VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.
Tunze LARM nu med custom silences side 3
Tunze LARM nu med custom silences side 3
Er der nogle der har fundet en holdbar løsning på at fjerne resonans fra deres Tunze Pumper.
Jeg har været ude hos min forhandler der har leveret mine Tunze Pumper. Jeg har flere gange spurt ham om en løsning med han siger at hvis det er resonans skal man selv fjerne det. For det har Tunze ikke noget med at gøre.
Men afligevel har manden været interesseret¨i at levere en god servics og prøvet at hjælpe.
Der er afprøvet en løsning med skummåtte mellem holder og glas dette tog kun en lille smule men slet ikke nok.
Så er der prøvet med blød silliconeslange lagt i en ring mellem rude og holder. Dette er nok den bedste løsning men det tager desvære heller ikke nok.
Den resonans jeg har fra mine 4 Tunze pumper kan jeg mærke og høre i hele huset også på 1 sal.
Det pisser mig mega meget af at man køber dyre pumper og lortet så larmer.
Har nogle få afprøvet Tunze Magnet Halter Silence (6065.600) eller har en anden løsning.
http://www.shop-meeresaquaristik.de/pro ... -600-.html
Steen
Jeg har været ude hos min forhandler der har leveret mine Tunze Pumper. Jeg har flere gange spurt ham om en løsning med han siger at hvis det er resonans skal man selv fjerne det. For det har Tunze ikke noget med at gøre.
Men afligevel har manden været interesseret¨i at levere en god servics og prøvet at hjælpe.
Der er afprøvet en løsning med skummåtte mellem holder og glas dette tog kun en lille smule men slet ikke nok.
Så er der prøvet med blød silliconeslange lagt i en ring mellem rude og holder. Dette er nok den bedste løsning men det tager desvære heller ikke nok.
Den resonans jeg har fra mine 4 Tunze pumper kan jeg mærke og høre i hele huset også på 1 sal.
Det pisser mig mega meget af at man køber dyre pumper og lortet så larmer.
Har nogle få afprøvet Tunze Magnet Halter Silence (6065.600) eller har en anden løsning.
Steen
Senest rettet af spdiving tors 25. mar 2010 18:36, rettet i alt 1 gang.
- nbd
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6000 Kolding
- Saltvand siden?: 1988
- Geografisk sted: Kolding
Re: Tunze LARM.
Måske kunne du prøve med lidt neopren imellem glas og holder? Det er knapt så komprimerbart som skummåtte...
Jeg har ingen erfaringer med Tunze Magnet Halter Silence - men den ser fiks ud (om end dyr!). Nogle gange oplever jeg at Tunze-ledningen alene kan fremkalde resonans, hvis den ligger uhensigtsmæssigt over akvariets kant. Måske skulle du binde lidt skum omkring ledningerne?
/Niels
Jeg har ingen erfaringer med Tunze Magnet Halter Silence - men den ser fiks ud (om end dyr!). Nogle gange oplever jeg at Tunze-ledningen alene kan fremkalde resonans, hvis den ligger uhensigtsmæssigt over akvariets kant. Måske skulle du binde lidt skum omkring ledningerne?
/Niels
- Gzus.dk
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2650 Hvidovre
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Hvidovre
- Kontakt:
Hej Steenspdiving skrev:
Steen
Jeg har ikke fået mine endnu, men jeg har set at det nok er de små magneter der følger med :/
/Morten N
De små magneter fuldte med mine 6105. Men pumperne gled lige så fint ned at glaset. Så de er slet ikke kraftige nok desvære. Håber de laver dem med støre magneter hvis de ellers virkker.Gzus.dk skrev:Hej Steenspdiving skrev:
Steen
Jeg har ikke fået mine endnu, men jeg har set at det nok er de små magneter der følger med :/
/Morten N
Jeg glæder mig til at høre fra dig når du får dem testede.
Steen
- peder
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8543 Hornslet
- Saltvand siden?: 1974
- Geografisk sted: 8961 Allingåbro
Hømmm............http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=31625
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
"stå ej til søs lad de andre stå"
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Tak for linket Peder. Men lige de størlser du linker til de findes ikke hos forhandlerene endnu (Findes se mit link 6065.600) til 25mm ( Har ikke set denne i handlen 6205.600)
Steen
Steen
- MAKRRO
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2770 Kastrup
- Saltvand siden?: 2009
2x på at ledningen er det hos mig der skaber mest larm. Jeg kan hører hvis ledning er gledet lidt i forhold til hvad den plejer at ligge... Har forsøgt med lidt filtervat og det hjalp lidt...nbd skrev:Måske kunne du prøve med lidt neopren imellem glas og holder? Det er knapt så komprimerbart som skummåtte...
/Niels
Næste gang du peger på nogen, så husk, at tre af dine fingre peger tilbage på dig selv
ledningerene ligger pakket ind i skum og andet og sider væk fra glaset men larmen er der stadig.. Skal man virklig hænge pumperne op i elastik for at de kan bruges ??
Steen
Steen
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Geografisk sted: Fredericia
Jeg har oplevet det samme, og har selv tænkt på det med elastikerne, men det er jo næsten umuligt, da de ikke vil kunne holde dem i den position, som man lige vil have, da der jo er smæk på demspdiving skrev:ledningerene ligger pakket ind i skum og andet og sider væk fra glaset men larmen er der stadig.. Skal man virklig hænge pumperne op i elastik for at de kan bruges ??
Steen

