Sekundlim hjælp!!
- pernoe1
- Kejser fisk

- Reactions: 0
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hillerød
Sekundlim hjælp!!
Hejsa allesammen.
Jeg fik en masse lækre fragmenter igår og vil til at lime dem fast på stenene med sekundlim-gel....
Jeg tørrer fragmentet af, kommer en klat lim på enden, dypper det i en skål med saltvand....lader det tørre og kommer en ny klat
lim på....når jeg nu kommer det i baljen for at lime det på stenen, sker der ikke andet end at der ligger en tynd hinde af lim i overfladen
og lortet vil ikke lime....Hvad gør jeg galt?? Har prøvet med Dana-lims sekund-gel og Locktite`s Attack-gel....Samme resultat....
Nogen der kan hjælpe??
Mange hilsner
Christian
Jeg fik en masse lækre fragmenter igår og vil til at lime dem fast på stenene med sekundlim-gel....
Jeg tørrer fragmentet af, kommer en klat lim på enden, dypper det i en skål med saltvand....lader det tørre og kommer en ny klat
lim på....når jeg nu kommer det i baljen for at lime det på stenen, sker der ikke andet end at der ligger en tynd hinde af lim i overfladen
og lortet vil ikke lime....Hvad gør jeg galt?? Har prøvet med Dana-lims sekund-gel og Locktite`s Attack-gel....Samme resultat....
Nogen der kan hjælpe??
Mange hilsner
Christian
-
martinknorr
- Rev haj

- Reactions: 3
- 17
- Postnummer: 8370 Hadsten
- Geografisk sted: Hadbjerg
Re: Sekundlim hjælp!!
Du skal ikke vente på det tørre første gang. Jeg plejer at komme lim på fragmentet og så sætte det fast det virker fint. Lidt lim på fragmentet lidt vand på, lidt mere lim og så sætte fast. 
MVH
Martin
8370 Hadsten
Martin
8370 Hadsten
- pernoe1
- Kejser fisk

- 17
Martin: Hvad bruger du af type/mærke lim? Det eneste der sker her er at der er en fin limhinde i vandet 
- Carsten
- Rev haj

- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Den lim som jeg har brugt, er den billige fra Biltemapernoe1 skrev:Martin: Hvad bruger du af type/mærke lim? Det eneste der sker her er at der er en fin limhinde i vandet
- AndersGS
- Rev haj

- 17
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Min erfaring:
Købte Loctite Super ATTAK igår for at gøre det samme(den tynde)
Hehe, det kræver lige lidt øvelse.. Troede at limen ville fæstne på alt og størkne på et par sekunder, men det funkede bedst hvis der var ret ujævnt/ruflet på stenen og så man holdte fragmentet i ca 10 sek.
Limen er altså ikke stærk nok til at holde stor vægt, så det funker kun på små frags.
Men jeg synes resultatet er det værd, man kan (næsten) ikke at de er limet på og det i forhold til en stor grim klump epoxy, så er der ingen tvivl om hvad jeg bruger næste gang.
Btw. så køber gel-udgaven næste gang(der stod bare på Loctites Gel-lim at den ikke egnede sig til at være under vand hele tiden), men BILTEMAs skulle vist være OK..
Købte Loctite Super ATTAK igår for at gøre det samme(den tynde)
Hehe, det kræver lige lidt øvelse.. Troede at limen ville fæstne på alt og størkne på et par sekunder, men det funkede bedst hvis der var ret ujævnt/ruflet på stenen og så man holdte fragmentet i ca 10 sek.
Limen er altså ikke stærk nok til at holde stor vægt, så det funker kun på små frags.
Men jeg synes resultatet er det værd, man kan (næsten) ikke at de er limet på og det i forhold til en stor grim klump epoxy, så er der ingen tvivl om hvad jeg bruger næste gang.
Btw. så køber gel-udgaven næste gang(der stod bare på Loctites Gel-lim at den ikke egnede sig til at være under vand hele tiden), men BILTEMAs skulle vist være OK..
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
- pernoe1
- Kejser fisk

- 17
Anders: Det er vist samme udgave jeg har, der stod så gel på skiltet men det kan godt være at det er for tyndt....
Jeg må hellere prøve med en tykkere udgave, køber i Biltemas over nettet?
-
Marco R
- Rev haj

- Reactions: 22
- 16
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Geografisk sted: Fredericia
Hej,pernoe1 skrev:Anders: Det er vist samme udgave jeg har, der stod så gel på skiltet men det kan godt være at det er for tyndt....
Jeg oplevede det samme nogen gange. Jeg tog fragmentet, duppede det med et stykke køkkenrulle. Så puttede jeg lim på, dyppede det 1 sek. i vand fra akvariet og holdte det 1 sek, og så satte jeg fragmentet fast. Men et godt lag lim på, så virker det fint her
[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
- Carsten
- Rev haj

- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Af ukendt årsag, har biltema ingen onlineshop, så du bliver nødt til at køre til Næstved.pernoe1 skrev:Anders: Det er vist samme udgave jeg har, der stod så gel på skiltet men det kan godt være at det er for tyndt....
-
martinknorr
- Rev haj

- Reactions: 3
- 17
- Postnummer: 8370 Hadsten
- Geografisk sted: Hadbjerg
Lige præcis den jeg bruger, den i den blåtube, den ligger som regel ved kassen eller ved det andet lim og maling.Carsten skrev:Den lim som jeg har brugt, er den billige fra Biltemapernoe1 skrev:Martin: Hvad bruger du af type/mærke lim? Det eneste der sker her er at der er en fin limhinde i vandet
MVH
Martin
8370 Hadsten
Martin
8370 Hadsten
- AndersGS
- Rev haj

- 17
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Hmm, må ud og hente en gel-udgave på mandag.. 
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Anders
Coralreef.dk