dyrkning af koraller
-
b2t
- Palet kirurg

- Reactions: 0
- 16
- Postnummer: 5000 Odense C
- Saltvand siden?: 2009
dyrkning af koraller
ok så lige på Discovery science at der er nogen der dyrker koraller ved at stille en pyramide at stål over en koral og så sætter de 12 volt til den og så sker der ellers ting og sager... og så er det jeg tænker strøm i mit akvarie hmm det tør jeg sgu ikke... Nå men ville bare lige dele det med jer andre.. Det kunne jo være der er en der kender noget til det.?
Even a pizza can get to your house faster than an ambulance.... !!!
-
jesper_tang
- Sommerfugl fisk

- 18
- Postnummer: 3630 Jægerspris
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Kyndby
Re: dyrkning af koraller
Det er et kendt fænomen efterhånden, det bliver blandt andet praktiseret omkring
Bali...
Mvh
Jesper
For tiden uden vand i hjemmet, bliver helt tørt i halsen...
Jesper
For tiden uden vand i hjemmet, bliver helt tørt i halsen...
-
b2t
- Palet kirurg

- 16
- Postnummer: 5000 Odense C
- Saltvand siden?: 2009
jamen så må man da også kunne gøre det i et akvarie.. ? altså bare ikke i det man har fisk og som står i stuen.. Nu er det jo jeg begynder at tænke for har jo et ekstra værelse.. og kunne nu snildt stille en balje op der med lidt strøm til.. 
Even a pizza can get to your house faster than an ambulance.... !!!
- Nicki Henriksen
- Rev haj

- Reactions: 19
- 17
- Postnummer: 2760 Måløv
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
Er det ikke noget med af fiskene ikke får strøm da de ikke får jord!?
Nicki
Mit nye reef http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 27&t=85430" onclick="window.open(this.href);return false;
360L rumdeler HTTP://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=33857" onclick="window.open(this.href);return false;
120L Mixed reef HTTP://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=54207" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit nye reef http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 27&t=85430" onclick="window.open(this.href);return false;
360L rumdeler HTTP://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=33857" onclick="window.open(this.href);return false;
120L Mixed reef HTTP://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=54207" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bruno
- Picasso aftrækker

- 20
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Næstved
Det kan ikke køres i vores lukkede systemer. Det er ikke fordi strømmen i sig selv er problemet (det er 12v med meget få mA), men ved katoden og anoden sker der kemiske processor, der udleder kemiske vædsker (bl.a. klor). Disse kemiske stoffer er der ikke nok vand nok i vores akvarier til og kan ikke eksporteres ud hurtigt nok, så alt liv vil blive slået ihjel.
- Carsten
- Rev haj

- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
En tidligere saltvands akvarist arbejdede seriøst på at få lavet et tyndt net af titanium, som skulle kunne gøre det ud for anode og katode. Men på grund af sygdom(tror jeg nok) stoppede han, og det blev aldrig til mere end tegninger.