Rejer algefjerner
- Kildemoes
- Dværg kejser

- Reactions: 0
- 20
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: KBH. Ø.
Rejer algefjerner
MVH.
S. M. KILDEMOES
saltvands akvarist fra 1977
S. M. KILDEMOES
- mads-fisk
- Rev haj

- 21
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Jaja, jeg har bare først fået tid nuKildemoes skrev:hvad så mads, jeg kunne godt tænke mig en kommetar fra dig nu?
Du kan selvfølgelig have ret i det, men når man snakker om at algespisende fisk, kan være en god idé, er det vel især i forhold til opstarten? Både for at komme af med algerne, men også fordi en algespisende fisk ikke behøver lige så meget ekstra tilført foder/næring.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- Mikkel E
- Rev haj

- 19
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2006
Såvidt jeg er informeret om, så skal der helst være alger i et akvarie da disse jo er en del af naturen. Det kan godt være at mange alger er tegn på dårligt miljø, men der skal jo være lidt alger som en naturlig del. Hvis man så ikke vil se på disse alger, hvilket der er mange der ikke vil, så anskaffer man sig nogle algeædere. Altså sagt på en anden måde: dit akvarie skal ikke være algefrit, men derimod skal der være en balance mellem ingenting og helvede 
- Kildemoes
- Dværg kejser

- 20
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: KBH. Ø.
mads: ok ja det er jo rigtig nok
Mikkel E : ja der mener jeg nu også
Carsten: ja det er jo rigtig nok, men det jeg husker om de rejer, er at de bestemt ikke havde noget imod de lang trævlet grøn alger, som du vel selv kan huske fra 70erne var de jo nærmst en dyd den gang, at få så mang grønalger i sit akv. som muligt, som man så kunne "høste" for på den måde at få affaldestofferne ud af akv.
Mikkel E : ja der mener jeg nu også
Carsten: ja det er jo rigtig nok, men det jeg husker om de rejer, er at de bestemt ikke havde noget imod de lang trævlet grøn alger, som du vel selv kan huske fra 70erne var de jo nærmst en dyd den gang, at få så mang grønalger i sit akv. som muligt, som man så kunne "høste" for på den måde at få affaldestofferne ud af akv.
MVH.
S. M. KILDEMOES
S. M. KILDEMOES