Jeg beklager min tone, men det Flemming prøver at sige er at det er noget øregas jeg lukker ud
men i dette tilfælde skal jeg nok bære over, jeg er nok bare lidt overfølsom for tiden

og så gider jeg iøvrigt ikke skændes, jeg har ferie nu
Nå men jeg må hellere komme med lidt ammestuesnak, jeg er nemlig i dette tilfælde lidt ligeglad, med teorier etc....
for ca 4 år siden havde jeg en meget stor interesse i at holde rovfisk(ferskvand), især de større af slagsen, og de sviner jo som bekendt en hel del.
blandt andet min El-malle (Malapterurs electricus) på knap 30 cm, den åd som et svin, og leverede ligesåmeget den anden vej.
Planter var no go i akvariet, det samme var et tyk bundlag, ergo der var ikke noget til at optage nitrat i akvariet.
som filter havde jeg et spandfilter af modellen LAC809 der var proppet med Ehfisubstrat Pro. Dette filter havde efterhånden kørt i 2-3 år uden rensning.
vandet der kom ud af filteret og det der var i akvariet, viste nitratværdier mindre end 1,0 på trods af den voldsomme fodring.
Vandskift var ikke noget jeg praktiserede særlig meget, ved den pågældende malle. og selv efter 6 og 12 måneder kunne jeg ikke spore nogen stigning i nitrat
emnet har iøvrigt været oppe at vende inde akvariesiden flere gange, hvor jeg osse skrev om fænomenet
det var så mit lille eventyr
jeg håber det var til at forstå, ellers må i bare spørge ind