VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.
Hvad er det ypperste inden for skummere?
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2610 Rødovre
- Saltvand siden?: 2009
Re: Hvad er det ypperste inden for skummere?
det er da helt i hampen at anbefale denne skummer, en bubbleking 250 yder 3 gange så megethougaard76 skrev:Jeg ville vælge denne her deltec skummer som Akvarieudstyr har på tilbud
Deltec AP 850 Supertilbud
Deltec
Produktinformationer
Størrelse: Deltec AP 850 (1500 liter)
Dimensioner: 39 x 31 x 80 cm.
Farve: sort
Forsendelsesvægt: 15 Kg.
Antal på lager: 1
Leveringstid: Omgående levering
Effektiv kvalitets skummer op til 1500 liter.
Kvalitets skummer til 1500 liter vand med normal belastning. Ved høj belastning rækker den til 1000 liter. Skummeren kan bruges både indvendig og udvendig fra sumpen. Eheim pumpen 1260 med venturi rotor producerer 600 liter luft. Skummeren fødes med en 1000 liters pumpen (ikke inkl.). Indgangs pvc 32 mm. Udgang 50 mm. Skummeren er 200 mm i diameter.
Pris: 3.303,75 DKK
Så går du ikke helt galt i byen
3000l vand og 2000l luft
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5000 Odense C
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Odense
Ja!...man skal lige huske at halvere det antal liter de er rated til af producenten, især hvis man vil have SPS. Dette gælder måske ikke BK!martin L skrev:det er da helt i hampen at anbefale denne skummer, en bubbleking 250 yder 3 gange så megethougaard76 skrev:Jeg ville vælge denne her deltec skummer som Akvarieudstyr har på tilbud
Deltec
Produktinformationer
Kvalitets skummer til 1500 liter vand med normal belastning. Ved høj belastning rækker den til 1000 liter. Skummeren kan bruges både indvendig og udvendig fra sumpen. Eheim pumpen 1260 med venturi rotor producerer 600 liter luft. Skummeren fødes med en 1000 liters pumpen (ikke inkl.). Indgangs pvc 32 mm. Udgang 50 mm. Skummeren er 200 mm i diameter.
3000l vand og 2000l luft
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
- demian
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2002
man kunne jo også prøve den svenske side og spare på kursen
som denne her
http://www.saltvattensguiden.se/annonse ... 7851&cat=4

http://www.saltvattensguiden.se/annonse ... 7851&cat=4
- William Jr
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
- Geografisk sted: Randers
- Kontakt:
Vertex Alpha er godt bygget, og slægtskabet fornægter sig heller ikke... Jeg er dog ikke så heldig at have haft vand i den!
- Lidt billeder:

- En absolut lækker sag!
Og for spørgsmålet Bedste skummer?? Det svar bliver der aldrig enighed om, men absolut Royal Exclusiv. Det er den...
En pebret sag, ganske vidst. Men for denne min "Exclusiv" nummer to, da holder jeg dem for at være sine penge værd...
- Lidt billeder:
- En absolut lækker sag!
Og for spørgsmålet Bedste skummer?? Det svar bliver der aldrig enighed om, men absolut Royal Exclusiv. Det er den...
En pebret sag, ganske vidst. Men for denne min "Exclusiv" nummer to, da holder jeg dem for at være sine penge værd...
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)

