Men virkeligt fedt projekt du har gang i, glæder mig til at høre/se mere til det.

Hvad så med solfangere? Der kan du jo hente en del strøm fra, og sparer en del?9000 l+5000l sump skrev:Har også overvejet at lade Dong sætte en vindmølle i min have så også strømmen blev redundant lol - nej jeg har en lille nødstrømsgenerator

Selvfølgelig alt sammen blot for vores fornøjelse og ikke strengt nødvendigt
  Selvfølgelig alt sammen blot for vores fornøjelse og ikke strengt nødvendigt   
  (har dog også kun fået "tilladelse" til 300 l. som jeg fortsat kæmper for at få "råd" til at starte op
  (har dog også kun fået "tilladelse" til 300 l. som jeg fortsat kæmper for at få "råd" til at starte op  

Re: Stor skummer til stor tank
						Re: Stor skummer til stor tank

Vil det være nok til så stor et akvarie ? Snakker man ikke om 20-60X cirkulation i timen, selv til så mange liter ?9000 l+5000l sump skrev: Der vil være 6x 12000 l Tunze 6100 med tilhørende bølgeautomatikcontroller
Dertil en 5000 l extern pumpe (IWAKI) der kan trykke vand i en kraftig stråle frem og tilbage som en fan.

ja det er nok ikke helt skævt... måske i underkanten, men det lyder voldsomt9000 l+5000l sump skrev:Hold da op vil i have 450.000 liters flow WOW!!

Genialt det havde jeg slet ikke kendskab til.Hougaard skrev:Jeg ville nok bygge en "surge device" så der kan komme ordentligt svulp i baljen - det koster ikke mange watt at have kørende og giver utroligt meget cirkulation.