Læg mærke til det hvide "snask" den sendte ud...

/Erik
Nej, det ligger i et tømt akvarie (hvor billederne er taget), der var 2 mm vand tilbage. Så ryger den ud i morgenMMartin skrev:Hvor vildt! Har du smidt den tilbage i akvariet eller i
Jo, den kan godt give en fin smerte..MMartin skrev:Nu er jeg ikke den store orme ekspert, men er det en af dem som gør nas hvis man rør ved den?
nix, de er ikke gode, tværtimodDanielXavier skrev:Jo, den kan godt give en fin smerte..MMartin skrev:Nu er jeg ikke den store orme ekspert, men er det en af dem som gør nas hvis man rør ved den?
Hougaard, hvorfor skal den ud? de er jo nyttige at have..
Så vidt jeg kan se, er det ikke en gigantea.. Men snarere denne her: http://www.reeflex.net/tiere/956_Eunice_sp.%2001.htmBrian C skrev:nix, de er ikke gode, tværtimodDanielXavier skrev:Jo, den kan godt give en fin smerte..MMartin skrev:Nu er jeg ikke den store orme ekspert, men er det en af dem som gør nas hvis man rør ved den?
der står så osse at større dyr bør fjernes, men bortset fra det så synes jeg ikke den ligner den du linker tilDanielXavier skrev:Så vidt jeg kan se, er det ikke en gigantea.. Men snarere denne her: http://www.reeflex.net/tiere/956_Eunice_sp.%2001.htmBrian C skrev:nix, de er ikke gode, tværtimodDanielXavier skrev:Jo, den kan godt give en fin smerte..MMartin skrev:Nu er jeg ikke den store orme ekspert, men er det en af dem som gør nas hvis man rør ved den?
Og den kan man da læse om, at den er god til at fjerne døde dyr, og andet organisk materiale.
Google oversætning:
Formentlig er der ingen akvarium, de ikke forekommer i - bersteormene. De slæbte som regel lever med et smæk. Bersteormene live i løbet af dagen for det meste i hemmelighed, er meget robust og formere sig, når der er tilstrækkeligt med mad til rådighed, er ofte meget gode. Den orm lever af alt, hvad hun fundet i underlaget, f.eks Efterladenskaber, alger, ådsler og madrester. Den lille - en udbredt og nyttigt - stritter orm typer bør, i modsætning til tidligere udtalelse, må du ikke fjerne fra tanken. I dag står vi på den holdning, at disse dyr er vigtige til bunden, og fjerne det meste, kun meget store prøver. Selv om det kun kommer i nogle få tilfælde, overfald (f.eks mangel på mad her kan være årsag), inddrage dem i almindelighed til de mere ubudne gæster.
Man bør ikke bersteormene touch med den nøgne hånd - bedre egnet til dette formål en feed pistol. Den pigge kan trænge ind i huden, der er årsag dette lys brændende smerte.
Hvis bestanden af bersteormene i et bassin af hånd, kan bruges som en modforanstaltning stritter orm fælder. (Se vejledning link.) Desuden, hvis egnet rovdyr, osv. mange wrasse arter, eller endda saks rejer. Således Stenopus hispidus stritter orm kendt som en god jæger.
Syntes nu den ligner meget godt, i forhold til den sorte du linker til.. Jeg kan ikke lige se, hvor der står om 30+ ikke høre til i et akvarie henne. Men det skal vi ikke diskuterer..Brian C skrev:der står så osse at større dyr bør fjernes, men bortset fra det så synes jeg ikke den ligner den du linker tilDanielXavier skrev:Så vidt jeg kan se, er det ikke en gigantea.. Men snarere denne her: http://www.reeflex.net/tiere/956_Eunice_sp.%2001.htmBrian C skrev:nix, de er ikke gode, tværtimodDanielXavier skrev:Jo, den kan godt give en fin smerte..MMartin skrev:Nu er jeg ikke den store orme ekspert, men er det en af dem som gør nas hvis man rør ved den?
Og den kan man da læse om, at den er god til at fjerne døde dyr, og andet organisk materiale.
Google oversætning:
Formentlig er der ingen akvarium, de ikke forekommer i - bersteormene. De slæbte som regel lever med et smæk. Bersteormene live i løbet af dagen for det meste i hemmelighed, er meget robust og formere sig, når der er tilstrækkeligt med mad til rådighed, er ofte meget gode. Den orm lever af alt, hvad hun fundet i underlaget, f.eks Efterladenskaber, alger, ådsler og madrester. Den lille - en udbredt og nyttigt - stritter orm typer bør, i modsætning til tidligere udtalelse, må du ikke fjerne fra tanken. I dag står vi på den holdning, at disse dyr er vigtige til bunden, og fjerne det meste, kun meget store prøver. Selv om det kun kommer i nogle få tilfælde, overfald (f.eks mangel på mad her kan være årsag), inddrage dem i almindelighed til de mere ubudne gæster.
Man bør ikke bersteormene touch med den nøgne hånd - bedre egnet til dette formål en feed pistol. Den pigge kan trænge ind i huden, der er årsag dette lys brændende smerte.
Hvis bestanden af bersteormene i et bassin af hånd, kan bruges som en modforanstaltning stritter orm fælder. (Se vejledning link.) Desuden, hvis egnet rovdyr, osv. mange wrasse arter, eller endda saks rejer. Således Stenopus hispidus stritter orm kendt som en god jæger.
men en orm på 30+ cm hører ikke til i et koralrevsakvarie
det billed som starf kommer med er en af eunices kusiner de har også fem synlige antenner foran på hovedet som de bruger at tilbage holde føde,jeg har ikke hørt de skulle gå på koraller,generelt det er svært at generalisere farven på dem men palola er mørkere brun,prøv at sammenlign gælderne på siden af en også på en eurythoe...Hougaard skrev:Det er en af de helt almindelige, (troede det var dem der var Eunice Ole ?) som jeg har rigtigt mange af, men disse orme har ingen naturlige fjender i mit akvarie, så engang i mellem fanger jeg en af de store og "fjerner" den, hvis jeg får chancen.
Fordi der kommer mange mini orme eller fordi det sviner helt vildt?ole. skrev: det eneste jeg kan se problematisk med de store orme er hvis de gyder..