DanielXavier skrev:
Al den skepsis der er omkring LED skal folk da have lov at have, men man kan jo selv afprøve det.
Jeg kan har svaret på alle dine spørgsmål, både i tråden og når folk kontakter mig. Jeg har intet at skjule, men jeg vil gerne se dig, få samme svar fra Pacific sun. "hvem laver jeres lamper, hvem er producenten) Der er jo altså visse ting man holder for sig selv, og det ændre jo intet på hvordan lamperne virker
Der følger ikke strømforsyning med, men det kan jeg godt skaffe til dem.
Ja, da der sidder 40 watt permanent over mit akvarie, ja så må det da være en varme/drifttest af dem.
Hvordan mine købere er stillet: Jeg kunne sagtens momsregistrere mig, og give 2 års garanti. Men så er prisen på lamperne pludselig en anden., sådan fungere det alle steder. Men istedet vælger jeg at sige at hvis man bruger dem som foreskrifterne lyder, jamen så er jeg da altid til at snakke med. Idet lamperne er billige, koster en reparation heller ikke meget.
Jeg syntes ikke det er et problem at varmen skal flyttes ud, det gør man jo allerede over vandoverfladen. Den kan man jo så spare, og smide op i den lampen man vælger at bygge. Det er jo heller ikke alle der ser en fordel i at lave en lukket kasse.
Den kasse jeg har lavet, køre helt UDEN aktiv køling... Så noget kan de altså

Sorry OT, men ærlig talt Daniel, så syntes jeg du går meget hurtigt i forsvar, selv om det kan godt kan være det ikke er dine intentioner.... Jeg kan ikke tale for alle andre, der har skrevet i til dig og lagt kommentarer i dine tråde, men jeg har altså ikke beskyldt dig for noget, men det virker lidt som om at hver gang nogen stiller dig saglige og relevante spørgsmål for man en affejning at sådan er det ikke for "
Daniel har talt" og ikke konkrete svar, som du påstår du giver og du må undskylde det kritiske sprog i nedenstående laaange smøre, men.... ja ærlig talt... du ligger selv op til det.
Du siger at du ikke har lavet disse LED moduler fordi du vil "score kassen", men alligevel vil du ikke ud med de tekniske detaljer (her i tråden).... det virker som om du er bange for at folk skal "stjæle" din ide og selv lave dem i stedet for at købe dem af dig? Hvis nu du virkelig gjorde dette af dit hjertes godhed for at hjælpe dine medakvarister, hvad så med om du hjalp folk med at lave deres egne (evt. for et fast beløb), for ærlig talt, selv om du siger det modsatte, så bærer din tråd her stækt præg at
salg med fortjeneste
Jeg syntes at det er fantatisk og rigtig godt initiativ, at du laver disse moduler og er villig til at lave til folk mod betaling, men jeg syntes ærlig talt at du ødelægger det for dig selv med at du ikke svarer på folks "kritiske/udfordrende"spørgsmål i den saglighed de er stillet. MIN oplevelse er at de eneste folk du gider snakke pænt/sagligt til er dem, der ikke er kritiske?
Der er ingen, der tvinges til at købe, det er korrekt, men når potentielle købere stiller faglige spørgsmål, burde man så ikke svare sagligt? Og NEJ, du har ikke svartet konkret på de kritiske spørgsmål, der er stiller her i tråden!
1.
Jeg har ingen skepsis imod LED.... jeg har selv kørt i ca. et år nu og det
virker! Jeg har haft mindst lige så meget vækst og farver som jeg har haft med både T5 og HQI, men når jeg skriver at der er en generel skepsis imod LED ibalndt folk, så skal der måske lidt ekstra (informativ) markedsføring til?
2. Beklager, men at have kørt med dem i 14 dage over dit eget akvarie gælder altså ikke som test!! Da du kun køler passivt (selv om alle markedsførte lamper er aktivt kølet og du i øvrigt træder helt nye veje, imod hvordan alle andre designer LED lamper) så ved du reelt ikke ikke om dine LED brænder af om 3-6 eller 12 måneder fordi de er drevet for varmt. Eller rettere du opgiver ikke tekniske referencer til W/mk eller lign.
3. Du vil ikke fortælle hvilket mærke LED du bruger! Det er naturligvis dit valg, men når det er "hjemmebryg" er det min erfaring at så vil folk herinde (herunder også undertegnede) gerne selv finde tekniske info omkring det man køber.
4. Du har endnu ikke fortalt hvordan du driver dem: Når nu du jo ved alt om LED så ved du jo godt at med highpower LED er det ikke lige meget hvor meget strøm man giver dem og hvorfor. Jeg ved naturligvis ikke hvilket mærke LED det er du har brugt, men hvis det er dem jeg tror det er, så ved du også godt at de er notoriske for at bruge en del mere strøm end de er opgivet til.... Det var derfor jeg ville vide hvordan du driver dem for hvis du ikke driver dem korrekt holder dit regnskab med Watt, Lumen og Lumen/Watt ikke.
5. Nej det er ikke et problem at varmen skal luftes ud.... det påstår jeg heller ikke, men du siger jo at en fordel ved lamperne er at man ikke skal bruge blæsere og en anden fordel ved LED er at de ikke afgiver varme til vandet....., men at man jo alligevel har blæsere hen over vandoverfladen.... undskyld mig, men du modsiger jo dig selv.
6. Nu var det jo ikke fordi du skulle komme med en officiel 2 årig garranti, men da LED er lidt mere "avanceret" for en hel del folk burde du måske i dit salgsblad fortælle folk hvordan/hvad de gør når/hvis lampen går i stykker.
Og så syntes jeg der må komme en forklaring på hvorfor kritik SKAL betragtes som sure opstød? Det virker lidt som som om at der er nogen, der ikke kan finde ud af at håndtere kiritk (konstruktivt eller ej)?