Hej Hej
Har et lille spørgsmål må man bruge mad som er til ferskvand i saltvand?
synes nemlig at mine fisk ikke kan spise de maripearls fra JBL.
Er der nogen der ved det?
mvh
morten
vedr. mad
- trine...
- Rev haj

- Reactions: 0
- 16
- Postnummer: 3630 Jægerspris
- Saltvand siden?: 2002
Re: vedr. mad
Det vil jeg sige at du godt kan, som substitut i hvertfald for en kortere periode... men selvfølgelig skal du sørge for at variere fodret da det i værste tilfælde kan give mangelsygdomme(ved jo ikke præcis hvilket foder du her tænker på), så sørg for også at fodre med andre typer foder eksempelvis frost... men kender flere der bruger eksempelvis flagefoder! derudover skal du lige være opmærksom på at mange fodertyper heriblandt nogle mærker artemia bliver pakket i/behandlet med bla nitrater der her fungerer som konserveringsmiddel for at holdbarheden forlænges!
Bruger forresten selv Marinpearls fra JBL og de går som varmt brød hos mine fisk!(nu ER dette jo også et saltvandsfoderprodukt) Men her skal det så også lige siges at jeg NÆSTEN aldrig fodrer!!
Bruger forresten selv Marinpearls fra JBL og de går som varmt brød hos mine fisk!(nu ER dette jo også et saltvandsfoderprodukt) Men her skal det så også lige siges at jeg NÆSTEN aldrig fodrer!!
- smukfisk
- Kejser fisk

- Reactions: 0
- 16
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2007
Re: vedr. mad
Hej Trine tak for din hjælp, jeg tror at jeg vil prøve at se hvad der sker her de næste par dag. Det er nemlig nye fisk der kom i går.
Med Venlig Hilsen
Morten Nielsen
Randers
Morten Nielsen
Randers