Jeg tænkte.....
- Carsten
- Rev haj

- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Jeg tænkte.....
Om det skulle være muligt at lave en form for vidensbank, hvor vi kunne få lagt ind hvor vi får tingene billigst og nemmest.
Måske mest for ting som ikke lige umiddelbart er til at finde i alle butikkerne.
Lige nu er der f.eks en snak om Co2 flasker.
Min tanke var at hvis man fik brug for en ting, kunne man blot slå op i listen og så finde den ting og den landsdel man bor i, og så der finde adressen og prisen.
Det skal være steder hvor både Per og Poul kan handle, uden at kende en der har set....
Forhandlere skulle også have mulighed for at lægge priser på ting op, uden at det skal være et link til deres hjemme sider, og så gerne en faste tilbudspriser.
For at det hele ikke drukner i indlæg, kunne jeg forestille mig at man før en ting kom på listen, skrev til en moderator, som så lagde prisen/adressen ind.
Håber at I kan følge mig, og synes om ideen.
Måske mest for ting som ikke lige umiddelbart er til at finde i alle butikkerne.
Lige nu er der f.eks en snak om Co2 flasker.
Min tanke var at hvis man fik brug for en ting, kunne man blot slå op i listen og så finde den ting og den landsdel man bor i, og så der finde adressen og prisen.
Det skal være steder hvor både Per og Poul kan handle, uden at kende en der har set....
Forhandlere skulle også have mulighed for at lægge priser på ting op, uden at det skal være et link til deres hjemme sider, og så gerne en faste tilbudspriser.
For at det hele ikke drukner i indlæg, kunne jeg forestille mig at man før en ting kom på listen, skrev til en moderator, som så lagde prisen/adressen ind.
Håber at I kan følge mig, og synes om ideen.
- jesper/aarhus
- Rev Papegøje fisk

- Reactions: 0
- 20
- Postnummer: 7600 Struer
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Struer (7600)
Re: Jeg tænkte.....
Nu har priser det jo med at ændre sig....
Ideen er vel ok - men synes måske ikke der skal oplyses priser (for besværligt at holde det opdateret).
My 2 cents
Ideen er vel ok - men synes måske ikke der skal oplyses priser (for besværligt at holde det opdateret).
My 2 cents
100 *100 * 50 cm cube
- Carsten
- Rev haj

- 21
Grunden til at jeg ville have priser med, er at det jo tilsyneladende er meget forskelligt hvad de forskellige firmaer tager for tingene.jesper/aarhus skrev:Nu har priser det jo med at ændre sig....
My 2 cents
Se blot prisen på Co2, og det inden for ganske få kilometer.
Og det kunne jo være at, butikkerne ville være med og sætte nogle priser som vi alle kan se, og de måske kan koncurere lidt.
-
Lohse
- Foxface

- 16
- Postnummer: 6000 Kolding
- Saltvand siden?: 2009
saltvandspriser dot dk
ha ha ha!
Why not, det er jo efterhånden ved at være standard på alt
ha ha ha!
Why not, det er jo efterhånden ved at være standard på alt
- Nicki Henriksen
- Rev haj

- Reactions: 19
- 17
- Postnummer: 2760 Måløv
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
Det lyder Godt men Der skal arbejdes for a holde det updated
lad os se hvad Hougaard siger om idéen
lad os se hvad Hougaard siger om idéen
Nicki
Mit nye reef http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 27&t=85430" onclick="window.open(this.href);return false;
360L rumdeler HTTP://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=33857" onclick="window.open(this.href);return false;
120L Mixed reef HTTP://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=54207" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit nye reef http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 27&t=85430" onclick="window.open(this.href);return false;
360L rumdeler HTTP://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=33857" onclick="window.open(this.href);return false;
120L Mixed reef HTTP://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=54207" onclick="window.open(this.href);return false;
-
spdiving
Det er en rigtig god ide at samle oplysninger sammen. Men lige dette med priserne er sgu svært da siden så skal opdateres ret tit.
Men ellers en ude mærkede ide Carsten.
Steen
Men ellers en ude mærkede ide Carsten.
Steen
- Carsten
- Rev haj

