Hen over dagen har min Acanthastrea ligesom trukket sig lidt sammen i den ene side og ser slet ikke udfoldet ud - samt min Sarcophyton alcyonidae er helt lukket sammen!
Er det normalt? De var flotte imorges og alt andet står snorlige?
Bliver jo helt bekymret!
PH er 8.3 og temp er 25 grader. Har ikke testet Nitrit og Nitrat endnu da jeg lige er kommet hjem - men har ikke fodret eller gjort noget andet for nyligt?
Thanks
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Der er ikke nogen grund til panik. Det er ganske normalt at blød koraller fra tid til anden har en eller flere "off-days" hvis det stadig ikke ser normalt ud om en lille uges tid, så kigger vi på det igen.
Hvis jeg nu skulle hæve balancen til 1.025 vha af en 1.5 liters flaske og Aqua medic salt - hvor meget salt skulle jeg så fylde i den 1.5 liters flaske? Ved ikke lige hvordan jeg skulle regne det ud - jeg kører et RSM 130 med 20 kg levende sten. Og kan man overhoved gøre det sådan eller er jeg nødt til at lave det i en 10 liters spand?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Boisen skrev:Anvend 1.025 ved de alm. vandskifte og hele baljen får med tiden den ønskede salinitet - du opnår ikke noget positivt ved at rykke .004 på een gang.
Word
Og med AquaMedic salt, skal du bruge 33.33g pr liter. Det vil give dig en promille på 1.025 ved 25c
Boisen skrev:Anvend 1.025 ved de alm. vandskifte og hele baljen får med tiden den ønskede salinitet - du opnår ikke noget positivt ved at rykke .004 på een gang.
Den stigning er nu så lille at det ikke betyder en brik at høve den i et hug.
Bingocaller skrev:OK smukt så slår jeg sgu koldt saltvand i blodet!
Hvis jeg nu skulle hæve balancen til 1.025 vha af en 1.5 liters flaske og Aqua medic salt - hvor meget salt skulle jeg så fylde i den 1.5 liters flaske? Ved ikke lige hvordan jeg skulle regne det ud - jeg kører et RSM 130 med 20 kg levende sten. Og kan man overhoved gøre det sådan eller er jeg nødt til at lave det i en 10 liters spand?
Tag flasken og fyld den med vand fra akvariet, kom så ca 100 gram salt i vandet og ryst den godt.
tilsæt vandet fra flasken, i tempi af 0,5 liter og mål saltholdigheden efter hver gang.
Hvad er fordelen ved at ligge på 1.025 - 26 i stedet for fx 1.022 - 23? Har set mange anbefalinger på at hæve den derop og har derfor selv gjort det, men kommer de fleste af fisk ikke fra værdier på omkring de 22 - 23?
Birkefeldt skrev:Hvad er fordelen ved at ligge på 1.025 - 26 i stedet for fx 1.022 - 23? Har set mange anbefalinger på at hæve den derop og har derfor selv gjort det, men kommer de fleste af fisk ikke fra værdier på omkring de 22 - 23?
Fiskene er langt mere hårdføre end korallerne. Fiskene kan godt leve med en saltholdighed på under 1,020, men det går bare ikke med korallerne. De vil gerne have den høje saltholdighed.