- hougaard76
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 3490 Kvistgård
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
martin L skrev:det er da helt i hampen at anbefale denne skummer, en bubbleking 250 yder 3 gange så megethougaard76 skrev:Jeg ville vælge denne her deltec skummer som Akvarieudstyr har på tilbud
Deltec
Produktinformationer
3000l vand og 2000l luft
Det er sku da helt hen i vejret at ofre penge på en bubbel king til kr. 8000 - 10000 når du kun køre med omkring 900 liter vand (1100 L).
Holder stadig fast i at Deltec er mit fortrukne valg og har intet at udsætte på den. og prisen er fornuftig. i forhold til de overdrevet priser som mange ting i vores hoppy er pustet op til. et godt gæt er at der er tæt på 500 % i forskel på produktionspris og udsalgspris.
(Ved godt at jeg måske træder nogle over tærene. Men i må da give mig at hvis i tænker over det så koster skummer der består af plastik og et par pumper ikke kr 2000 at lave.)
Så til prisen er deltec min fortrukne. og tror ikke det gør en forskel med de liter vand vi snakker om her.
Ved godt han skrev at prisen er underordnet. Men jeg synes ikke at man skal nedgøre andre skummere der i virkeligheden er fine nok
ny eller brugt bil http://www.autonova.dk Bali http://www.tulamben.com
- William Jr
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Kontakt:
@hougaard76
- Nu skal du ikke læse dette som til hensigt at ville træde dig over tæerne, endsige forsøge at nedgøre dig eller nogen skummer...
Med din anbefaling af skummer som blander luft til vand med kun 600 liter er der en verden til forskel... Og den ligger ikke i produktions omkoster dog for den undtagelse at det fremgår med al tydelighed at det her har været dyrere at producere, den performer bedre med sin luft til vand blanding på 2000 liter.
Royal Exclusiv er dyr, det har du ret i. Men de to er uden sammenligning...
- Nu skal du ikke læse dette som til hensigt at ville træde dig over tæerne, endsige forsøge at nedgøre dig eller nogen skummer...
Med din anbefaling af skummer som blander luft til vand med kun 600 liter er der en verden til forskel... Og den ligger ikke i produktions omkoster dog for den undtagelse at det fremgår med al tydelighed at det her har været dyrere at producere, den performer bedre med sin luft til vand blanding på 2000 liter.
Royal Exclusiv er dyr, det har du ret i. Men de to er uden sammenligning...
/Flemming,

- joekill
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 1994
- Geografisk sted: 4600
hougaard76 skrev:Jeg ville vælge denne her deltec skummer som Akvarieudstyr har på tilbud
Deltec
Produktinformationer
Kvalitets skummer til 1500 liter vand med normal belastning.
Ved høj belastning rækker den til 1000 liter.
Hvorn mon de lige har regnet dét ud ?