Det er en anden grundene til, at jeg har valgt at bestille en MP40w, og den er lige landet, så den glæder jeg mig til at hente og prøve den

[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Marco R[/center]
Fedt nok man køber 4 pumper for 10.000kr og lortet larmer og Tunze fralæger sig alt andsvar virklig nokget vi kan bruge til noget. At skifte dem ud med andet mærke er også fint nok .. Men de larmer jo også hvis de køre på fuld tryk.
Steen
Steen
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Vi er helt enige Steen. Nu bliver mit nye så kun 180L, så den skal langt fra kører maks.spdiving skrev:Fedt nok man køber 4 pumper for 10.000kr og lortet larmer og Tunze fralæger sig alt andsvar virklig nokget vi kan bruge til noget. At skifte dem ud med andet mærke er også fint nok .. Men de larmer jo også hvis de køre på fuld tryk.
Steen
Men sådanne resonansdæmpende ting burde de have tænkt på fra starten, så man kan kører maks uden, at det så skal være uudholdelig at hører på

Marco R[/center]
Marco R[/center]
Ok...Man betaler over 10 kilo for 4 pumper for kun at køre dem på 50%
Måske man bare skulle finde en anden måde at lave flow på.
Steen

Steen
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Hører du dem så meget, når du nu har dit akvarie i væggen??spdiving skrev:Ok...Man betaler over 10 kilo for 4 pumper for kun at køre dem på 50%![]()
![]()
Steen

Marco R[/center]
Marco R[/center]
Ja..For jeg har IKKE købt dem for at køre på 50%.
Selv om de står på 80% larmer de temlig meget. Flere har været hjeme hos mig og kan bekræfte at dette burde ikke være normalt.
Steen
Selv om de står på 80% larmer de temlig meget. Flere har været hjeme hos mig og kan bekræfte at dette burde ikke være normalt.
Steen
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Det var da samme, da jeg have 2 stk. 6055 sat til en 7095 og akvariet stod på et Aquastabil underskab, og de kørte på pulse, man kunne hører, at de kørte op og ned i hastigheder 5-6m vækspdiving skrev:Ja..For jeg har IKKE købt dem for at køre på 50%.
Steen

Marco R[/center]
Marco R[/center]
Jeg kan kun sige at jeg vil kæmpe for at slippe af med den resonans der er. At de skal køre 50% er ikke holdbart.
Marco de små 6055 du har siger jo ingen ting imod mine ... haha
Steen
Steen
- Valentin
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Silkeborg/linå
Den her må jeg lige følge op på...
Brugte også omkring 8000 på tunze sjov og det lamede så meget at naboen kom ind og klagede.....noget rigtig lort....det er det samme med deres løfte pumper.....de skal seriøst i ELASTIK for ikke at larmer....det er sku slet ikke nok at de står på deres sugekopper....
Men glæder mig til at få lavet flere riller i dem....mode dem..... så kan jeg måske skrue ned så de larmer bare lidt mindre....kan nemlig også høre dem på 1 sal..... men for latterligt man skal købe dem eller lave den så store at de skal køre halv styrke....hvorfor fanden har tunze ikke tænk på det..... skuffende.... og så til de penge.....
Brugte også omkring 8000 på tunze sjov og det lamede så meget at naboen kom ind og klagede.....noget rigtig lort....det er det samme med deres løfte pumper.....de skal seriøst i ELASTIK for ikke at larmer....det er sku slet ikke nok at de står på deres sugekopper....
Men glæder mig til at få lavet flere riller i dem....mode dem..... så kan jeg måske skrue ned så de larmer bare lidt mindre....kan nemlig også høre dem på 1 sal..... men for latterligt man skal købe dem eller lave den så store at de skal køre halv styrke....hvorfor fanden har tunze ikke tænk på det..... skuffende.... og så til de penge.....
Mvh Troels
Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
- William Jr
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Randers
- Kontakt:
- En løsning kunne være a´la dette:

