Billigste indkøb af HQI?
Billigste indkøb af HQI?
heisan
Leder efter noget HQI. Udseende er ligemeget, da det skal bygges om alligevel.
Muin umiddelbare tanke, er at købe noget spotværk i foreksempel Silvan... men er det helt hen i vejret, og ubrugeligt? Eller kan det klares med f.eks. en ny pære?
Er ikke interesseret i de "alm." aflange armaturer.
Martin
Leder efter noget HQI. Udseende er ligemeget, da det skal bygges om alligevel.
Muin umiddelbare tanke, er at købe noget spotværk i foreksempel Silvan... men er det helt hen i vejret, og ubrugeligt? Eller kan det klares med f.eks. en ny pære?
Er ikke interesseret i de "alm." aflange armaturer.
Martin
excellent... det ligner noget..
Jeg skal have bygget 2 stk. giesemann WEGA comfort ( http://www.giesemann.de/en/suesswasserb ... g/wega.php )
om, da jeg føst bagefter køb(selvfølgelig) fandt ud af at man ikke kan få pærer med høj nok Kelvin...
Mon det kan lade sig gøre med noget snilde? Der er ballast monteret i loftet, så ledning ned til fatning & pære....
Jeg skal have bygget 2 stk. giesemann WEGA comfort ( http://www.giesemann.de/en/suesswasserb ... g/wega.php )
om, da jeg føst bagefter køb(selvfølgelig) fandt ud af at man ikke kan få pærer med høj nok Kelvin...
Mon det kan lade sig gøre med noget snilde? Der er ballast monteret i loftet, så ledning ned til fatning & pære....
- Ronny
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 6430 Nordborg
- Geografisk sted: Nordborg, Danmark
- Kontakt:
Er du sikker på de´t er en HQI lampe? jeg tror det er en alm. halogenlampe.jeg var i byggemarked HC i venslev igår.
jeg så de havde en 1000w til ca 400.-
en knap så kraftig lampe må vel koste mindre.
jeg har selv en lampe fra industrien og har sat en ny pære i
mvh
Ronny Madsen
720 liter(160X75X60), 325 liter sump, 2X400 watt HQI 14.000 K + 2x80 watt T5. 8400 l/t retur samt 55000 L/t cirkulation, Profilux styring/dosering, Aquamedic TurboFlotor 5000, 100 mg/t Ozon, Kalkreaktor, Rowaphosfilter, Klimaanlæg.
Ronny Madsen
720 liter(160X75X60), 325 liter sump, 2X400 watt HQI 14.000 K + 2x80 watt T5. 8400 l/t retur samt 55000 L/t cirkulation, Profilux styring/dosering, Aquamedic TurboFlotor 5000, 100 mg/t Ozon, Kalkreaktor, Rowaphosfilter, Klimaanlæg.
- noooze
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8000 Århus C
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: 8000 århus c - på indre fredriksbjerg
snak med kim jessen
jeg har bestilt noget lys hos ham og det bliver dejligt billigt
det er egenlig bare reflektor, fatning, balast, en holder og noget ledning - men da det skal være i en lyskasse er det lige meget - pg så før jeg 3x250w til mindre end 1 ville koste fra aqua medic , eller lign
jeg har bestilt noget lys hos ham og det bliver dejligt billigt
det er egenlig bare reflektor, fatning, balast, en holder og noget ledning - men da det skal være i en lyskasse er det lige meget - pg så før jeg 3x250w til mindre end 1 ville koste fra aqua medic , eller lign
Venter bare på go fra den bedre (?) halvdel, så der kan flytte ca. 500 liter vand ind
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Jeg har siddet og kigget lidt på den lampe du har. Jeg tror det vil blive meget vanskeligt at få den bygget om til noget der kan bruges.
De pærer som bruges er formentligt stift pærer, som ikke fylder ret meget i længden.
En 250 W, som er det mindste du kan få med E40 fatning er vel nok en ca. 15 cm lang + fatning. Samtidig skal du jo også være opmærksom på at der ikke er nogen reflektor i, da den ikke passer til den større pære.
Mit råd vil være, sælg lampen, indkasser det tab der vil komme og så køb en anden lampe.
De pærer som bruges er formentligt stift pærer, som ikke fylder ret meget i længden.
En 250 W, som er det mindste du kan få med E40 fatning er vel nok en ca. 15 cm lang + fatning. Samtidig skal du jo også være opmærksom på at der ikke er nogen reflektor i, da den ikke passer til den større pære.
Mit råd vil være, sælg lampen, indkasser det tab der vil komme og så køb en anden lampe.