslangen lige så let klemmes ind, og det holder fint
PVC røret har vi lidt af i Petsupply
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
- Hougaard
- Æresmedlem

- Reactions: 6
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Jeg bruger en 4-vejs-fordeler dims fra Gardena (Jeg har nogen uden metal dimserne).
http://www.gardena.com/opencms/opencms/ ... 3400&bls=0
Den sætter jeg på enden af en tilpas lang slange, så ligger den på bunden og suger.
Den sætter jeg på enden af en tilpas lang slange, så ligger den på bunden og suger.
- ronny.w
- Rev haj

- 18
- Kontakt:
Kan den holde en luftslange i bunden af en flaske, når denne skal tilføre ilt i foreks. en Phytoplankton kultur ?Hougaard skrev:Jeg bruger en 4-vejs-fordeler dims fra Gardena (Jeg har nogen uden metal dimserne).
- Carsten
- Rev haj

- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Kan du ikke bare bruge en luftsten til det. læste godt nok et sted at det måtte man ikke bruge i en phytoplankton kultur. Men det fungerede fint nok hos mig.ronny.w skrev:Kan den holde en luftslange i bunden af en flaske, når denne skal tilføre ilt i foreks. en Phytoplankton kultur ?Hougaard skrev:Jeg bruger en 4-vejs-fordeler dims fra Gardena (Jeg har nogen uden metal dimserne).
- ronny.w
- Rev haj

- 18
- Kontakt:
HAHA har fundet dem, konen er sgu for vild, hun kom lige med fødselsdagsflag hvorpå de skide plastrør sidder

Senest rettet af ronny.w tors 26. aug 2010 21:16, rettet i alt 2 gange.
- ronny.w
- Rev haj

- 18
- Kontakt:
Luft sten må såvidt ikke bruges, hvad jeg har kunne læse mig fremtil, fandt også en video for dummies på youtube hvor han ren faktisk gør nye rør / glas kliniske rene før brug.Carsten skrev:Kan du ikke bare bruge en luftsten til det. læste godt nok et sted at det måtte man ikke bruge i en phytoplankton kultur. Men det fungerede fint nok hos mig.ronny.w skrev:Kan den holde en luftslange i bunden af en flaske, når denne skal tilføre ilt i foreks. en Phytoplankton kultur ?Hougaard skrev:Jeg bruger en 4-vejs-fordeler dims fra Gardena (Jeg har nogen uden metal dimserne).
Det er dette princip jeg vil afprøve. ved dog intet om hvad grader eller om de skal have lys 24 / 7. men mon ikke ?
http://www.youtube.com/watch?v=5y0lmYvCQNI
Sådan her kom det så til at se ud.

Stort billede:
http://img830.imageshack.us/img830/9193/img3987.jpg
Senest rettet af ronny.w tors 26. aug 2010 21:30, rettet i alt 1 gang.
-
spdiving
Jeg har et 2liter gals med låg i en lyskasse boret et hul i toppen af glaset og stukket en slange ned og en lille luftsten. Dette har virkket fint i et halvt år.
Dog har jeg 2 glas og en gang imellem har den ene væltet hvorfor ved jeg ikke. Men det har aldrig været dem begge.
Havde i starten brugt en sluft slange 6mm varmet den op og krenget den ud over et stykke 6mm PVC og ned i flasken uden luftsten.
Men jeg har hurtigere gang i en plankton kultur hvis vandet iltese mere derfor bruger jeg luftsten lige pt da jeg skal bruge meget plankton.
Steen
Dog har jeg 2 glas og en gang imellem har den ene væltet hvorfor ved jeg ikke. Men det har aldrig været dem begge.
Havde i starten brugt en sluft slange 6mm varmet den op og krenget den ud over et stykke 6mm PVC og ned i flasken uden luftsten.
Men jeg har hurtigere gang i en plankton kultur hvis vandet iltese mere derfor bruger jeg luftsten lige pt da jeg skal bruge meget plankton.
Steen
- Carsten
- Rev haj

- 21
Hvorfor må en luftsten ikke bruges??? Det lader til at phytoplanktonen er ligeglad med det.ronny.w skrev:
Luft sten må såvidt ikke bruges, hvad jeg har kunne læse mig fremtil, fandt også en video for dummies på youtube hvor han ren faktisk gør nye rør / glas kliniske rene før brug.
Det er dette princip jeg vil afprøve. ved dog intet om hvad grader eller om de skal have lys 24 / 7. men mon ikke ?
Da det er alger, vokser de så længe der er lys. Derfor lys på 24/7
- ronny.w
- Rev haj

- 18
- Kontakt:
Luftsten kan jo ikke renses 100 % rent. og pga. bakterier er det vel. at man kan opbygge noget forkert. Det er vel derfor ?Carsten skrev:Hvorfor må en luftsten ikke bruges??? Det lader til at phytoplanktonen er ligeglad med det.ronny.w skrev:
Luft sten må såvidt ikke bruges, hvad jeg har kunne læse mig fremtil, fandt også en video for dummies på youtube hvor han ren faktisk gør nye rør / glas kliniske rene før brug.
Da det er alger, vokser de så længe der er lys. Derfor lys på 24/7
Hvordan med temp. kan de foreks. stå i en garage hvor der bliver under 10 grader ?
Hvor meget giver i så jeres akvarium og hvilken koncentartion tror i i kører med ??
-
Jesper ØH
Læs lige det her link. Og ingen luftsten så skummer kulturen og heller ikke lys 24/7 da kulturen skal have en lys fri stund til at vile sig
http://www.aqua-medic.de/en/service/pdf ... 35000_.pdf
- ronny.w
- Rev haj

- 18
- Kontakt:
Jesper ØH skrev:Læs lige det her link. Og ingen luftsten så skummer kulturen og heller ikke lys 24/7 da kulturen skal have en lys fri stund til at vile sighttp://www.aqua-medic.de/en/service/pdf ... 35000_.pdf
Cool takker jesper. det var nyttig info
- Carsten
- Rev haj

- 21
Havde du tænkt dig at bruge phytoplanktonen direkte i akvariet??
- Brian C
- Rev haj

- 18
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Geografisk sted: Fredericia
det er da intet problem, bare man husker at bruge det i sparsomme mængderCarsten skrev:Havde du tænkt dig at bruge phytoplanktonen direkte i akvariet??
Mvh. Brian
- ronny.w
- Rev haj

- 18
- Kontakt:
[img_r][/img_r]
Yup regner med ca. 5 til 10 ml. om dagen.Carsten skrev:Havde du tænkt dig at bruge phytoplanktonen direkte i akvariet??
-
Knut-Arne Berg
- Picasso aftrækker

- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 1999
Mener å huske at Eheim også fører slike tynne stive grønne rør,som passer ind på disse luftslangene..