problemer hvorlænge kan det stå?
-
jim
- Palet kirurg

- Reactions: 0
- 17
- Postnummer: 4640 Fakse
- Saltvand siden?: 2008
problemer hvorlænge kan det stå?
hej alle
jeg har et problem, en af mine samlinger under akvariet fra overløbet er utæt, jeg har forsøgt at skrue dem fra hinanden men uden held, de sidder bare fast. jeg har nu prøvet at lime det med noget vådrumssilikone men det skal jo tørre først. så nu kommer spørgsmålet jeg har tømt overløbet og stoppet retur pumpen hvor længe kan det stå sådan? mine cirkulations pumper køre i akvariet
mvh jim
jeg har et problem, en af mine samlinger under akvariet fra overløbet er utæt, jeg har forsøgt at skrue dem fra hinanden men uden held, de sidder bare fast. jeg har nu prøvet at lime det med noget vådrumssilikone men det skal jo tørre først. så nu kommer spørgsmålet jeg har tømt overløbet og stoppet retur pumpen hvor længe kan det stå sådan? mine cirkulations pumper køre i akvariet
mvh jim
- herzberg
- Rev haj

- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Re: problemer hvorlænge kan det stå?
Silikone har jo en tørretid på ca. 24 timer, jeg ville personligt lade det stå så længe.
Noget andet du kan overveje er tangit (hvis det er pvc rør du har). Jeg havde en gennemføring som var utæt. Jeg smurte tangit rundt om det område der var utæt og her 1½ år efter er det stadig tæt.
Noget andet du kan overveje er tangit (hvis det er pvc rør du har). Jeg havde en gennemføring som var utæt. Jeg smurte tangit rundt om det område der var utæt og her 1½ år efter er det stadig tæt.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
-
Sheriffen
- Kejser fisk

- 15
- Postnummer: 6000 Kolding
- Geografisk sted: Koldig
Mine Fisk stod i spande med cirkulation fra fredag morgen til søndag aften uden problemer...
Hellere boller på suppen end suppe på bollerne
- herzberg
- Rev haj

- 20
hehe nu jeg ser sheriffens svar, så kan jeg se at jeg misforstod dit spørgsmål. Anyway, mit ovenstående råd er dog stadig gældende 
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
- Nolan
- Rev haj

- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Det kan sagtens stå et par dage. Du skal bare tænke på, at din skummer så ikke kører.....
Pas på, at vandet i sumpen også cirkuleres, da det ellers meget hurtigt bliver noget skidt. Led evt. slangen fra returen tilbage i sumpen og start pumpen.
Ang. vådrumssilikone, så er det altså slet ikke nogen god idé. Det indeholder fungicider (svampemiddel), som dine dyr bestemt ikke bryder sig om. Du skal bruge alm. akvariesilikone (det står på tuben).
/Kim
Pas på, at vandet i sumpen også cirkuleres, da det ellers meget hurtigt bliver noget skidt. Led evt. slangen fra returen tilbage i sumpen og start pumpen.
Ang. vådrumssilikone, så er det altså slet ikke nogen god idé. Det indeholder fungicider (svampemiddel), som dine dyr bestemt ikke bryder sig om. Du skal bruge alm. akvariesilikone (det står på tuben).
/Kim
-
spdiving
Hvis det er PVC så brug tangit lim det tøre hurtigt og du kan state baljen op igen 10min efter du har lavet din reb.
Er det en tankgenemføring der er utæt så er det sikkert pakningen der ikke helt holder tæt så den skal nok bare spændes.
Steen
Er det en tankgenemføring der er utæt så er det sikkert pakningen der ikke helt holder tæt så den skal nok bare spændes.
Steen
-
jim
- Palet kirurg

- 17
- Postnummer: 4640 Fakse
- Saltvand siden?: 2008
ok super tak jeg har forsøgt med at spænde den samling men den sidder fast helt fast jeg tør ikke rykke mere iden er bange for havd det kan ske, det er ikke langt fra hulderne i bunden af akvariet.
jeg må hente noget lim men er det en særlig lim til pvc så jeg skal i en akvarie forretning ?
mvh jim
jeg må hente noget lim men er det en særlig lim til pvc så jeg skal i en akvarie forretning ?
mvh jim
- herzberg
- Rev haj

- 20
Det hedder tangit og er til limning af pvc. Du kan købe det i byggemarkeder.
- Stefan
- Rev haj

- Reactions: 52
- 19
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2007
- Kontakt:
Under en ferie har mit kørt sådan i en hel uge. Det gav ingen dødsfald eller andre større problemer.