Ved at dette er ret individuelt fra fisk til fisk - Men kan i diske op med et par forskellige, der er kendt for at kunne begå sig fredeligt i koral-akvarier?

Denne er komplet reefsafe: Centropyge bispinosa og den er en af de mindst agressive fisk jeg har haft.Han$en skrev:Hej
Ved at dette er ret individuelt fra fisk til fisk - Men kan i diske op med et par forskellige, der er kendt for at kunne begå sig fredeligt i koral-akvarier?
Ja, LPS er jeg også ret glad for. Der har jeg bla andet min Lyserøde Acanthastrea - Det betyder mindst lige så meget død!StarF skrev:polypper, der vil jeg ikke være bange for at smide en ildkejser eller Bisponosa ned til. Det er mere lps jeg vil være nervøs for.
Jeg må desværre skyde et hul i din teori. Jeg havde på et tidspunkt en C. acanthops. Og den nappede i korallerne med stor lyst. Om det direkte var korallerne eller noget som den fandt at spise på korallen, ved jeg ikke, men det gjorde at de trak polypperne indNicki Henriksen skrev:Ildkejseren skulle da også være en af de værre?!
jeg ville gå efter en af de mindre arter på kun 5-6cm
har en teori om af de ikke er så slemme til det (har dog ingen grundlag for det)
Okay, så altså, jeg vil kunne tage det i opløbet hvis det endelig skulle være?Carsten skrev:Så slemt er det aldrig. Det er jo ikke lige som når en kirurg spiser noritang.
som regel sker det meget langsomt, ved at fisken begynder at nippe i huden på korallen, som så trækker sig sammen. Det sker der intet ved, men faren er når det sker måske 50 gange eller mere om dagen. Så på et tidspunkt åbner den sig bare ikke mere for så er den død.
en af de væresteCarsten skrev:C. bicolor har altid vært kendt for at gå i koraller, så det burde ikke komme som nogne overraskelse for nogen.
bicolor hopper direkte på koraller!! købte den engang pga jeg syntes den var flot, som dumt nybegynder, den nåede at pelse en del korallerHan$en skrev:Okay, så altså, jeg vil kunne tage det i opløbet hvis det endelig skulle være?Carsten skrev:Så slemt er det aldrig. Det er jo ikke lige som når en kirurg spiser noritang.
som regel sker det meget langsomt, ved at fisken begynder at nippe i huden på korallen, som så trækker sig sammen. Det sker der intet ved, men faren er når det sker måske 50 gange eller mere om dagen. Så på et tidspunkt åbner den sig bare ikke mere for så er den død.
Så tør jeg nu godt at prøve alligevel. Det er nemt nok for mig at se, alle mine koraller står knivskarpt hele dagen normalt, så hvis det ikke er slemmere end pilleri, så kan jeg da nå at hive den op!
Jeg har siddet og kigget på Moby's side og forelsket mig i;
Centropyge tibicen
Centropyge bicolor
Og jeg må tilstå at Centropyge bicolor er den der trækker mest i mig. Hvordan ser erfaringerne ud med disse? Kan de individuelt være Reefsafe, eller er det næsten sikkert at de vil nappe i det hele?
Den er faktisk ikke dum den der!!Lohse skrev:prøv at kigge lidt på Genicanthus watanabei, fed fisk og spm er klart anderledes end det normale pjat man ser i diverse baljer (se kiruger), samtidigt bliver den samme størrelse som en centropyge bicolor, altså max 15 cm.