- Esben
- Foxface
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 8700 Horsens
- Saltvand siden?: 1999
Det gør ikke noget at den er til nogen flere liter vand end jeg har nu. Indenfor det næste 1-1½ skal jeg til at bygge hus, hvor der kommer en indbygget balje på 2-4000 l. vand alt efter konstruktionen af akvariet og huset. Så den vil under alle omstændigheder være fint som suplement til den tid.
Mini Reef - Facebook gruppe for saltvandsakvarister http://www.facebook.com/#!/groups/40647 ... rk_t=group
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Geografisk sted: København Ø
Har selv ATB Small og en RedDragon Returpumpe (Samme firma som BubbleKing).. Hvis jeg skulle købe ny skummer i dag ville jeg købe en BK - Plastik kvaliteten af ATB'en er fin og den skummer godt, men pumpen på min er jeg ikke tilfreds med rent støjmæssigt (Eheim). Derimod har jeg ikke ET kritik punkt på min RD retur.
- Engelquist
- Site Admin
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 1993
Jeg har haft Deltec skummere før og er idag den meget tilfredse ejer af en BK- de tåler ingen samligning overhovedet: Deltec skummere er bygget af tyndt og billigt materiale, der let revner hvis de bliver udsat for stød- de skummer rimeligt, men larmer alt for meget...
BK bygget af kraftigt materiale der tåler at blive skilt og samlet i en uendelighed- pumpen er en red dragon der er så godt som helt lydløs og mht effektiviteten er der heller ingen samligning mellem de to mærker..
Det er muligt at en BK virker dyr- men jeg tror ikke mange synes prisen er urimelig, samlignet med øvrige skummere på markedet- hvis man har set og hørt BK'en i aktion...
BK bygget af kraftigt materiale der tåler at blive skilt og samlet i en uendelighed- pumpen er en red dragon der er så godt som helt lydløs og mht effektiviteten er der heller ingen samligning mellem de to mærker..
Det er muligt at en BK virker dyr- men jeg tror ikke mange synes prisen er urimelig, samlignet med øvrige skummere på markedet- hvis man har set og hørt BK'en i aktion...
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
- Hvam
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"
ca 10.000krEsben skrev:Hvad ligger prisen ca. på for en Bubble king supermarine 300
http://www.akvarieudstyr.dk/netshop/sho ... ?pid=50312
Men du får uden triviel en markets bedste skummer og pumpe.
Men Vortex kegle skummeren er udviklet i sammen arbejde med Claus fra Royal Eksklusiv og med RD pumpe. jeg tror nu jeg vil vælge den istedet.
ATI bobbelmaster er også kanon gode skummer til en rigtig fin pris, men skal dog leve med Ehaim pumper i stedet for RD, men guld kan nu også være for dyrt!
Reddragon motorblokke er fra samme farbrik som Lagune, der er lidt forskæld på dem men en 10 dubling af prisen i forhold for at spare 8-10% i strøm!
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: middelfart
Nu er bk jo toppen af poppen og det vi alle går og drømmer om, men går også selv og drømmer om en porche cayenne men i bund og grund kan den det samme som min gamle golf nemlig køre fra a til b. Så spørgsmålet må hedde hva du tror på og ja hva kvalitet materialet er lavet af. Har selv en ati 250 egentligt en rigtig lækker skummer til prisen men selvfølgelig tyndere materialer end bk, men den skummer ok. Men det er jo også forskelligt fra akv til akv hvor meget den kan skumme fra . Nu har jeg ikke rigtig set en bk i drift og set hvor fint skum den kan lave, men det kan da ikke være så meget bedre end andre pumper med nålehjul. Så for de sidste 5000kr betaler du bare mere for gods tykkelsen af acrylen og ja kvalitet af pumpe/lydsvag. Men den pumpe kan også gå i stykker lige som alle andre. Personligt går jeg mere i tanker på feks decocean luft skummer, tror simpelthen at de træ sten kan lave finere luft bobler end nåle/mesh hjul kan.
Mvh Thue
Mvh Thue
-
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8520 Lystrup
- Saltvand siden?: 2006
Lidt spirtnyt læsestof :
http://www.advancedaquarist.com/2010/2/aafeature
Her står en del om hvad det egentligt er vi skummer fra.
Og min personlige mening er jo stadig at man kan skumme sit vand alt for hårdt og dermed fjerne en masse næring som korallerne ellers ville have optaget og vokset af..
Af samme årsag beholder jeg min underdimensionerede ATI skummer på systemet.
Men det er jo lidt off-topic og jeg har set Flemmings tidl. bubbleking in action - og det er godtnok en effektiv sag...
http://www.advancedaquarist.com/2010/2/aafeature
Her står en del om hvad det egentligt er vi skummer fra.
Og min personlige mening er jo stadig at man kan skumme sit vand alt for hårdt og dermed fjerne en masse næring som korallerne ellers ville have optaget og vokset af..
Af samme årsag beholder jeg min underdimensionerede ATI skummer på systemet.
Men det er jo lidt off-topic og jeg har set Flemmings tidl. bubbleking in action - og det er godtnok en effektiv sag...
SPS : Stability provides succes
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8000 Århus C
Tror også det er vigtigt at have for øje, at han ikke spørger efter hvilke skummere som er gode - men hvilken der er bedst! 

-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Langt de fleste skummere fra anerkendte mærker (Tunze, ATI, ATB, Deltec og RoyalExclusive) - skummer udemærket.. Men nu gik spørgsmålet på det ypperste. Så derfor forstår jeg ikke hvorfor man nævner alle mulige andre som gode skummere? Mener man seriøst at der er noget som kan måle sig med BK på andet end prisen?
Jeg ville overveje en BK med DC motor, hvis de kan fås i en størrelse der passer med akvarie
- DC motoren har en del fordele (prisen er bagdelen)..
http://www.aquariumspecialty.com/catalo ... ts_id=3461
/Henrik
Jeg ville overveje en BK med DC motor, hvis de kan fås i en størrelse der passer med akvarie