- 21
Hvor meget arbejde der vil blive har jeg af logiske årsager ingen ide om, og priserne behøver ikke være så præcise at det er 50 øre eller en 5'er.
Og det som jeg længe selv har efter søgt, er en liste over firmaer som sælger nogle af de ting vi bruger, men som vi ikke lige kan få i butikkerne. F.eks var der også de blå plast tønder ect. ect...
Og det som jeg længe selv har efter søgt, er en liste over firmaer som sælger nogle af de ting vi bruger, men som vi ikke lige kan få i butikkerne. F.eks var der også de blå plast tønder ect. ect...
- Hougaard
- Æresmedlem

- Reactions: 6
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Selvom jeg er storforbruger af saltvands*.dk domæner tror jeg ikke på saltvandspriser.dk konceptet, det er for få ting og for få udbydere - Et site som edbpriser.dk presser jo deres model ned over forhandlerne, med et "take it or leave it" argument - det er nok svært her.
Men saltvandswiki.dk er vel et udemærket sted at skrive den slags - på samme måde som vi allerede har en returpumpe side der anbefaler konkrete pumpemodeller så kunne man jo også have en CO2 side og hvis der er forhandlere som er indforståede med at deres priser er på wiki'en er det fint med mig - sålænge der ikke er "forskel" i hvem der har mulighed for at indlægge priser. Men umiddelbart tror jeg at blot skal angive en gennemsnitlig forventet pris da alt anden vil kræve at nogen (som ikke er mig) holder verden opdateret
Men saltvandswiki.dk er vel et udemærket sted at skrive den slags - på samme måde som vi allerede har en returpumpe side der anbefaler konkrete pumpemodeller så kunne man jo også have en CO2 side og hvis der er forhandlere som er indforståede med at deres priser er på wiki'en er det fint med mig - sålænge der ikke er "forskel" i hvem der har mulighed for at indlægge priser. Men umiddelbart tror jeg at blot skal angive en gennemsnitlig forventet pris da alt anden vil kræve at nogen (som ikke er mig) holder verden opdateret
- Munthe
- Rev Papegøje fisk

- Reactions: 3
- 20
- Postnummer: 2650 Hvidovre
- Saltvand siden?: 1979
- Geografisk sted: Hvidovre/Thailand
Det er da en super ide Carsten.
Og da vi jo alle ligger og sufer rundt efter en fornuftig pris på nette. Så kunne man jo sende det link til admin. ang. hvor man har set den vare, og wupti så kan vi alle få glæde af det.
Og da vi jo alle ligger og sufer rundt efter en fornuftig pris på nette. Så kunne man jo sende det link til admin. ang. hvor man har set den vare, og wupti så kan vi alle få glæde af det.
Mit ferskakvarium 877 liter weisglas i front sump 2x112 liter.
-
LarsSteen
- Rev haj

- 16
- Postnummer: 8963 Auning
- Saltvand siden?: 1987
- Geografisk sted: Auning / Djursland
Go ide, men kunne man ikke lave en tråd evt. her på SF hvor der ''kun'' er 1 - 2 der kan skrive i, så man skal sende dette til ham / hende ?
Mvh. Lars Steen
mangler Neo. armatus - Pseudochromis fridmani - Synchiropus stellatus - Cent. multicolor
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=12057
[center]Da jeg har lukket mit firma sælger ud af lageret http://www.larssteen.dk/salg.html[/center]
mangler Neo. armatus - Pseudochromis fridmani - Synchiropus stellatus - Cent. multicolor
[center]Da jeg har lukket mit firma sælger ud af lageret http://www.larssteen.dk/salg.html[/center]
- Carsten
- Rev haj

- 21
Det var lige præcist, sådan jeg havde tænkt. for hvis vi alle kan skrive drukner budskaberne.LarsSteen skrev:Go ide, men kunne man ikke lave en tråd evt. her på SF hvor der ''kun'' er 1 - 2 der kan skrive i, så man skal sende dette til ham / hende ?
Og da de eneste som skan skrive i lukkede emner, er moderatorene, er det vel logisk at det er en af dem.
- Clauslh
- Palet kirurg

