Jeg har efterhånden haft saltvandsakvarie i et stykke tid, men det har endnu ikke lykkeds mig, at få det til at se sådan ud som jeg har villet ha.
Jeg har haft en masse svære fisk og koraller.
Kunne godt tænke mig at få lidt råd og noget hjælp til hvad det nemmeste er som jeg kan komme i baljen.
- Så hvilke koraller og hvilke fisk er de nemmeste for mig?
Ps. jeg har et 130 l.
VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.
Nemme koraller og nemme fisk??
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4760 Vordingborg
- Saltvand siden?: 2009
Re: Nemme koraller og nemme fisk??
Det er er Red Sea Max 130 D.
Det eneste der er sat i er en tunze 6025.
Jeg har pt.
- 1 klovnfisk
- 1 Halichoeres chrysus
- 1 koralreje
- 3 søstjerner
- og et uvis antal eremit snegle.
Det har egentlig ikke været det helt store problem med fiskene. Har måske til tider valgt nogle svære fisk såsom chelmon rostratus. Havde tænkt mig at have nogle flere "små fisk"
Med hensyn til koraller
- 2 sacropython
- 1 kenyatræ
- 1 sinularia
- og nogle få andre jeg ikke har navne på.
Her har jeg bestemt haft problemer med euphyllia. Her kunne jeg bare godt tænke mig nogle koraller som ikke kræver det helt store. Kunne godt lidt tænke mig nogle LPS.
Det eneste der er sat i er en tunze 6025.
Jeg har pt.
- 1 klovnfisk
- 1 Halichoeres chrysus
- 1 koralreje
- 3 søstjerner
- og et uvis antal eremit snegle.
Det har egentlig ikke været det helt store problem med fiskene. Har måske til tider valgt nogle svære fisk såsom chelmon rostratus. Havde tænkt mig at have nogle flere "små fisk"
Med hensyn til koraller
- 2 sacropython
- 1 kenyatræ
- 1 sinularia
- og nogle få andre jeg ikke har navne på.
Her har jeg bestemt haft problemer med euphyllia. Her kunne jeg bare godt tænke mig nogle koraller som ikke kræver det helt store. Kunne godt lidt tænke mig nogle LPS.
Re: Nemme koraller og nemme fisk??
Den Chelmon rostratus du har prøvet gik den ikke og nippede i dine koraller ??
Den skulle være ret god til at snuppe glasroser men når der ikke er flere af dem har de det med at begynde på koraller og at få dem til at spise foder skulle være ret svæt.
Men måske også derfor din Euphyllia har haft det lidt svært pga. Chelmon rostratusen har måske nippet i den.
Steen
Den skulle være ret god til at snuppe glasroser men når der ikke er flere af dem har de det med at begynde på koraller og at få dem til at spise foder skulle være ret svæt.
Men måske også derfor din Euphyllia har haft det lidt svært pga. Chelmon rostratusen har måske nippet i den.
Steen