/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)

-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Geografisk sted: København Ø
Jeg syntes mine 6205 og 6105 larmer lidt mindre end mine MP40w'er ved samme flow justering, her nu når 6205'eren er kørt lidt mere ind, men ellers er jeg enig med Steen.. De larmer forholdsvis meget.. Min 7096 controller er dersværre i udu, så jeg kan ikke længere køre dem i pulse mode.
Jeg har sat et par større gummi dutter på og det har hjulpet lidt, men ellers så ender jeg nok med at købe tunze's løsning...
Men det bliver ikke før de har lavet min controller og jeg får leget lidt mere med den.
Jeg har sat et par større gummi dutter på og det har hjulpet lidt, men ellers så ender jeg nok med at købe tunze's løsning...
Men det bliver ikke før de har lavet min controller og jeg får leget lidt mere med den.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Jeg ved det Steen, men mit akvarie står på mit værelse, så føles det ligeså slemt.. Hahaspdiving skrev:Jeg kan kun sige at jeg vil kæmpe for at slippe af med den resonans der er. At de skal køre 50% er ikke holdbart.
Steen
Marco R[/center]
Marco R[/center]
William Jr skrev:- En løsning kunne være a´la dette:

Steen
- William Jr
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Kontakt:
Yes Sir.spdiving skrev:![]()
Den er sgu ikke så ringe ... Fås den i et matriale der ikke ruster..
![]()
![]()
Steen
- 4x 90 gr. 4 rør stumper. Og 8 Post elastikker for fast gørelse
Vel... Tilbage til topic!
______
Efter sigende skulle Tunze være lydløse/ stille på maks. ved 9.04 Volt indstilling iflg. GHL
- Ingen med GHL som kan be, eller afkræfte dette??

/Flemming,

Jeg bruger ikke GHL Så hvordan få jeg den så indstildet på de volt ??
Steen
Steen
- William Jr
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Kontakt:
Undskyld Steen.spdiving skrev:Jeg bruger ikke GHL Så hvordan få jeg den så indstildet på de volt ??
Steen
- Jeg ved det ikke...
Men for et kuriosum burde Tunze have testet det før de sendte ...... på markedet!
- Jeg finder det dybt kritisabelt og foruroligende at en så ellers seriøs producent (60 år, i år), henviser deres købere til at "opgradere" med støj dæmpende ophæng... Og det tillige selv betalt!!
Samme i min bog som at give indrømmelse på noget som at skulle have været udført bedre!
(Så færdig med Tunze for min part! Og Vortecs for den sags skyld...). (!)
/Flemming,

-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Hehe hvad vil du så kører med??William Jr skrev:
(Så færdig med Tunze for min part! Og Vortecs for den sags skyld...). (!)

Marco R[/center]
Marco R[/center]
- Valentin
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Er helt med i dine fodspor Flemming....
Helt ærligt.....og tunze skulle være luxus luderen og min bare røv.....det er en gammel kælling med hår, føj....griner....
Helt ærligt.....og tunze skulle være luxus luderen og min bare røv.....det er en gammel kælling med hår, føj....griner....
Mvh Troels
- William Jr
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Kontakt:
Valentin skrev:Er helt med i dine fodspor Flemming....

/Flemming,

- Valentin
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Tunzes nye forside på pakkerne til deres pumper....GRINER....
Mvh Troels
- William Jr
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Kontakt:
Og det fastholder du besvaret med din egen sætning: "Selvom der er mangler"Marco R skrev:Hehe hvad vil du så kører med??William Jr skrev:
(Så færdig med Tunze for min part! Og Vortecs for den sags skyld...). (!)For selvom der er mangler, så er disse pumper jo også rigtig gode
- Dette skulle jo udbedres i tests før det endte hos forbruger... De kan jo end ikke prale med større driftsikkerhed!!
Jeg ser kun at man lukrerer og hviler på sine laurbær for at være blevet kendt som det bedste på markedet... Så var funktionalitet og effektivitet som før at foretrække, forud for design!
- En brøler i min bog...
_____
Det er ikke endeligt besluttet hvad mit eget bliver bestående af... Kun er det sikkert at det bliver ingen af de to!
- Det ved jeg mere om på Onsdag efter et aftalt møde hos DeepOcean...

/Flemming,

Det bliver så spændene at se hvad du så vælger af cirk. til din balje.
hehe... Fed hest

Steen
hehe... Fed hest

Steen