jeg har et anlæg fra waterpilot.de som jeg til automatisk påfyldning af fordampet vand. idag skulle jeg så lave lidt vand til et vandskifte og startede lige med at måle tds, og den var på 1000 men efter det havde løbet lidt blev den normal igen. så er det jo lige at jeg tængte om det er harpiksen i resin filteret der frigiver en masse lort i starten. måske man kan få noget medie der indkapsler silicat osv.
det er dette anlæg
http://www.waterpilot.com/catalog/produ ... ts_id=1754
jeg har en tds tester men kan ikke lige finde ud af hvordan man skal callibere den den knap der sidder ved batteriet syntes jeg ikke man kan trykke på.
http://www.waterpilot.com/catalog/produ ... ts_id=1705
osmoseanlæg
- Stillhoff
- Foxface

- Reactions: 0
- 19
- Postnummer: 2680 Solrød Strand
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Solrød strand
Re: osmoseanlæg
Et industri omvendt osmose anlæg kører et flush skyl inden der kan tappes vand fra det.
Det er det samme for et lille anlæg. Det vil være en god ide at tappe lidt vand af inden du bruger det i akvariet.
Waterpilot har automatiske ventiler der kan det lille trik og til en yders fornuftig pris.
Om du vil flushe er op til dig selv. Mængen af urenheder der kommer i akvariet er nok begrænset og jeg tror det er de færeste akvariester der gør det. Jeg gør det ikke selv lige nu. Jeg regner med at få det bygget på her om kort tid når jeg også skal have en booster pumpe på da vi ikke har mere end 2,2 bars fortyrk.
Det er det samme for et lille anlæg. Det vil være en god ide at tappe lidt vand af inden du bruger det i akvariet.
Waterpilot har automatiske ventiler der kan det lille trik og til en yders fornuftig pris.
Om du vil flushe er op til dig selv. Mængen af urenheder der kommer i akvariet er nok begrænset og jeg tror det er de færeste akvariester der gør det. Jeg gør det ikke selv lige nu. Jeg regner med at få det bygget på her om kort tid når jeg også skal have en booster pumpe på da vi ikke har mere end 2,2 bars fortyrk.
450l indbygget
- andersla
- Picasso aftrækker

- Reactions: 0
- 19
- Postnummer: 6580 Vamdrup
- Geografisk sted: vamdrup
- Kontakt: