er der noget levende i mine sten?
-
Charlie B
- Dværg kejser

- Reactions: 0
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: hjallelse 5260 odense sv
er der noget levende i mine sten?
de har godt nok kun ligget i mit akvarie i 2 dage.. men der er ikke det mindste tegn på liv kun en død sten koral og meget meget lidt alger og lidt andet halv dødt bevoksning. men er det så dårlige sten jeg har fået.
. læser her at der er mange der ser små dyr og at der begynder at voske ting på ders sten. vil jeg også ha 
-
spdiving
Re: er der noget levende i mine sten?
Har de har ligget i vand enden du købte dem skulle der meget gerne være liv i dem. Men hvis du har fået nogle der har været tøret ud skal du ikke forvente der er liv i dem.
Lige meget hvilken lev.sten du har skal der nok komme liv i dem men det kan tage laaaaangt tid.
Har du prøvet at lyse ind på dem med en lommelygte om natten ??
Steen
Lige meget hvilken lev.sten du har skal der nok komme liv i dem men det kan tage laaaaangt tid.
Har du prøvet at lyse ind på dem med en lommelygte om natten ??
Steen
-
Charlie B
- Dværg kejser

- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: hjallelse 5260 odense sv
de lå i vand og ham gutten der fiskede dem op til mig sagde at han fyldte et eller andet plankton ned til dem. så noget der hedder pods eller sådan noget skulle være helt vilde. kunne da godt være man skulle prøve at lyse ind på dem inat.
men tænkte bare atnår de for sådan noget hjem hos en forhandler danner de vel også nitrite i deres akvarie og slå det levende ihjel. lage mærke til der var døde krabber i deres overløb hvor de levende sten lå.
men tænkte bare atnår de for sådan noget hjem hos en forhandler danner de vel også nitrite i deres akvarie og slå det levende ihjel. lage mærke til der var døde krabber i deres overløb hvor de levende sten lå.
-
Marco R
- Rev haj

- Reactions: 22
- 16
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Fredericia
Ja ud fra overskriftet, så håber jeg ikke, at du har, ellers så skal du til lægen

[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
- Carsten
- Rev haj

- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Lad os vende spørgsmålet om, hvad havde du forventet der kunne være af liv??
Stenene som kommer hjem til en forhandler, kommer hjem fugtige, det betyder at en stor del af det højere liv er dødt, men bakteriere inden i stenen skal nok overleve.
Der vil kunne dannes nitrit i vandet, men gør det næppe, da forhandleren har en form for filter på, og iøvrigt er det jo stenenes opgave at optage den mængde nitrit og nitrat som dannes af det døde macroliv i og på stenen.
Der kan sagens være mange døde krabber i stenene, men mange af krabberne klarer sig fint i mange dage uden vand, blot de er fugtige. Det som ligner døde krabber kan også blot være afstødte exoskelleter
Stenene som kommer hjem til en forhandler, kommer hjem fugtige, det betyder at en stor del af det højere liv er dødt, men bakteriere inden i stenen skal nok overleve.
Der vil kunne dannes nitrit i vandet, men gør det næppe, da forhandleren har en form for filter på, og iøvrigt er det jo stenenes opgave at optage den mængde nitrit og nitrat som dannes af det døde macroliv i og på stenen.
Der kan sagens være mange døde krabber i stenene, men mange af krabberne klarer sig fint i mange dage uden vand, blot de er fugtige. Det som ligner døde krabber kan også blot være afstødte exoskelleter