Vil bare vise mine Tridacna fra Cook island som jeg fik fra Moby, 5 stk superblå i superkvalli. som jeg har ønsket mig længe.
Tak til Moby for fin og hurtig behandling.
De hygger sig pt. i "hæftebakken"
I henhold til anden tråd!! måske ku' det 'her være på sin plads at fastslå at Maxima skal hæfte på sten ikke sand!! et godt trick er at lave en lille klump epoxy som man hæfter på sin "muslingesten"
så trykker man muslingen let ned i epoxyen så man laver et perfekt aftryk, så fjerner man muslingen og lader epoxyen hærde helt tør og vupti så har man den perfekte "rede" til sin Tridacna
peder skrev:I henhold til anden tråd!! måske ku' det 'her være på sin plads at fastslå at Maxima skal hæfte på sten ikke sand!! et godt trick er at lave en lille klump epoxy som man hæfter på sin "muslingesten"
så trykker man muslingen let ned i epoxyen så man laver et perfekt aftryk, så fjerner man muslingen og lader epoxyen hærde helt tør og vupti så har man den perfekte "rede" til sin Tridacna
hvorfor lader du epoxyen hærde uden musling i? Kan man ikke lade muslingen sidde i så den sidder fast?
peder skrev:I henhold til anden tråd!! måske ku' det 'her være på sin plads at fastslå at Maxima skal hæfte på sten ikke sand!! et godt trick er at lave en lille klump epoxy som man hæfter på sin "muslingesten"
hvorfor lader du epoxyen hærde uden musling i? Kan man ikke lade muslingen sidde i så den sidder fast?
En musling skal have mulighed for at flytte sig, hvis den ikke kan lide stedet, du placerer den.
Mvh. Mads (-fisk) mads@acrofarm.dk Tlf. 22 82 44 72 [center][/center] [center]Produktion, opsætning og pasning af saltvandsakvarier...[/center]
En musling skal have mulighed for at flytte sig, hvis den ikke kan lide stedet, du placerer den.
Den "går" den muskel som den sidder fast med, bevæger sig frem ad. Det er ikke en hurtig løber, men det går nu alligevel frem hurtigere end de fleste forventer.
Carsten skrev:Den "går" den muskel som den sidder fast med, bevæger sig frem ad. Det er ikke en hurtig løber, men det går nu alligevel frem hurtigere end de fleste forventer.