- 18
- Postnummer: 2630 Taastrup
- Saltvand siden?: 2007
God ide Carsten
Det kan kun komme alle til glæde.
evt. tror jeg at admin kan oprette en ny undergruppe og give få brugere mod ret i underforaet.
Det kan kun komme alle til glæde.
evt. tror jeg at admin kan oprette en ny undergruppe og give få brugere mod ret i underforaet.
The key to succes in this hobby is not having the ultimate system and the hottest equipment –
it’s the effort that you put in.
it’s the effort that you put in.
- Valentin
- Rev haj

- 16
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Silkeborg/linå
Hey Carsten.....
Syntes det er en vildt fed ide.... Man sider tit og kigger side op og side ned for at se hva de forskellige tilbyder og hvad de tager for deres ting..... Denne side du foreslår ville helt sikkert gøre det nemt for en at se hvor det er nemmeste og billigst at komme til.....
Og det måtte da være noget forhandlerne også kunne få en masse ud af, måske så meget at de kunne bidrage med noget til sitet....gg....
Syntes det er en vildt fed ide.... Man sider tit og kigger side op og side ned for at se hva de forskellige tilbyder og hvad de tager for deres ting..... Denne side du foreslår ville helt sikkert gøre det nemt for en at se hvor det er nemmeste og billigst at komme til.....
Og det måtte da være noget forhandlerne også kunne få en masse ud af, måske så meget at de kunne bidrage med noget til sitet....gg....
Mvh Troels
Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
- Gzus.dk
- Rev Papegøje fisk

- 16
- Postnummer: 2650 Hvidovre
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Hvidovre
- Kontakt:
Jeg syntes ideen er fed nok, jeg tror bare det bliver svært at få forhandlerne til at vedligholde priserne.
Jeg har ihvertfald opdaget af de fleste specielle ting, kan man få billigst hos firmaer som normalt ikke handler så meget private. Når de tjener deres penge på salg til firmaer, så tror jeg også det er her de vil bruge deres energi.
Men jeg kunne godt bruge en oversigt over hvor man kan købe forskellige ting. Så kunne brugerne selv skrive den sidste pris de gav ind på siden , så det var nogenlunde opdateret.
/Morten N
Jeg har ihvertfald opdaget af de fleste specielle ting, kan man få billigst hos firmaer som normalt ikke handler så meget private. Når de tjener deres penge på salg til firmaer, så tror jeg også det er her de vil bruge deres energi.
Men jeg kunne godt bruge en oversigt over hvor man kan købe forskellige ting. Så kunne brugerne selv skrive den sidste pris de gav ind på siden , så det var nogenlunde opdateret.
/Morten N
-
LarsSteen
- Rev haj

- 16
Nej jegmener ikke at forhandler skal have noget som helst med dette at gøre, for så vil det bare udvikle sig til en ''tilbuds'' side - jeg mener at det skal være til os der bruger deres produkter, og ikke en reklame søjleValentin skrev:Hey Carsten.....
Mvh. Lars Steen
- Carsten
- Rev haj

- 21
forhandlere kunne sagens få noget ud af sådan en side.
Hvis nu en forhandler ser en fordel i at være billigst med f.eks Rowaphos/Deltec Crown, at de så får lagt en fast pris ind.
Hvis nu en forhandler ser en fordel i at være billigst med f.eks Rowaphos/Deltec Crown, at de så får lagt en fast pris ind.
-
LarsSteen
- Rev haj

- 16
Nu er fastpriser og forhandler jo næsten 2 forskellige ting
så jeg vil ikke mene at, for vores skyld, at det skal / kan blive en ''tilbuds opslags tavle'' det vil være synd for en ellers rigtig go' ide.
Forhandler har jo deres eget bordindex / tråd hvor de kan sætte deres ''tilbud'' ind.
Forhandler har jo deres eget bordindex / tråd hvor de kan sætte deres ''tilbud'' ind.
Mvh. Lars Steen
- Carsten
- Rev haj

- 21
Et par forhandlere har jo ikke priser på deres hjemmesider, og derfor kan de jo godt være billigst alligevel. Og køber jeg en vare hos en af dem, og de er billigere end de andre, hvorfor så ikke smække det op?