Jeg kunne godt tænke mig at prøve noget nyt, har granit i tankerne...
Nogen der har noget input til det???
Hilsen
Marck

Der er også dette:mhlh skrev:Er der nogen der har erfaring med andet bundlag end levende sand.
Hilsen
Marck
nielsk skrev:Det er bedst at bruge kalksand, det giver bedre vækstmuligheder for div. dyr i det + granit meget let vil ridse dit glas.
Jeg har set hvidt granit brugt i tyskland til saltvandsudstillingsakvarier
Ja det ser godt ud, min idé var at bruge små sorte granit skærver. Bare for at prøve noget andet + jeg er træt af at sandet hvirvler rundtMarco R skrev:Der er også dette:mhlh skrev:Er der nogen der har erfaring med andet bundlag end levende sand.
Hilsen
Marck
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=33276
Det regner jeg stærkt med at prøve i mit nye akvarie
Har snakket med Moby om bundlaget, og dette er levende, som det sand vi køber, og ja en fordel er, at der skal noget mere til før, at det flytter sigmhlh skrev:Ja det ser godt ud, min idé var at bruge små sorte granit skærver. Bare for at prøve noget andet + jeg er træt af at sandet hvirvler rundtMarco R skrev:Der er også dette:mhlh skrev:Er der nogen der har erfaring med andet bundlag end levende sand.
Hilsen
Marck
- Det kunne uden tvivl være flot for den glitter effekt som er i sort granit... Men det er tungere end det bundlag som Marco henviser til, og tungere end koralsand. Dertil har det skarpe kanter idet at være "skærver", og med det vil det se unaturligt ud for en sammenligning med det opsamlet i vand som er blevet rundet af vandets bevægelse...mhlh skrev:Ja det ser godt ud, min idé var at bruge små sorte granit skærver. Bare for at prøve noget andet + jeg er træt af at sandet hvirvler rundtMarco R skrev:Der er også dette:mhlh skrev:Er der nogen der har erfaring med andet bundlag end levende sand.
Hilsen
Marck
Den er også rigtig flot, absolut...nbd skrev:Måske vil Akvastabils sorte, glinsende sand (AT219 Haley 1,5-2,5mm) være en ide? Jeg så det tidligere i dag hos PetWorld i kolding men husker ikke prisen...
- Enig.Emmer skrev:Jeg har i de efterhånden mange år jeg har haft saltvand altid brugt knuste østersskaller som bundlag. Det fåes i forskellige kornstørrelser og bruges normalt som tilskudsfoder til høns og da østersskaller indeholder meget kalk er det en god buffer. Det kan købes i diverse foderstofforretninger og koster omkring 60 kr. for en stor sæk. Vælg ikke den helt fine og under alle omstændigheder skyl det godt igennem.
Mvh Emmer
Alternativt er spændende:mhlh skrev:Der er lige pludselig meget at vælge i mellem. Jeg er i ny opstarts fase helt fra bund og ville prøve noget alternativt, så tak for alle foreslagene. Jeg ville lige smide et billede på når det er endeligt bestemt og det kommer i baljen..
William Jr skrev:Alternativt er spændende:mhlh skrev:Der er lige pludselig meget at vælge i mellem. Jeg er i ny opstarts fase helt fra bund og ville prøve noget alternativt, så tak for alle foreslagene. Jeg ville lige smide et billede på når det er endeligt bestemt og det kommer i baljen..
- Man skal ikke være bange for at gå nye veje!