/Henrik
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5000 Odense C
- Geografisk sted: Odense
Altså manden nævnte intet om hvad en skummer måtte koste.....han bad om bud på den bedste skummer, ikke hvilken er bedst til prisen. Jeg forstår ikke hvorfor der kommer så mange indlæg om hvad der er det mest økonomiske køb.
Jeg har siden jeg startede op for 3 år siden købt 3 skummere.....jeg ville godt nok ønske at jeg fra starten havde været lidt kvalitetsbevidst og købt den BK mini 200 jeg har nu (7000 kr).....havde jeg købt den fra start havde jeg sparet 3500 kr. til de to andre skummere som jeg ikke var tilfreds med.
Resultatet er nu at jeg har brugt 10500 kr på skummere i stedet for 7000 hvis jeg havde købt den rigtige fra start.
Jeg blander mig i koret der siger BK er den bedste (men måske ikke til prisen, det skal jeg ikke gøre mig klog på). BK er solid, effektiv, næsten lydløs og rigtig fornuftigt lavet i forhold til vedligeholdelse.
Jeg har siden jeg startede op for 3 år siden købt 3 skummere.....jeg ville godt nok ønske at jeg fra starten havde været lidt kvalitetsbevidst og købt den BK mini 200 jeg har nu (7000 kr).....havde jeg købt den fra start havde jeg sparet 3500 kr. til de to andre skummere som jeg ikke var tilfreds med.
Resultatet er nu at jeg har brugt 10500 kr på skummere i stedet for 7000 hvis jeg havde købt den rigtige fra start.
Jeg blander mig i koret der siger BK er den bedste (men måske ikke til prisen, det skal jeg ikke gøre mig klog på). BK er solid, effektiv, næsten lydløs og rigtig fornuftigt lavet i forhold til vedligeholdelse.
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
- Nicki Henriksen
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2760 Måløv
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
leifkrarup skrev:Altså manden nævnte intet om hvad en skummer måtte koste.....han bad om bud på den bedste skummer, ikke hvilken er bedst til prisen. Jeg forstår ikke hvorfor der kommer så mange indlæg om hvad der er det mest økonomiske køb.
hehe
Ville helt sikkert også have en BK men vil heller bruge de ekstra penge til liv i baljen el en tur til egypten

Nicki
Mit nye reef viewtopic.php?f=127&t=85430
360L rumdeler viewtopic.php?t=33857
120L Mixed reef viewtopic.php?f=92&t=54207
Mit nye reef viewtopic.php?f=127&t=85430
360L rumdeler viewtopic.php?t=33857
120L Mixed reef viewtopic.php?f=92&t=54207
- William Jr
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Kontakt:
Hej Henrik.Musiker skrev: Jeg ville overveje en BK med DC motor, hvis de kan fås i en størrelse der passer med akvarie- DC motoren har en del fordele (prisen er bagdelen)..
/Henrik
- Jeg ser fordelene ved DC motoren, for et hensyn til at eliminere støj. Og overvejer RDII 350 Watt versionen på mit nye setup, med mulighed for flow variation og natsænkning...
Men til brug for skummere forstår jeg ikke helt... Vil du dele på dette punkt, foruden tanke på støj: AC/ DC??
- Vi er jo hidtil ledt til at tro at skummer størrelse er afstemt med pumpevalg... Men i deres nye linie er de uanset størrelse forsynet med samme pumpe: RDII, 170 W versionen! (!) Microprocessor styret: http://reefbuilders.com/2009/02/09/bubb ... ps-coming/
På forhånd tak.
______
- Lidt læsestof blot for et bidrag til tråden:
http://reefbuilders.com/2009/04/28/red- ... pics-leak/
http://reefbuilders.com/tag/bubble-king/
/Flemming,

- Esben
- Foxface
- Reactions:
- 15
Jeg tror at jeg hælder mest til Vertex, jo mindre at jeg falder over et godt tilbud på den anden...skal igang med at undersøge priserne 

Mini Reef - Facebook gruppe for saltvandsakvarister http://www.facebook.com/#!/groups/40647 ... rk_t=group
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
@William Jr. Jep DC motor ville være pga mindre støj
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4293 Dianalund
Det er sidste dag for Mobys tilbud.Esben skrev:Jeg tror at jeg hælder mest til Vertex, jo mindre at jeg falder over et godt tilbud på den anden...skal igang med at undersøge priserne

- Esben
- Foxface
- Reactions:
- 15
Ja, det har jeg godt set. Men vil nu lige undersøge markedet alligevel 

- Hvam
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"
Hvis nu du falder over en BK så vil jeg da heller vælge Deluxe hvis du har pladsen istedet for supermarin, den er højer (mere volume) og har længer kontakt tid.Esben skrev:Ja, det har jeg godt set. Men vil nu lige undersøge markedet alligevel
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
Selv om tilbudet løber ud hos moby. Så er jeg ret sikker på at han er til at tale med angånede prisen.
Steen
Steen